Thijsvr
Well-Known Member
Ik heb het gecheckt, nogmaals gecheckt en toen nog eens met de medewerkster van Telstra gecheckt; Abonnementen zijn hier duurder dan prepaid. Waarom? Geen idee, maar het is echt zo.
Ik geef een voorbeeld:
Prepaid
Ik heb op aanraden van de winkelmedewerkster een prepaid plan genomen. Dat is $40 per 28 dagen. Daarvoor krijg ik onbepert bellen en smsen en 6gb data. Na 28 dagen reset je data en moet je opnieuw voor $40 tegoed kopen. Bovendien krijg je $10 extra tegoed om mee naar het buitenland te bellen en of te smsen.
Er is ook een $50 prepaid optie, daarbij krijg je 8gb data en al het bovenstaande, maar in plaats van $10 krijg je $15 dollar extra tegoed.
Abonnement
Als ik commit voor 12 maanden met een SIM only abonnement betaal ik $50 per maand voor 5gb data en 1000 belminuten. Noemenswaardig meer voor minder dus vergeleken met prepaid.
Month-to-month plan
Exact hetzelfde als bovenstaande maar heeft als toegevoegde waarde dat je deze per maand op kunt zeggen. Er is verder geen verschil.
Ik snap het niet. Ik snap het echt niet. Ik vind het irritant om te moeten nadenken over m'n beltegoed, dus ik heb liever een abonnement. Gewoon verstand op nul en weten dat je elke maand x uitgeeft. Gelukkig kun je via de app van Telstra met een druk op de knop nieuw tegoed bijkopen. Dus geen geneuzel met naar de winkel gaan voor een kaartje. Voor het prijsverschil geef ik dan wel het gemak van een geautomatiseerd systeem op.
Ik vroeg aan de medewerkster "So there's no benefit to committing with you guys for 12 months?" - No. Waarom is dat? In Nederland glijden ze soppend van hun stoel bij de gedachte aan het kunnen vastleggen van wat dan ook. Zeker als ze de optie hebben om je extra te kunnen rekenen zodra je over je abonnement heen gaat. Hier lijkt het juist ongewenst. Google gaf me geen nuttige antwoorden, misschien weten jullie het?
Ik geef een voorbeeld:
Prepaid
Ik heb op aanraden van de winkelmedewerkster een prepaid plan genomen. Dat is $40 per 28 dagen. Daarvoor krijg ik onbepert bellen en smsen en 6gb data. Na 28 dagen reset je data en moet je opnieuw voor $40 tegoed kopen. Bovendien krijg je $10 extra tegoed om mee naar het buitenland te bellen en of te smsen.
Er is ook een $50 prepaid optie, daarbij krijg je 8gb data en al het bovenstaande, maar in plaats van $10 krijg je $15 dollar extra tegoed.
Abonnement
Als ik commit voor 12 maanden met een SIM only abonnement betaal ik $50 per maand voor 5gb data en 1000 belminuten. Noemenswaardig meer voor minder dus vergeleken met prepaid.
Month-to-month plan
Exact hetzelfde als bovenstaande maar heeft als toegevoegde waarde dat je deze per maand op kunt zeggen. Er is verder geen verschil.
Ik snap het niet. Ik snap het echt niet. Ik vind het irritant om te moeten nadenken over m'n beltegoed, dus ik heb liever een abonnement. Gewoon verstand op nul en weten dat je elke maand x uitgeeft. Gelukkig kun je via de app van Telstra met een druk op de knop nieuw tegoed bijkopen. Dus geen geneuzel met naar de winkel gaan voor een kaartje. Voor het prijsverschil geef ik dan wel het gemak van een geautomatiseerd systeem op.
Ik vroeg aan de medewerkster "So there's no benefit to committing with you guys for 12 months?" - No. Waarom is dat? In Nederland glijden ze soppend van hun stoel bij de gedachte aan het kunnen vastleggen van wat dan ook. Zeker als ze de optie hebben om je extra te kunnen rekenen zodra je over je abonnement heen gaat. Hier lijkt het juist ongewenst. Google gaf me geen nuttige antwoorden, misschien weten jullie het?