pre-paid abonnement

NielsV

New Member
Hoi,

Gisteren zijn we aangekomen in Brisbane en nu zijn we natuurlijk de benodigde dingen aan het regelen. Eén daarvan is een mobiele telefoon. Hebben jullie ervaring met de providers hier? En mijn grootste vraag is welke is het goedkoopste met sms-en naar Nederland? Dit zal ik namelijk (vooral in het begin) het meest doen, bellen naar NL wordt via Skype gedaan.
In de winkel werd me verteld dat Vodavone wel goed goedkoop is (28 ct p sms), maar je hebt niet altijd ontvangst. En ik wil natuurlijk ook wel in AUS kunnen bellen al is dat nu (nog ondergeschikt).

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Niels

Elke provider heeft zo z'n voor en nadelen. Telstra heeft wel de beste ontvangst, maar is niet het goedkoopst. Ik denk dat het er heel erg van afhangt waar je woont of wilt gaan wonen. Als je in Sydney zit ofzo dan is Vodafone prima te doen, zit je wat meer outback is het wss nuttiger Telstra te nemen. Succes!

Hi,

Ik heb zelf een iPhone abonnement bij Optus, en daarbij zit onbeperkt internationaal smsen (en mms-en volgens mij ook). Helaas zit internationaal bellen niet in je bundel, maar daar gebuik je Skype voor. Ik zou dus eens een kijkje bij Optus nemen, misschien hebben ze ook pre paid abo's met onbeperkt smsen.

Kathren,
als je skype hebt openstaan, dan staat onder je contactpersonen een button met "Bel telefoonnummers en stuur SMS berichten". Je hebt wel Skypetegoed nodig daarvoor.

Hoi,

Ik heb Vodafone, heb behoorlijk wat rondgetrokken en ik had over het algemeen niet te klagen. Als je wat meer afgelegen zit heb je vaak geen ontvangst. Maar dat hangt er natuurlijk van af wat je van plan bent. Bellen is duur en smsen is dezelfde prijs nationaal en internationaal.

Als je draadloos internet hebt van vodafone krijg je er een pak gratis smsjes bij.

Groetjes,
T

Ik heb Vodafone, heb behoorlijk wat rondgetrokken en ik had over het algemeen niet te klagen. Als je wat meer afgelegen zit heb je vaak geen ontvangst. Maar dat hangt er natuurlijk van af wat je van plan bent. Bellen is duur en smsen is dezelfde prijs nationaal en internationaal.

Ben ik het mee eens. Toen ik vorig jaar ben gaan rond trekken hebben we in Adelaide een vodafone sim gekocht en overal waar we reden (adelaide naar melbourne en cairns naar brisbane) hadden we goed bereik. Zelfs in Cape Tribulation hadden we dekking.

Maar het is wel iets prijziger met bellen, maar aan de andere kant een smsje naar NL (of BE) is dan weer minder duur).

Hoi,

Ik ging de dag na mijn vraag al een weekje op vakantie. 1 Dag zijn we naar Sunshine Plaza geweest en daar heb ik ook nog wat info ingewonnen. Samen met de info uit de eerste reactie ben ik voor Vodavone pre-paid gegaan en ben daar tot nu toe goed over te spreken.

SMS-en kan inderdaad ook via Skype, maar ik ben niet altijd thuis en als ik dat wel ben dan staat ook de laptop niet altijd aan. Dus is het via een mobieltje sms-en voor mij toch wel handiger.

Bedankt voor jullie reacties! :)

Niels

Kathren,
als je skype hebt openstaan, dan staat onder je contactpersonen een button met "Bel telefoonnummers en stuur SMS berichten". Je hebt wel Skypetegoed nodig daarvoor.

Thnx Angeline!

Een collega hier vertelde mij dat zij via Skype met een vriending in de UK belt. Volgens haar is dit een heel stuk goedkoper... Fijn om te weten, want mijn moeder is een computer analfabeet. Kan haar 10x vertellen hoe Skype werkt, maar dat vergeet ze toch weer.. ach ja ze wordt dit jaar al weer 77.. dus het is haar vergeven...

Thnx Angeline!

Een collega hier vertelde mij dat zij via Skype met een vriending in de UK belt. Volgens haar is dit een heel stuk goedkoper... Fijn om te weten, want mijn moeder is een computer analfabeet. Kan haar 10x vertellen hoe Skype werkt, maar dat vergeet ze toch weer.. ach ja ze wordt dit jaar al weer 77.. dus het is haar vergeven...

Met Skype kun je naar een Nederlands VAST nummer bellen voor 0,02ct per minuut. Echt mega mega cheap!
De verbinding is iets minder, maar dat is misschien ook omdat ik geen headset gebruik, maar gewoon tegen mijn laptop aanlul.

Met Skype kun je naar een Nederlands VAST nummer bellen voor 0,02ct per minuut. Echt mega mega cheap!
De verbinding is iets minder, maar dat is misschien ook omdat ik geen headset gebruik, maar gewoon tegen mijn laptop aanlul.
Voipbuster is dan nog goedkoper, met 0,018ct.
Bij Voipbuster koop je credit, dat is 120 dagen geldig. Tijdens deze 120 dagen bel je GRATIS naar normale nummers in NL.
Pas na deze "Freedays" ga je het tarief van 0,018ct naar NL betalen.
Ik zelf bel met VB meestal "phone to phone". Voor 5 ct belt VB eerst mijn huistelefoon en schakelt daarna door naar NL.
SMSsen kan natuurlijk ook met VB.
En dan kan je het ook nog gebruiken zonder de PC of notebook aan te zetten.

Skype?? Ammenevernooit niet!!!!!!

Bart

Super tip Bart, ik hoor er graag meer over als we aanstaande week in de buurt zijn!

Groet,
Annemarie

Wij gebruiken pennytel voor zowel vaste lijn als mobiel (via Optus netwerk). Een beetje vaag is de club wel, maar wel super goedkoop (kan zowel via vaste lijn als via mobiel (mits je op juiste manier belt :) voor 8 cent per gesprek naar nederland bellen. Voordeel: het is spot goedkoop (ook mobiel data is redelijk betaalbaar, 500MB voor zo'n 8$ per maand), Nadeel: je hebt soms wat geduld en verstand van zaken nodig om het allemaal werkend te krijgen.

Back