Power Down.

-+henk+-

XPdite Sponsor
Vanavond was het weer raak..... Om ongeveer vijf uur in de middag viel de power uit. Was al regelmatig even "interrupted" voor een paar seconden of zo de afgelopen 36 uur. Maar nu was het echt menens. Vijf uur... half zes... bellen met de buren of we het niet allen waren.. nee dus. 

't is Nu half acht en het is net weer "aan".  (met een "lekkermakertje" om zeven uur). We hoorden ook dat we niet de enigen waren, maar dat de hele "peninsula" (dus van Newcastle tot en met Nelson Bay) zonder stroom was.

't Woei niet hard, het regende niet hard, en er was geen onweer. Gewoon "Energy Australia" op z'n best... :evil:


Ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van Ozzies in andere delen van dit continent... Hebben jullie regelmatig "power outages"?  Voor een niet echt "in the bush" gebied zoals Port Stephens gebeurt het hier toch wel errug regelmatig.

Ik ga maar eens een generator kopen......
 
Hoi Henk,

Ook bij ons gebeurt het regelmatig, maar het is de laatste tijd beter. De slechtste timing ooit was toen wij afgelopen kerst een kalkoen in de oven hadden liggen :-D De helft van de huizen op onze heuvel had geen stroom meer. Tja, waarschijnlijk teveel airco's aan en teveel turkeys in de oven :)
 
Wij hadden het Donderdagavond, zo'n half uurtje.
Het schijnt dus wel vaker te gebeuren hier.
Hier is Marcoola, Sunshine coast Qld.

Groetjes,
Jolanda

P.s. Gelukkig hadden we geen kalkoen in de oven  :grin:
 
In Perth komt regelmatig van die kleine dipjes voor, zo rond 8.00. De wekker staat dan weer lekker te knipperen 00:00.
In ons komend huis willen we daarom ook solar power, heb je daar minder last van.
 
Heb lekker een aggregaat, 2 kW, genoeg om het huis te voorzien  :smile:. In NL had ik een centrale aansluiting in de meterkast... netspanning weg ? Hoofdzekering er uit, generator er aan en hopla !  :up:

Generator heb ik mee alleen in een huurhuis ga ik niet aan de meterkast (eeeh, nou ja, dat ding aan de buitenkant van het huis) klooien.
 
[quote author=Red link=topic=7198.msg92329#msg92329 date=1181484758]
Heb lekker een aggregaat, 2 kW, genoeg om het huis te voorzien  :smile:. In NL had ik een centrale aansluiting in de meterkast... netspanning weg ? Hoofdzekering er uit, generator er aan en hopla !  :up:
[/quote]

Aan zo iets loop ik ook al een hele tijd te denken. Het vervelende is dat we voor de beregenings pomp (en de airco) 3 fasen nodig hebben en een 3 fase generator is alleen in zeer "fors" formaat te krijgen en dan erg duur. Als ik een gewone 2 KVA generator koop is dat wel prima voor de koelkast en  verlichting maar dan heb ik bij bosbrand (en power down) geen bluswater. Dat laatste vind ik eigenlijk het meest belangrijke.....

Dus... als iemand nog een voordelige 3 fase generator weet...  :smile:

Trouwens las net dat hier vlakbij (Central Coast) zo'n 50.000 huizen "zonder" zitten en dat het "wel dagen: kan gaan duren....
 
Als de 3-fase apparatuur niet te zwaar is kan je het met een condensator misschien voor elkaar krijgen ?
 
Back
Top