Post doorsturen naar Oz

Bien

New Member
Hoe doen jullie dat? De meeste dingen stoppen hier natuurlijk, maar aangezien wij ons huis gaan verhuren, zal bepaalde post nog op het eigen adres binnenkomen. Voor andere dingen kunnen we natuurlijk een adreswijziging toesturen, maar niet voor de hypotheek!?!?
 
Wij hadden ook een postbus voor we vertrokken en hebben alle "zakelijke" en "aflopende" post daarheen verwezen. Een van onze kinderen had de sleutel en stuurde eens in de 10 dagen de hele handel door tot het opdroogde en de postbus opgezegd kon worden (ca. 1.5 jaar). Misschien een idee....
 
Je kan familie of vrienden vragen om de post voor jou door te sturen en dan bij TNT Post even zo'n nazend service naar je familie opgeven. Dat dekt in ieder geval de eerste 2 maanden. Tja en degenen die blijven sturen ondanks de adreswijziging die hebben pech. Belangrijk is denk ik dat je de hypotheekverstrekker even ook een adreswijziging stuurt als je in OZ zit en van te voren even inlicht dat je gaat vertrekken.
 
Ja, dat is het nou net, we gaan ons huis verhuren, dus een adreswijziging naar de hypotheekverstrekker sturen lijkt me niet echt handig, aangezien zij niet weten dat we ons huis gaan verhuren!?!
 
ja dat lijkt ons ook niet handig.. Wat is het handigst? misschien toch ook een Postbus, of gewoon nu al de ouders als Correspondentieadres opgeven (ruim vantevoren)?
 
Wij hadden ook mijn ouders als correspondentie adres ( niet dat wij een huis verhuren) voor heel veel laatste zaken. Had dit ook erg ruim van te voren gedaan, hier waren we heel blij om, dit omdat veel instantie het niet snappen en ik toen de tijd had om nog eens een brief te sturen.
Belangrijke post scant mijn vader en de rest handeld hij zelf af.
Als je de post een paar maanden door laat sturen door TNT is het slim om tegen hun te zeggen (kan je via internet regelen) dat je gaat verhuizen naar dat adres dit scheelt een hoop geld als dat je opschrijf "door sturen".

Succes ermee
Erna
 
Wij hebben alle instanties waar we dachten nog post van te ontvangen ons Ozzie adres door gegeven, ook de bank voor de hypotheek.
Het huis staat te koop (is eindelijk verkocht na een jaar) maar ze hebben nooit gevraagd hoe en wat.
 
Thx Wilsil, daar kan ik wat mee, dat kan ik inderdaad gewoon zeggen, weten zij veel! Heel goed!
 
[quote
Als je de post een paar maanden door laat sturen door TNT is het slim om tegen hun te zeggen (kan je via internet regelen) dat je gaat verhuizen naar dat adres dit scheelt een hoop geld als dat je opschrijf "door sturen".
Erna
[/quote]

hoe kan je dat dan veel schelen
snap niet wat het verschil is
doorsturen naar je andere adres , wordt dat niet gezien als dat je verhuisd ben
 
Hoi

Zou niet weten waarom het zo was/is, weet alleen dat het zo was. Dit werd mij geadviseerd door de juffrouw van TNT. Kijk ff op hun website indertijd stond het erop de verschillen

Succes :up:
 
[quote author=Bien link=topic=7274.msg93412#msg93412 date=1182446350]
Ja, dat is het nou net, we gaan ons huis verhuren, dus een adreswijziging naar de hypotheekverstrekker sturen lijkt me niet echt handig, aangezien zij niet weten dat we ons huis gaan verhuren!?!
[/quote]

Als je je huis verhuurt zonder dit aan je hypotheekverstrekker of verzekeraar te melden en de boel fikt af dan krijg je GROTE problemen met de verzekering. Je mag namelijk niet zo maar de manier waarop een huis wordt bewoond veranderen. Ik weet het, gezeik, maar toch...
 
daarom hebben wij een aangepaste verzekering genomen die schade bij verhuur wel dekt, volgens mij heeft de geldverstrekker er dan nog/weer niets mee te maken  :lol:
 
[quote author=Hansie link=topic=7274.msg109953#msg109953 date=1202030839]
daarom hebben wij een aangepaste verzekering genomen die schade bij verhuur wel dekt, volgens mij heeft de geldverstrekker er dan nog/weer niets mee te maken  :lol:
[/quote]

Ik zou voor de zekerheid je hypotheekakte er nog maar eens op nalezen!
 
