Primary School kiezen

Inga

New Member
Heeft er iemand ervaring met het kiezen van een andere Primary School dan de school in de wijk waar je woont? Ik ben niet zo enthousiast over de Primary School in mijn wijk maar ik begrijp dat je een goede reden moet hebben om je kind naar een andere (public) school te laten gaan. Is er iemand die al eens met succes zo'n application heeft gedaan?
Vast bedankt!
Hinke
 
Ik denk dat het moeilijk wordt. Hier geldt de regel dat je in een (ruime) omgeving van de school moet wonen. Dit beslaat een aantal suburbs, dus misschien heb je geluk, vraag het na bij de school.
Een andere optie is als je al een ander kind op die andere school hebt, dan mag je volgende kind ook, ook al is het buiten je gebied, maar dat zal bij jou niet het geval zijn. Anders is een private school misschien een optie.
Succes, Ducee
 
Hi

Je zou eventueel ook eens bij een andere school (waar je je beter over voelt?) langs kunnen gaan en vragen wat de mogelijkheden zijn. Niet geschoten is altijd mis, toch?

Succes!
Syl
 
Hoi

Hier in Melbourne kan je gaan waar je wilt.  Het is alleen zo dat sommige scholen alleen kinderen uit de 'zone' aannemen omdat de school goed aan staat geschreven en dus 'iedereen' daar graag naar toe wilt.  Kinderen uit de zone gaan dus voor is er nog een plekje (meestal niet) dan kan je vanuit een andere wijk naar binnen.  Ik zou gewoon gaan 'shoppen' als ik jouw was.  Open dagen van de scholen komen er hoogstwaarschijnlijk snel aan.  Waar een wil is, is een weg.  Mijn kinderen zitten ook niet op de dichtsbijzijnde school.

Success
Sidonia
 
Back
Top