PS and Red Tape

Matthijs

New Member
Hi,

Op Britishexpats kwam ik de volgende zinnetjes tegen:
''Australia is very PC.''
''Red tape is pretty bad.''
Bij PC denk ik aan Personal Computer en Red Tape is voor mij rood plakband. Maar er zal hier wel iets anders bedoeld worden. Iemand enig idee?

Groet, Matthijs
 
"Red tape" is in ieder geval een term voor bureaucratie.

en "PC" zou wel eens politiek correct kunnen zijn.
 
[quote author=benneman link=topic=7024.msg89258#msg89258 date=1178617645]
"Red tape" is in ieder geval een term voor bureaucratie.

en "PC" zou wel eens politiek correct kunnen zijn.
[/quote]

Aha, niks aan de hand dus. Nét Nederland.  :up:
 
Inderdaad de juiste verklaring voor de afkortingen...... (PC en "red tape")
Ik denk dat Oz net zo PC is als Nederland. Maar de "red tape" is op sommige punten nog wat erger dan in het kikkerland..... Er zijn meer "vergunningen/licenses/approvals" nodig voor veel dingen. Dat hangt voor een groot deel samen met de jurisprudentie op het gebied van persoonlijke aansprakelijkheid. Je bent sneller ergens voor aansprakelijk en voor grotere bedragen dan in NL. Vooral waar het "veiligheid" betreft. Overal hoor je "O. H & S" ( = occupational health and safety).  Aan de andere kant is momenteel in veel staten wetgeving aanhangig of reeds in uitvoering om dat soort dingen tegen te gaan - juist omdat het een beetje de spuigaten begon uit te lopen.

Overigens moeten de Britten zich wat PC betreft IMHO erg rustig houden. Er was niet al te lang geleden een grote rel over een reclame filmpje - op Britse TV - over Australie waarin gezegd werd "Where the bloody hell are you....?"  Die PC engelsen vonden dat "bloody" niet door de beugel kon.... ..... those bloody Poms    :evil:!
 
Back
Top