Prospective Marriage Visa via Berlijn, WIE IS AAN HET WACHTEN op visa per post?

huuuugo

New Member
Hallo daar mede-pmv'ers.

Ik wacht op het moment op het verstrekken van een Prospecitive Marriage Visa door Berlijn.

Ik heb mijn applicatie ingezonden per post in Dec 08, en zij hebben half January 2009 laten weten dat ze'm hebben.

Sindsdien heb ik een paar emails gestuurd naar mijn case worker om wat info te vragen, maar heb nog niets gehoord over het progress.
Dus ik wacht nog altijd op een reactie over mijn visa.
Als ik een vraag stel aan de Case Worker, krijg ik altijd een reply binnen een paar dagen, dus daarover mag ik niet klagen!

IS ER NOG IEMAND ANDERS op dit forum die ook wacht op een PMV te worden verstrekt via Berlijn per post?

Als je dit bent, of recent er een heb gekregen, hoe lang wachtte je dan, en hoe ging het in zijn werk zodra je van je Case Worker had gehoord?

Ook zou ik graag horen van mensen die onsuccesful waren in aanvraag, ik zou graag weten wat mis ging dan.

Nou, over aan jullie!

Hoop snel van je te horen!

HUGO

Hey Hugo

Ik wacht ook op een visum, alleen ik ben al getrouwd...  :grin:

Ik heb de papieren in Januari opgestuurd, wel bericht gehad dat ik een andere caseofficer heb gekregen, en die wil dingen hebben/weten wat ze al heeft/kan weten...  :x

Gr Reinhoud

Hallo Reinhout,

Ja, ik had gelezen van jou drama's die je hebt..

Heb zelf dit drama niet (nog niet...) want anders dan een "received thanks" heb ik nog niets gehoord..

Even afwachten dus nog...

Lijkt dat er niemand anders op did forum zit die in hetzelfde bootje zit dan mij!!

Ah well, we komen er wel denk ik... 

success!!  HUGO

Hugo,

Zit ongeveer in hetzelfde schuitje als jij!
Ik heb mijn aanvraag half april verstuurd en vrij vlot een ontvangstbevestiging gekregen.

Helaas ligt nu alles stil, omdat alle visa voor dit jaar (juli 2008 - juni 2009) al zijn vergeven volgens m'n caseworker bij de ambassade in Berlijn.

Pas in juli is er dus weer kans voor mij...

Trouwens, de indicatietijd voor het Prospective marriage visa is 1 tot 6 maanden en die zijn voor jou toch al bijna om? 
Hoop dat je niet meer lang hoeft te wachten!

Hallo Susan,

Ik weet niets van een bepaald aantal visa's, voor zover ik weet waren ze 'ongelimiteerd'.

Ze zeiden 1-6 maanden, maar nu mijn immegration agent is in contact met haar heeft hij 5-10 maanden gehoord gekregen...

Wel hebben ze om meer info gevraagd, zoals de NOIM etc. Onze agent had afgeraden dit document al te krijgen, maar nu moeten we het dus nu toch halen.

Hoop dat er snel iets gebeurd

Groeten HUGO en ook succes!

Er is een bepaald aantal visa wat per jaar of twee jaar mag worden uitgegeven door de ambassade in Berlijn. Daarnaast is die hoeveelheid ook weer onderverdeeld per categorie: 50% van de beschikbare visa mag worden uitgegeven aan family migration visa geloof ik.

Bedoel je met NOIM het 'notice of intended marriage'? Die heb ik gelukkig al ingeleverd.

Maak me een beetje zorgen over de zomerdrukte die word aangekondigd op de website van de ambassade in Berlijn, waardoor het uitgeven van een visum weer langer kan duren....  :-(

Krijgen andere mensen die met een visum bezig zijn ook zo weinig informatie over de voortgang?

Hoi,

ik heb mijn aanvraag eind april ingediend voor een PMV en heb nu bericht dat alle papieren in orde zijn. 4 juli wordt ik gebeld over de stand van zaken. Ben benieuwd wat ik dan te horen krijg. Ga er eigenlijk van uit dat ik dan mijn visum krijg. Hoe kan het dat je het in januari aanvraagd en nog niets hebt? Vooral als er kinderen in het spel zijn. Ik ga met mijn twee kinderen. MIjn zoontje is nu 4 maanden en mijn partner in Australie is zijn vader. Laat het horen wat er 4 juli wordtgezegd.

Irene

Hoi,

Ik heb dus eind april mijn aanvraag voor een prospective marrige visaopgestuurd. Mijn medische keuring was niet in orde en dus moest deze naar australie gezonden worden. Twee weken later werd ik alsnog goedgekeurd. Gister ontving in het nieuws dat ik mijn visum heb. Heb mijn paspoort opgestuurd en ik vertrek volgende maand met mijn twee kinderen naar mijn partner in Australie. Toen ik wat berichten op het forum las werd ik nogal negatief maar achteraf is het bij mij dus heel snel gegaan. Binnen twee maanden een visum zelfs met een negatieve medische keuring. Ik snap niet zo goed waarom het zo kan verschillen.

Groetjes Irene

Ja, ik zou ook wel eens willen weten waarom het voor sommige mensen kort duurt en soms lang... Wij wachten al bijna 6 maanden..

Ik denk dat we dichterbij komen eindelijk hoor.

Noim en VOG eindelijk onderweg..

HUUUUGO

We've got it now, visa approved yesterday!

Took nearly 8 months from the day of mailing the application.

Regards, HUGO & Wendy

HUUUUGO

Back