Postbank internet bankieren

bono

XPdite Sponsor
Weet iemand of het goedkoper is om dollars ipv euro's over te maken naar Australie?

Ik heb gisteren wat geld overgemaakt naar onze Westpac rekening via de Postbank, maar daar wordt behalve om een Swift ook om een "bankcode" gevraagd. Nu had ik eerst de "branch code" ingevuld maar die pakt hij niet, toen heb ik het zonder verstuurd en dat ging wel.
Wat zou ik bij bankcode in moeten vullen? Iemand?

Op onze papieren stond alleen rekening en branch nummer, maar dat werkt dus niet.

Ineke

ai, postbank rekent hoge wisselkoersen. kijk even onder ozforex bij zoeken, wordt je veel wijzer...
groet fae

Wat wij deden is gewoon met het NL pasje geld uit de muur trekken, bij de bank naar binnen lopen en het storten :D. We hadden het er laatst over dat de Postbank aantrekkelijk klinkt. Met het betaalpakket kun je immers gratis pinnen in het buitenland. Maar de wisselkoers is meestal niet echt gunstig (schijnt). We hebben ook een Fortis rekening, waar je wel een x bedrag betaalt per transactie, maar de koers schijnt vriendelijker te zijn (heb ik van de ouders van Martijn die hier op vakantie waren :D).
Ben eigenlijk wel benieuwd wie nog meer met dit bijltje gehakt heeft. Niet dat we nou gelijk ons geld hier willen hebben. Wat centjes in NL is ook wel makkelijk :).

Wat wij gemerkt hebben is dat het goedkoper is als je de ontvanger laat betalen.
We hebben alle drie de mogelijkheden geprobeerd: verzender, combinatie, ontvanger.
En de laatste is het goedkoopst. De postbank rekent dan niets en de ontvangende bank vergeet het of doet het niet.

Is de bankcode niet de BSB? Alleen moet je er een aantal nullen bijvoegen omdat het anders niet werkt.

Bij bankcode hoef je niets in te vullen en bij het adres van je bank vul je ook de bsb in, werkt bij ons.

Naar Westpac moet je dollars overmaken, geven ze zelf aan.
Onze 'fijne' bank in Nederland vergat dat even, en maakte toch euro's over. We kregen toen bij Westpac een extreem slechte wisselkoers. Euro's overmaken is dus niet goedkoper!

geld overmaken via normale banken is niet erg voordelig, je wordt giga afgezet. Ik sluit me aan bij ozforex advies maar er zijn meer van dat soort instanties. Het heeft ons een hoop gescheelt (en juiste timing is ook van belang maar ja, de koers is niet ech geweldig de laatste tijd)

[quote author=Fae link=topic=8572.msg113497#msg113497 date=1205259855]
ai, postbank rekent hoge wisselkoersen. kijk even onder ozforex bij zoeken, wordt je veel wijzer...
groet fae
[/quote]

Net even gekeken op www.ozforex.com, ziet er op zich goed uit. Wel even goed de koersen in de gaten houden want zo te zien zou ik tussen gisteren en vandaag ca 2000 dollar winst hebben gemaakt :) Zo te zien is de koers ook het laatste uur naar de 1.72 geschoten en is dit ook een goed moment voor mensen om geld over te maken. Zo ongeveer een all-time high sinds ongeveer twee jaar!

Hourly:
EURAUD_H.png

Daily:
EURAUD_D.png

Yearly:
GS7B5D.png

Laatste 3 jaar:
GS7BC4.png

Wel een beetje knullig dat ze schrijven: Euro Dollars in het formulier op hun 'migratie' pagina :S

jip, koers gister was ineens hoog! wij hebben op 1.715 gewisseld. Je levert wel ongeveer 1.5 cent in aan provisie maar dat is nog altijd stukken beter dan bij de gewone banken!

Als je een accoutn opent kan je bellen op het moment dat de koers je bevalt en een opdracht geven. Werkt prima!

over het algemeen is bij betalingen buiten Europa de SWIFT (of BIC) code voldoende,
Met bankcode bedoelen ze waarschijnlijk het banknummer(dus niet branch) van westpac en dat is
0856 Westpac Banking Corporation(eigenlijk wordt dit alleen bij batchbetalingen gebruikt)

SWIFTS:
WPACAU2FXXX WESTPAC BANKING CORPORATION (255 ELIZABETH STREET, SYDNEY) SYDNEY
WPACAU2SADE WESTPAC BANKING CORPORATION (ALL SOUTH AUSTRALIAN BRANCHES) ADELAIDE
WPACAU2SBRI WESTPAC BANKING CORPORATION (ALL QUEENSLAND BRANCHES) BRISBANE
WPACAU2SMEL WESTPAC BANKING CORPORATION (ALL VICTORIAN/TASMANIAN BRANCHES) MELBOURNE
WPACAU2SXXX WESTPAC BANKING CORPORATION (FOR ALL NEW SOUTH WALES BRANCHES) SYDNEY

Het is inmiddels gewoon gelukt met het adres van het bankkantoor in adelaideen swiftcode, en zonder bankcode.
Het stond er de volgende dag al op!

Ineke

Back