Processing time

Remco

New Member
Hello,

Ik ben van plan emmigreren naar Aus. Ben inmiddels bijna 2 jaar samen met mijn vriendig en komen in aanmerking voor ee partner visa. Daarnaast heb ik een baan aangebode in Sydney (geen sponsorship), waar ik kan beginnen als mijn visum rond is. Nu hebben we online onze aanvraag ingediend, inclusief zo'n 50 documenten in de attachements. Ik vraag me af wat de gemiddelde doorlooptijd is van zo'n aanvraag. Volgens de site 5 maanden, dit zeggen ze ook bij immigrations inAus. Maar als ik de ambassade hier bel (Berlijn en London) dan geven ze aan dat het 10 tot 14 maanden kan duren. Zijn hier ervaringen mee?

Cheers,

Remco

Hoi,

Ik heb mijn partnervisum aanvraag op 11 Oktober ingediend en na twee weken kreeg ik antwoord van mijn Case Officer waarin werd aangegeven dat de verwerkingstijd inderdaad 10 tot 14 maanden is en dat ik tot Januari moest wachten met mijn VOG en medicals.

Erg lang wachten dus....

Ja hoor, je kan prima de immigratiedienst bellen. Die staan je prima te hulp. En anders even immi.gov.au bekijken, want daar staat vrijwel zeker het antwoord op je vraag, het is alleen ff zoeken.

Inderdaad, het ESC van de immigratie dienst in London is bijzonder vriendelijk.
+44 20 7420 3690
maandag tm vrijdag van 14:00 tot 17:00

Maar mag je tijdens het aanvraag process wel in Australie verblijven.
Je hebt immers wel al een klap geld betaald
Het problem met mij is dus ik heb een paspoort mijn vrouw niet maar ik moet over 6 maanden daarheen omdat ik daar moet werken.
Pffff zo vermoeiend weet niet wat ik moet.
kun je niet ergens een afspraak maken op een ambassade voor alle juiste info

Ik heb die vraag zelf ook eens voorgelegd aan de Immigratiedienst (mijn vrouw is Australisch en ik een kaaskop).
Als je het partnervisum van je partner en kind aanvraagd van buiten Australia (bijv. Nederland), dan mag je wel naar Australie en je partner kan natuurlijk mee op een holiday visum. Echter, op het moment dat het visum wordt goedgekeurd, moeten vrouw en kind eerst het land verlaten (zodat het touristenvisum wordt gestopt) om daarna weer terug te vliegen en dan op basis van het residence visum binnen te komen.

Back