Problemen met Huren!

Seamic

New Member
Ik hoop dat niet iedereen zo'n groot probleem zal hebben met huren als wij.  Mijn man is al 10 dagen bezig om een huis te huren in Rockingham/Mandurah.  Het grootste probleem is dat wij geen eerdere referenties hebben van makelaars (alleen van 8 jaar geleden - dit is nu verlopen) van eerdere huurhuizen.  Hij wordt steeds afgewezen hierdoor!  Vooral als er meer dan een persoon geinteresseerd is in de woning die wel een referentie heeft.  Hij legt het hele verhaal uit, dat hij net terug is van Europa, hij een huis zoekt voor hem en zijn gezin, kunnen aantonen dat wij 6 maanden vooruit willen betalen, hij heeft per 10 januari een baan enz. enz. maar dan moet hij een formulier invullen - hij krijgt alleen een receptioniste te spreken.

Hij begint behoorlijk te stressen omdat wij binnenkort aankomen en hij had graag dat wij zo in ons huis konden betrekken.

Heeft iemand suggesties of ervaring hiermee??  Dit hebben wij nog nooit meegemaakt, hebben makkelijk huizen gehuurd in Queensland.
 
Oh, wat irritant!

Ik heb het wel vaker gehoord, maar wijzelf hadden geen probleem. Wij hebben onze bank gegevens uitgeprint, dat we dus veel op de rekening hadden.

Oh... wacht. Wij hadden wel een referentie, van onze nederlands huurvereniging.....

Het kan wel wat jullie doen hoor, want veel mensen doen het zo. Maar het zal niet makkelijk zijn, en ik denk dat de tijd van het jaar ook niet goed uitkomt misschien....

Helaas kan ik dus niet helpen :-(

succes

groetjes

Simone
 
Da's toch vreemd. Wij hadden geen moeite met huren. Ook geen recente huurervaring in Australië.
Misschien handig om wat persoonlijke referenties te hebben? Ken je bijv. een JP/politie-agent of iets dergelijks...dan kun je die opgeven als referentie. Wij hadden een JP opgegeven, misschien scheelt dat?!

Verder is het denk ik een kwestie van "de aanhouder wint". En formulieren invullen hoort erbij...

Succes, komt wel goed!!
 
Vraag een referentiebrief (in het Engels) van je huidige bank in Nederland. Ik heb eventueel wel een voorbeeld voor je.
Of, als je bij de Postbank bent, vraag een 'Declaration of solvability'.
Deze kan je scannen en dan naar je Real Estate agent mailen.

Succes !!
 
Tot hoever kan dit problemen geven als je een eigen huis hebt gehad, en daardoor géén huur verleden hebt opgebouwd?


Rene
 
Waar het om gaat is, of je goed bent voor je geld / schulden.
Als je een eigen huis hebt gehad en altijd de maandelijkse hypotheeklasten hebt betaald, kan je bij je bank / geldverstrekker om een verklaring vragen, dát je altijd, zonder uitstel, je hypothek hebt betaald.
Ook willen ze best wel een verklaring opstellen, dat je nooit schulden hebt opgebouwd, omdat je altijd aan je verplichtingen hebt voldaan.

Of vraag in Tiel bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) je historie op.

Zilver
 
Hoi Zilver,

Als je daar inderdaad een voorbeeldbrief van hebt, zou ik die dan van je kunnen krijgen  :) :) ?

Goede tip van je in ieder geval,

Groetjes Miranda  :)
 
Hoi Zilver,

Hartstikke bedankt  :up:, die kan ik goed gebruiken. Hij staat al in Word bij mijn 'to do' mapje.

groetjes Miranda  :)
 
Even nog een update!  Ineens had ik een idee  :thinking: ik heb een vriendin in australie die ik al meer dan 15 ken, zij is makelaar in Queensland, zij heeft een aanbevelingsbrief gestuurd naar mijn man, dit is nou precies wat zij willen.  Mijn man heeft een paar huizen gezien en zich ingeschreven dus hopelijk lukt het nu!
 
Hoi Zilver,

Heb je voor mij ook een voorbeeld van een verklaring van een bank?
Wij gaan ook huren in Oz en hebben nu een koophuis, dus....

Groetjes, Aukje.
 
Back
Top