[quote author=GreenBrown link=topic=7274.msg109975#msg109975 date=1202055195]
[quote author=Hansie link=topic=7274.msg109953#msg109953 date=1202030839]
daarom hebben wij een aangepaste verzekering genomen die schade bij verhuur wel dekt, volgens mij heeft de geldverstrekker er dan nog/weer niets mee te maken  :lol:
[/quote]

Ik zou voor de zekerheid je hypotheekakte er nog maar eens op nalezen!
[/quote]

Eens! Een aantal geldverstrekkers hebben opgenomen dat je niet zonder toesteming je huis mag verhuren met als ik het goed het expats uitgezonderd. Er hangt dan ook een periode aan vast. Ik heb even zitten googelen en kwam een aantal keer de opmerking tegen dat je wel het recht hebt om je huis te verhuren... Zou het iig goed uitzoeken, voordat je in problemen terecht komt.
 
te laat :)

Zeker mee eens dat de geldverstrekker het niet goed vind als je verhuurt zonder toestemming. Maar ik zie geen relatie tussen brand en de verzekeraar en de geldverstrekker.

* als er brand komt vergoed de verzekering de schade.
* als de geldverstrekker erachterkomt dat je verhuurt zouden ze wel eens lastig kunnen gaan doen en misschien willen dat je verkoopt of een bepaald bedrag (ik meen 20%) eigen geld inlegt.  Volgens mij is het idee dat een verhuurde woning een lagere executiewaarde heeft en dat de geldverstrekker dus een hoger risco loopt. Ook daar zie ik weer niet zo'n probleem in aangezien we tijdelijk verhuren aan een expat , die je er weer makkelijk uitkrijgt  :smile:
 
[quote author=Hansie link=topic=7274.msg110110#msg110110 date=1202184868]
te laat :)

Zeker mee eens dat de geldverstrekker het niet goed vind als je verhuurt zonder toestemming. Maar ik zie geen relatie tussen brand en de verzekeraar en de geldverstrekker.

* als er brand komt vergoed de verzekering de schade.
[/quote]

Als je het gebruik van de woning wijzigt van "eigen gebruik" naar "verhuur" loop je de kans dat volgens de verzekeringsvoorwaarden er een uitsluiting in werking treedt. De meeste verzekeraars hanteren een clausule waarbij bij een wijziging van de bestemming de dekking wordt opgeschort, tenzij daarvoor toestemming is verleend. Voor de meeste huurwoningen geldt een hogere premie dan bij eigen gebruik. Vandaar.
 
[quote author=-+henk+- link=topic=7274.msg110383#msg110383 date=1202381049]
[quote author=Hansie link=topic=7274.msg110110#msg110110 date=1202184868]
te laat :)

Zeker mee eens dat de geldverstrekker het niet goed vind als je verhuurt zonder toestemming. Maar ik zie geen relatie tussen brand en de verzekeraar en de geldverstrekker.

* als er brand komt vergoed de verzekering de schade.
[/quote]

Als je het gebruik van de woning wijzigt van "eigen gebruik" naar "verhuur" loop je de kans dat volgens de verzekeringsvoorwaarden er een uitsluiting in werking treedt. De meeste verzekeraars hanteren een clausule waarbij bij een wijziging van de bestemming de dekking wordt opgeschort, tenzij daarvoor toestemming is verleend. Voor de meeste huurwoningen geldt een hogere premie dan bij eigen gebruik. Vandaar.
[/quote]

Juist! Maar als Hansie zegt dat hij/zij een aparte verzekering heeft geregeld voor de verhuur dan zijn hopelijk de risico's afgedekt.
 
Back
Top