probleem bij betalen van fee

piepieter

Member
Hoihoi,

heb gisteren mijn CDR opgestuurd naar Engineers Australia. Mijn creditcardgegevens netjes ingevuld zodat ze 450 AUD kunnen afhouden..

nu ben ik vorige week, weekje op vakantie geweest in Italia met 7 vrienden..bleek gisterenavond dat ze bij 4 van 7 de rekening deels geplunderd hadden (ze zullen ergens bankautomaat geskimd hebben met camera of iets dergerlijks)

uit voorzorg dus mijn kaarten geblokkeerd :) nu kunnen ze dus niets doen met mij gegevens in Australia..ik verstuur niet graag mij nieuwe gegevens via mail of telefoon en opnieuw via de post duurt ook weer lang..

vraagje is nu of iemand ginds eventueel (als ik hun rekeningnummer kan krijgen) het geld voor mij zou willen overschrijve in AUD..en dan schrijf ik het over naar jouw rekening in EURO's..

alle andere opties van AUD overschrijven (internationale cheque of dollarrekening openen) lijken zo duur en omslachtig..of zijn er nog andere opties die ik nog niet ken?
 
Volgens mij nemen ze gewoon contact op als ze het geld niet kunnen innen, wie weet is dat al gebeurd voor je de rekening blokkeerde.

Neem gewoon een nieuwe Visa (Gold)/creditcard rekening en geeft die gegevens dan door als ze er om vragen.  :wink:
Je kunt altijd weer blokkeren als er wat fout gaat en de Gold card heeft veel verzekeringen.
Vergeet niet dat het een overheidsinstantie is en geen oplichtingsbende.

Pinnen in het buitenland en ook hier in OZ n vraagt om extra voorzorgsmaatregelen.
Vooral je hand afdekken met invoeren pin helpt!  :cool:
Knippert het lampje van de "invoer gleuf" niet dan is er iets aan de hand.
Daarom pinnen wij overdag en als we het niet vertrouwen dan gaan we naar binnen, dan maar een fee voor geld opnemen.

Succes!
:cool:

Franciska
 
Back
Top