Postadres ivm tijdelijk adres en aanstaande verhuizing

JanWillem

Member
Hi allen,

Ik en mijn gezin zijn sinds een week in Sydney op een 482 visa. Ik ben bezig de TFN aan te vragen en begrijp dat ik deze via de post krijg toegestuurd. Omdat de bankpasjes van CBA niet zijn aangekomen en nu onvindbaar zijn overweeg ik een postadres / PO box te regelen welke onafhankelijk is van mijn adres. Ik woon namelijk nu in een tijdelijk appartment en zal binnen nu en 2 of 3 maanden naar een andere woning verhuizen.

Bestaat er in Sydney (liefst centraal in Sydney) een PO Box service waar je als particulier een PO box kan huren?

Bedankt!
grt Jan Willem
 
Wij hadden zelfde probleem. Wij hoefden zelf geen PO box te huren maar konden gewoon (algemene) PO box van een postkantoor opgeven. Daar konden we alles ophalen door ons te identificeren met paspoort/rijbewijs.
Natuurlijk is Cairns kleiner dan Sydney maar ga langs bij dichtstbijzijnde postkantoor en vraag om hun gegevens.
 
Yep, wij hebben ook een PO box. Omdat we zeker wisten dat we een aantal keren zouden verhuizen leek ons dat erg praktisch. En nu dik 4 jaar later hebben we die nog steeds. Handig voor pakjes, vakantie en minder kans op diefstal van gegevens en niet telkens adreswijzigingen sturen. Gewoon bij plaatselijke postkantoor postbus gehuurd. Kost ons geloof ik140 dollar per jaar maar dat ligt ook aan de maat en mogelijk is het duurder in Sydney.
 
Hi allen,

Ik en mijn gezin zijn sinds een week in Sydney op een 482 visa. Ik ben bezig de TFN aan te vragen en begrijp dat ik deze via de post krijg toegestuurd. Omdat de bankpasjes van CBA niet zijn aangekomen en nu onvindbaar zijn overweeg ik een postadres / PO box te regelen welke onafhankelijk is van mijn adres. Ik woon namelijk nu in een tijdelijk appartment en zal binnen nu en 2 of 3 maanden naar een andere woning verhuizen.

Bestaat er in Sydney (liefst centraal in Sydney) een PO Box service waar je als particulier een PO box kan huren?

Bedankt!
grt Jan Willem

Er is een groot postkantoor in Hunter Mall (ingang George Street) waar je postbussen kan huren. Het postkantoor op 44 Market Street (dicht bij je werk) heeft ook postbussen.

Voor de CBD postbussen betaal je wel een stukje meer dan bij een normaal postkantoor buiten het centrum.
https://auspost.com.au/receiving/manage-your-mail/po-boxes-and-private-bags?fm=search-organic
 
Last edited:
Op het poststuk de notatie 'Poste Restante' of anders 'c/-' (care of)
Geef als adres het desbetreffende postkantoor op.

Dat is de methode om poststukken op het postkantoor te laten bewaren.
Poststukken worden dan voor een bepaalde tijd bewaard tot je het komt afhalen.
 
daarmee samenhangend:
Erg belangrijk om ervoor te zorgen dat ook de NL belastingdienst asap je nieuwe adres krijgt. In principe krijgt de belastingdienst automatisch het adres dat je hebt opgegeven bij uitschrijving bij de gemeente en hoef je naar hen toe dus niets te doen. Meeste AUS emigranten geven een tijdelijk adres op tot ze in Australië een huis gevonden hebben. Maar zodra je dat vast adres hebt moet je dit schriftelijk (ja bizar) aan belastingdienst doorgeven anders belandt je post op het oude adres van de uitschrijving.
Lijkt vanzelfsprekend maar wij hebben net een hele nare ervaring gehad: plots werden al onze rekeningen in NL zonder bericht geblokkeerd! Na vele vervelende telefoontjes bleek dat er een rekening was gestuurd naar dat oude adres (vakantieresort; nooit meer geweest), inclusief de aanmaningen en een brief van een deurwaarder. We hadden nochtans brief met adreswijziging doorgegeven (eind januari) maar dit bleek pas eind juni gewijzigd te zijn in hun systeem! Resultaat: geblokkeerde rekeningen, kosten deurwaarder a 500€ (hebben we betwist), nerveuze telefoontjes.....
Dus best ook nog eens bellen nadat je de brief hebt gestuurd (al mogen ze telefonisch niet zeggen welk adres er in hun systeem staat. Je mag dan raden - oud NL adres, tijdelijk adres van uitschrijving,...- en ze zeggen dan misschien ja of nee...Pure Kafka; zeker als je zoals ons meerdere tijdelijke adressen hebt gehad).
 
