postcode en poste restante

Lenka

New Member
Hallo allemaal!!!  :smile:

Even een vraag die ik eigenlijk voor de thuisblijvers die mij een brief (of pakket met veel lekkers  :grin: willen toesturen).

ik heb het eea gevonden over Poste Restante via "search". maar heb toch nog een vraag over de postcode.
Hoe kom ik die te weten van het postkantoor waar ik mijn post wil ophalen?
Ik heb hopeloos gezocht op het internet (australische post), maar niks gevonden...
Heeft er iemand enig idee hoe ik dat te weten kom?  :|
Ik heb begrepen dat dit het adres moet zijn:

Ikke de Ontvanger           
Poste Restante             
Head Post Office           
Postcode   
De Stad
Australie

Kan iemand mij helpen?
Dank je alvast!!!!!    :grin:
Lenka

Ik weet niet of het een idee, maar toen ik voor een jaar naar Australie ging, kon ik voor 35 euro voor een jaar een postbus krijgen bij een hoofdkantoor in sydney van Australian backpackers (een van de contact punten). Zij sturen je post gratis door, door het australie, of je kunt het afhalen. Ik vond dat toen erg handig. Je kon het daar laten, totdat je tijd genoeg had door te laten sturen.
Ik weet verder niet zoveel van post restante, dus sorry als ik een beetje off topic ga!

Hallo Lenka

Als wij in Australie waren hadden we altijd een  Poste Restante adres. Je stuurt het naar de GPO in je stad, daar kan je het ophalen wel je paspoort meenemen.
Mocht je er niet uit komen , schrijf mij even de stad waar je bent, dan kijk ik of ik het kan vinden.
Wij hebben nu ook onze spullen naar de GPO gestuurd is geen probleem en gratis.

Groet Erna

Dank jullie wel Cathlin, Jan en Erna!  :smile:

Ik kan helaas nog niet zeggen om welke stad het gaat.  :|
Dat is 't 'm juist. Ik ga er van uit dat het wel een grotere stad zal zijn.
Ik ga nml eerst backpacken. Beginnende in Sydney, en van daar vandaan met de klok mee reizend door australie.
Maar stel dat mijn moeder de postcode niet weet, maar wel het adres opschrijft zoals ik eerder heb geschreven, komt het dan gewoon aan?
Weten jullie dat?
Thanx!
Lenka  :smile:

Lela je moet er wel een postcode erop schrijven, anders heb je denk ik een probleem zonde van de pakjes die je toegestuurd krijgt. Maar als je in Australie bent kan je bij elk postkantoor vragen wat de code"s zijn.

Groet Erna

Dank je wel! :smile:
Wat ik alleen niet begrijp, is dat als poste restante zo vaak gebruikt wordt als ik van iedereen hoor, dat Australische postoffice er niet veel info (qua postcodes) geven.
Via Wikipedia is dus wel wat te vinden zag ik, maar toch... (wat bv als je een postoffice in een kleinere stad wilt gebruiken bijvoorbeeld? - die staat er niet bij  :| )
maar goed, dit is in ieder geval al een begin nietwaar?  :up:
Thanx  (mocht er iemand nog een tip hebben, hoor ik het graag  :grin:
Groetjes van Lenka

Toch niet hard genoeg gezorgd ben ik bang ;)
Het eerste resultaat als je in Google "postcodes australia" intikt:
http://www1.auspost.com.au/postcodes/

Op de site van auspost staat aan link naar de Post Office Locator, waar je de adresgegevens van alle ozzie postkantoren kunt opzoeken.
Sommige heten postshops en andere GPO's. Post kan naar elk postkantoor worden gestuurd, en ze bewaren het een maand. Is het na die maand niet opgehaald, dan wordt het retour afzender gestuurd.  Wij gebruiken deze service de hele tijd, kijken naar ons reisplan en prikken dan een postkantoor waar onze familie en vrienden als ze dat willen iets naar toe kunnen sturen. Hier is de link: http://www.nowwhere.com.au/austpost/postofficelocator/default.aspx

Toen ik op het postkantoor hier vroeg hoe het adres moest worden opgeschreven was het met C/O (care of) in plaats van Poste Restante. Dus je naam, en dan C/O en dan de adresgegevens van het postkantoor. Denk er aan legitimatie mee te nemen als je de post ophaalt!

:up: ak

Nog eenvoudiger: in elk telefoonboek staan álle suburbs en hun postcode. Dus jij kijkt welk postkantoor je wilt gebruiken, zoekt het op in het telefoonboek, en voilá, jij geeft het aan je moeder door.

Ik zou er niet zo moeilijk over doen; als je eenmaal een adres hebt, dan gebruik je dat tot je volgende adres, want je zal er toch naar toe moeten, camping, huurhuis of postkantoor, om het op te halen. Want het duurt gemiddeld 2 weken voor je je post krijgt.
Of zie ik iets over het hoofd?

Cheers,

Ireen :)

P.S. De link van Hans is perfect. Dus internet en telefoonboek zullen je helpen.

:up:
:grin: THANX THANX THANX!!!  :grin:

:up:              :up:              :up:   

Bedankt allemaal! Nu moet het zeker lukken!  :smile:
Groetjes van Lenka

Back