Private Health insurence

Familie S

XPdite Sponsor
Ik las iets over een 3 maanden regel bij de private health insurence.
Het zou goedkoper zijn om binnen 3 maanden die af te sluiten ivm goedkopere premies??
Weet iemand of ze daar de validatie datum mee bedoelen of de datum dat je blijft en een huis hebt??

Rijbewijs is 3 maanden na de validatie kwamen we achter. :|
 
Ik snap de vraag niet helemaal...? Bedoel je te zeggen dat je pas 3 maanden nadat je hier bent aangekomen een private health insurance mag afsluiten? Dit is namelijk niet zo. Wij sloten die gelijk de eerste week af dat we hier kwamen. De enige drie maanden regel die ik ken wat betreft Private Health cover is dat je de 1e drie maanden na het afsluiten van de verzekering niets mag krijgen (in de zin van geen grote dingen claimen).

Rijbewijs konden wij ook in de eerste week regelen dat we hier waren.
 
Nee, ik heb ergens gelezen dat de verzekering goedkoper is als je dat binnen 3 maanden na aankomst afsluit.
(Kan het alleen niet terug vinden......)


Nu moet het rijbewijs binnen 3 maanden na validatie datum (contact gehad met het DIER), maar ik twijfel of dat ook zo met de health insurence is.
(puur voor die korting)
Ik kan me voorstellen dat het binnen 3 maanden van het afsluiten van medicare is.

Ik zal nog eens zoeken of ik het terug kan vinden. :up:

Edit: Het zijn 12 maanden vanaf het moment dat je bij medicare verzekerd bent:
Dankzij een post van Tekkel gevonden.


New migrants to Australia - as a new migrant to Australia, if you are aged 31 or over, you will not have to pay a Lifetime Health Cover loading if you take out private hospital insurance within 12 months of being registered for Medicare.
After this time you will have to pay 2% more for each year you are aged over 30 when you take out private health insurance.
 
Ik las iets over een 3 maanden regel bij de prrvate health insurence.
Het zou goedkoper zijn om binnen 3 maanden die af te sluiten ivm goedkopere premies??
Weet iemand of ze daar de validatie datum mee bedoelen of de datum dat je blijft en een huis hebt??

Rijbewijs is 3 maanden na de validatie kwamen we achter. :|
Gaat dit over de 2% extra premie die je per (leeftijds)jaar moet gaan betalen, als je pas na je 30e aan de private health gaat?
Als ik het me goed herinner heb je als immigrant een jaar de tijd om dat te ontlopen.

Bart
 
Nu moet het rijbewijs binnen 3 maanden na validatie datum (contact gehad met het DIER),

Klopt niet. Wij hebben ons visum gevalideerd in aug 2010, en in augustus 2011 zijn we geëmigreerd. In de weken daarna ons rijbewijs geregeld, geen enkel probleem (nu ja, enkele strubbelingen, maar dat had niets met die validatiedatum te maken...)

Private health insurance moeten we nog uitzoeken...
 
Klopt niet. Wij hebben ons visum gevalideerd in aug 2010, en in augustus 2011 zijn we geëmigreerd. In de weken daarna ons rijbewijs geregeld, geen enkel probleem (nu ja, enkele strubbelingen, maar dat had niets met die validatiedatum te maken...)

Private health insurance moeten we nog uitzoeken...

Klopt wel.

In Tasmanie moet het rijbewijs binnen 3 maanden omgezet worden.
Dit geldt alleen voor motor en auto.
Vrachtwagen maakt niet uit omdat daar een test voor gedaan moet worden en niet zo omgezet kan worden.
 
Hoe zit het met je TFN? Moet je die ook op je validatietrip regelen? Of als je pas voorgoed gaat?
 
Hoe zit het met je TFN? Moet je die ook op je validatietrip regelen? Of als je pas voorgoed gaat?

Als je nog geen tax gaat betalen cq nog niet er werkt, heb je je taxnr nog niet nodig, kan online , je moet wel australisch adres opgeven waarheen ze je taxnummer kunnen heen sturen per post. Bij mij duurde het twee weken.

@rijbewijs, mijn man heeft na 11 mnd in Perth vorige week rijbewijs omgezet, prima gelukt. Maar misschien als ie was aangehouden dat die 3 mndn wel een boete hadden opgeleverd? Hij moest overigens wel op 5 manieren identificeren, maar misschien ook omdat ie auto op zijn naam liet zetten.
Ongelooflijk, heeft zelfs brief van zijn bank gehaald met naam adres en stempel erop om aan 5e id te komen,pfff.

groet Simone
 
Over die private health care is nog het e.e.a. onduidelijk, we zitten er nu midden in. Medicare geeft alleen een verklaring af wanneer je je hebt ingeschreven, voor ons dus 4 jaar geleden. Maar ze kijken ook naar hoe lang je nu feitelijk in Australie bent geweest, want je hebt een vol jaar de tijd (in Aus) om je op te geven... volgens medicare-man kijken ze 5 jaar terug, volgens andere berichten 3 jaar. In het eerste geval ontlopen we de extra 2%/jaar, in het tweede geval zijn we zwaar de sjaak want dan gaan we 60% meer premie betalen... SLIK!!
 
We hebben het antwoord binnen.... ondanks dat wij niet het volle jaar in Australie hebben gewoond, moeten we toch de age-levy betalen. Dat betekent dat onze premie 30% duurder uitvalt, dat tikt hard aan, want het is niet goedkoop. De les: registreer je NIET bij medicare op je validatietrip, doe dat pas als je hier werkelijk komt wonen!!! Je hoeft je overigens nergens te registeren op je validatietrip, niet doen dus!!
 
Vrachtwagen maakt niet uit omdat daar een test voor gedaan moet worden en niet zo omgezet kan worden.

Moet je die niet omzetten naar een learner licence dan??
(En dan na de definitieve emigratie het assessment?? )
Want anders moet je toch eerst je MR halen voor je af kan rijden voor HC??


Pffff, ingewikkeld hoor. :|
 
We hebben het antwoord binnen.... ondanks dat wij niet het volle jaar in Australie hebben gewoond, moeten we toch de age-levy betalen. Dat betekent dat onze premie 30% duurder uitvalt, dat tikt hard aan, want het is niet goedkoop. De les: registreer je NIET bij medicare op je validatietrip, doe dat pas als je hier werkelijk komt wonen!!! Je hoeft je overigens nergens te registeren op je validatietrip, niet doen dus!!

Uhh, geldt dat ook als je tijdens je WHV medicare hebt genoten? Of is dat een ander visum....
 
We hebben het antwoord binnen.... ondanks dat wij niet het volle jaar in Australie hebben gewoond, moeten we toch de age-levy betalen. Dat betekent dat onze premie 30% duurder uitvalt, dat tikt hard aan, want het is niet goedkoop. De les: registreer je NIET bij medicare op je validatietrip, doe dat pas als je hier werkelijk komt wonen!!! Je hoeft je overigens nergens te registeren op je validatietrip, niet doen dus!!

Ach wat balen Kathleen, goede tip! Wat jammer dus jullie bijv totaal 10 maanden in Australie = jaar de tijd hebben voor Medicare? Kun je nog ergens bezwaar maken? Zou ik zeker doen, een jaar is een jaar. En de ene ambtenaar zegt wel eens wat anders dan de andere! Zeker als je eea qua verblijf kan bewijzen.

Waarom zou je tijdens validatie dat eigenlijk doen, je nederlandse ziektekn verzekering loopt dan nog en je reisverz. zou je moeten aanvullen.
 
Back
Top