Prospective Marriage Visa (Fiance)

Ciska

New Member
Ik zie threads van 2009 waarin gesproken wordt over een maximaal aantal visa wat Berlijn uit kan geven. Is maximum bereikt, dat moet er gewacht worden... Geldt deze regeling nog steeds? Heb 29 juni Fiance visa aangevraagd, fee is dezelfde dag nog afgetrokken van de rekening en paar dagen later alleen bevestiging van ontvangst - that's it. Zes weken later - that's it. Nog steeds geen nieuws. Heb indruk dat bij dit soort visum alles meteen ingediend moet worden muv medical. VOG zit er meteen bij, foto's, bevestiging van de wedding celebrant, alles! Iemand ervaring met hoe de relatiebewijzen beoordeeld worden? Mijn verloofde en ik zijn nog maar relatief kort bij elkaar, nou ja, hij in Australie en ik hier :( er wordt al vanaf het begin zeer intensief geskypt en gebeld en ge-smst maar ik word geschift van het tijdverschil wat maakt dat elk contact gepland moet worden! Heeft iemand ervaring en/of tips met dit soort visum?

Is dat 29 juni 2012? Want als dat het geval is, is dit een goede oefening voor geduld.
Ben zelf op een partner visum in Australia en dat ging al snel met 5 maanden.

groetjes Johan

Bedankt Johan, ja ik wist van de standaard 6 maanden doorlooptijd, zonder problemen. Maar ik heb een meerderjarige dochter die ik mee wil nemen op mijn visum, dus dat zal wel vertragend werken... We zien wel. Vijf maanden is idd snel. Ik heb sterk de indruk dat deze fiance visum de meest veeleisende eis en dus het langst duurt. Nog langer dan een de facto (partner/getrouwd). Want... bewijs maar eerst dat je ECHT een relatie hebt. Nu kan ik me daar wel iets bij voorstellen als ik uit Thailand of Vietnam of zo zou komen... Maar ik ben Nederlandse en laat hier een stevig deel van mijn leven, familie en carriere achter. En ik ben van een bepaalde leeftijd, dus ik weet niet of dat voor of tegen mij werkt. Want ik wil daar wel gewoon verder werken hoor!! En dan ook nog eens dochters meenemen?! *zucht* Heb je veel bewijzen moeten leveren voor je relatie?

Ik klink momenteel wat zeurderig maar ik zit met zoveel twijfels en vragen over de visumaanvraag. En op hete kolen vanwege jongste dochter die eind januari daar naar school moet. Maar! Er wacht een hele lieve man op mij in Brisbane dus het trouwen binnen 9 maanden na binnenkomst in Australie is geen probleem, alhoewel ik liever langer de tijd had gehad... We hebben al een nieuw te bouwen huis op het oog, om de pijn van alles achter te laten te verzachten ;-) Twee families die samenkomen en samen een nieuwe toekomst - krekwakwou, zoals ze dat ergens in Brabant zo mooi kunnen zeggen!

Hi Ciska,

Je loopt met zoveel vragen rond, waarom benader je niet één van de wat betere migratie-bureau? Zelf heb ik goede ervaring met Move2australia, maar er zijn ook hele goede verhalen over Justmigrate. Als je andere namen wilt weten dan moet je maar even zoeken.

Het geeft een boel rust als je het niet allemaal zelf hoeft uit te vogelen, ook al kost het misschien wat meer.

Nee ik vond de tarieven echt veel te veel vandaar dat ik alles zelf heb gedaan. Alle documentatie zelf goed doorgelezen en tot op de letter gevolgd. Gelukkig heeft mijn Australische partner rondgebeld voor de zaken die onduidelijk waren. Het is meer de onzekerheid die er nu volgt: hoe gaat eea beoordeeld worden.
Toen ik de Berlijnse ambassade belde, vertelde degene die ik sprak, dat hij ook zelf zijn visum heeft geregeld, zonder tussenkomst van een bureau. Weet niet meer hoeveel de Australische bureaus in rekening brengen, ik meende dat het toch dicht de 2.000 dollar benaderde voor het hele traject en 'meer kans van slagen'. Ik meende dat geld beter uit te geven aan de visumaanvraag zelf. Inclusief second stage zijn wij volgens mij ongeveer 2.500 dollar kwijt? Dure zaak, om daar binnen te komen! :)

Back