Dit verhaal komt ons niet bekend voor. Ben vergeten wat we precies dan wel gedaan hebben. Maar hier komen de blauwe enveloppen gewoon aan ;)
 
Wij hebben bij vertrek geen nieuw adres bij de gemeente opgegeven, maar voor belastingzaken postadres bij accountant gebruikt.
 
Dit verhaal komt ons niet bekend voor. Ben vergeten wat we precies dan wel gedaan hebben. Maar hier komen de blauwe enveloppen gewoon aan ;)

Nu was het wel zo dat we voor vertrek al wisten waar we naar toe zouden verhuizen, we hadden onze 'long term' rental al geregeld, dus wellicht dat dat ergens meespeelt?
 
ik heb bij uitschrijven gemeente NL meteen mijn nieuwe adres in OZ doorgegeven, dus alles, incl de blauwe brieven komen gewoon aan.
 
Ik heb al jaren geen post meer ontvangen van de belastingdienst dus maakte me een beetje zorgen na het lezen van Steve's bericht. De laatste keer dat ik verhuisde is al lang geleden en kan me niet herinneren of ik destijds een adreswijziging doorgestuurd had.

Maar na een beetje googlen kwam ik op de volgende site van de belastingdienst terecht waar je kunt inloggen met digid. Vervolgens kun je dan zien of je adres goed is geregistreerd.

https://mijn.toeslagen.nl/default.aspx
 
@AJ ik krijg een melding dat dit IP-adres niet bestaat. Het is geen wifi- of computerfout. Kan het zijn dat er iets verkeerds staat?
 
moet er wel bijzeggen dat ik een VPN heb, sommige sites of video content kun je niet bekijken omdat dit regiogebonden is. met de VPN omzeil je dit, gebruik dit vooral voor de ziggo go app. Al lijkt het me sterk dat een site van de overheid regio gebonden is zoals deze hier boven.
 
daarmee samenhangend:
Erg belangrijk om ervoor te zorgen dat ook de NL belastingdienst asap je nieuwe adres krijgt. In principe krijgt de belastingdienst automatisch het adres dat je hebt opgegeven bij uitschrijving bij de gemeente en hoef je naar hen toe dus niets te doen. Meeste AUS emigranten geven een tijdelijk adres op tot ze in Australië een huis gevonden hebben. Maar zodra je dat vast adres hebt moet je dit schriftelijk (ja bizar) aan belastingdienst doorgeven anders belandt je post op het oude adres van de uitschrijving.
Lijkt vanzelfsprekend maar wij hebben net een hele nare ervaring gehad: plots werden al onze rekeningen in NL zonder bericht geblokkeerd! Na vele vervelende telefoontjes bleek dat er een rekening was gestuurd naar dat oude adres (vakantieresort; nooit meer geweest), inclusief de aanmaningen en een brief van een deurwaarder. We hadden nochtans brief met adreswijziging doorgegeven (eind januari) maar dit bleek pas eind juni gewijzigd te zijn in hun systeem! Resultaat: geblokkeerde rekeningen, kosten deurwaarder a 500€ (hebben we betwist), nerveuze telefoontjes.....
Dus best ook nog eens bellen nadat je de brief hebt gestuurd (al mogen ze telefonisch niet zeggen welk adres er in hun systeem staat. Je mag dan raden - oud NL adres, tijdelijk adres van uitschrijving,...- en ze zeggen dan misschien ja of nee...Pure Kafka; zeker als je zoals ons meerdere tijdelijke adressen hebt gehad).
Ja dit herken ik van toen wij van NL naar Curacao verhuisden; hetzelfde geouwehoer en zelfs impliciete dreigingen dat ik aangehouden zou worden als ik op Schiphol zou aankomen. Mijn advocaat (tevens mijn echtgenote) heeft dat varkentje even gewassen / snel rechtgezet met de belastingdienst - die zulke uitingen helemaal niet mogen doen en bovendien niet wisten waar ze het over hadden .. :)
 
Back
Top