Wilsil
Well-Known Member
We hebben sinds een jaar een investment property in Melbourne.
Het is een nieuw gebouwd townhouse wat is verhuurd.
Na een inspectie van onze agent blijkt dat de a/c unit (split system) niet werkt.
Dus werd er een tradie bij gehaald om te kijken wat er aan de hand was en het te repareren.
Die zegt nadat hij geweest is: OK, dat kost $$.
Ik geef toestemming om het te doen.
Nu komen ze terug: we kunnen geen spare parts krijgen.
Ik: wat is het model van de a/c en welk part heeft hij nodig.
Zij: dit is het model en we hebben een outdoor of een indoor pcb nodig.
Ik: hoe weet hij dat hij geen spare part kan krijgen als hij niet weet wat hij nodig heeft?
Dus ik heb ge-googled en kom op een website met spare parts voor de desbetreffende a/c unit.
De tradie wil wel een nieuwe unit verkopen aan me.
Het probleem is ook dat het huis (1.5 jaar oud) is gebouwd door een builder die er niet meer is.
De agent heeft de distributor in Australia gebeld en die vertellen dat ze niet meer handelen in deze a/c units. De agent wordt door verwezen naar een ander bedrijf: Continental Trading Group.
Deze vertellen dat er 12 maanden garantie op zit er niets kunnen doen.
Dat was voordat ze wisten wat er mis mee is en ik ze vroeg over garantie.
Het is een nieuw gebouwd townhouse wat is verhuurd.
Na een inspectie van onze agent blijkt dat de a/c unit (split system) niet werkt.
Dus werd er een tradie bij gehaald om te kijken wat er aan de hand was en het te repareren.
Die zegt nadat hij geweest is: OK, dat kost $$.
Ik geef toestemming om het te doen.
Nu komen ze terug: we kunnen geen spare parts krijgen.
Ik: wat is het model van de a/c en welk part heeft hij nodig.
Zij: dit is het model en we hebben een outdoor of een indoor pcb nodig.
Ik: hoe weet hij dat hij geen spare part kan krijgen als hij niet weet wat hij nodig heeft?
Dus ik heb ge-googled en kom op een website met spare parts voor de desbetreffende a/c unit.
De tradie wil wel een nieuwe unit verkopen aan me.
Het probleem is ook dat het huis (1.5 jaar oud) is gebouwd door een builder die er niet meer is.
De agent heeft de distributor in Australia gebeld en die vertellen dat ze niet meer handelen in deze a/c units. De agent wordt door verwezen naar een ander bedrijf: Continental Trading Group.
Deze vertellen dat er 12 maanden garantie op zit er niets kunnen doen.
Dat was voordat ze wisten wat er mis mee is en ik ze vroeg over garantie.