postbus aanvaard als vast adres?

Brecht G

New Member
Hey Iedereen,

Zoals de meeste zullen wij na aankomst in Australie een vakantieverblijf zitten. Aangezien je voor een rijbewijs, TFN, medicare,... etc een vast adres nodig hebt, vroeg ik mij af of deze overheidsinstanties een postbus accepteren als bewijs van verblijf?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Greets,
B

Hoi! Ik denk het niet (weet het niet zeker) maar wij moesten een afschrift van de bank of een energierekening waar ons adres op stond laten zien anders deden ze gewoon niets. Ze zijn best moeilijk wat dat betreft. Dat is onze ervaring.

Volgens mij moet je gewoon het adres opgeven waar je op dat moment verblijft. (tenzij het een hotel is).

Toen wij hier aankwamen hadden wij de 1e maand een gemeubileerd via het werk van mijn man. Bij alles wat we aanvroegen, hebben we gewoon dat adres opgegeven en geen problemen gehad. Wel werd er gezegd dat als we zouden verhuizen, we dat even door moesten geven.

Ik kan een postbus absoluut aanraden, want de postbezorging aan huis is heel slecht. (BTW: ik heb wat credit cards te koop van mensen die ik niet ken. Niet gestolen, gewoon bezorgd door die vriendelijke dyslectische postbode van Australia Post. Want het adres had een nummer 7, en ik woon op nummer 7!)
Maar de meeste instanties willen je huisadres weten, dus je kunt de postbus alleen als postadres gebruiken. Werkadres is een idee, als je dat hebt, en je bedrijf het goed vindt.

Toegegeven, robijntje, ik heb een klein probleempje nu al mijn energierekeningen etc. naar mijn postbusadres gaan en ik niks kan laten zien met mijn huisadres erop ;-) Maar totnutoe is de bibliotheek de enige die daar moeite mee heeft, belangrijkere instanties vinden het te ingewikkeld om zich daar druk over te maken.

Zorg er ook voor dat je snel een bankrekening opent, want je hebt minder id punten nodig als je hier pas bent. (Ik weet niet hoe lang.) Die id punten zijn pure onzin (circular references), maar als het tegenzit, kunnen ze een papierwinkel opleveren.

Back