Psychologen en SPH-ers laat iets van je horen!!!!!!!!!!!!!

nuofnooit

New Member
Beste allen,

Mijn vriendin en ik zijn na 6 maanden reizen door australie echt heel erg verliefd geworden op het land, de layback cultuur, het klimaat, en ga zo maar door. Nu overwegen we om ook naar australie te vertrekken om daar te wonen, werken en leven.
Maar eerst natuurlijk de hele bureaucratische molen door, net al iedereen.

We zouden graag met mensen in contact komen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg in australie.
Wat zijn de arbeidsperspectieven en verschilt dit per regio?

En voor eventuele werkzame psychologen:

Is het zo dat je BIG geregistreerd GZ psycholoog moet zijn om aan de slag te kunnen en de skills asessment door te komen (ik vraag dit omdat ik pas 6 maanden werkervaring heb na afronding van de universiteit en mijn GZ opleiding nog niet heb gedaan).
En hoe zit het met beroepsregistraties in Nederland (is dit een groot voordeel bij de aanvraag?).

Alle info is welkom!!!! Bij voorbaat dank......

groeten,
Tim en Marieke
:lol:

Kijk eerst eens bij welke instantie voor je assessment vermeld staat, via de site van deze instantie kun je veel meer info vinden!

Voor SPH is de assessment instantie ofwel: AIWCW (Welfare Work), ofwel AASW (Social Work). Niet elke SPH opleiding komt in aanmerking voor Social Work (erg vreemd) en dan wordt het assessed als Welfare work.

Hoi

Ik kreeg vandaag via de schoolkrant van mijn zoon het volgende:

To call yourself a psychologist in Victoria you must register with the Psychologists Registration Boad.  To do this you need to graduate from a Board accredited 4 year degree majoring in psychology, follwed by a Board accredited 2 year Masters level postgraduate degree (or two years of pre approved supervised training , acceptable to the Board.  See www.psychreg.vic.gov.au

Geen idee of dit helpt

Sidonia

Hallo,
Bedankt voor alle reacties!
En ja zeker iedere reactie was nuttig!!!
Ik geloof dat ik het nu wel begrijp, volgens mij kun je weliswaar gaan werken als psycholoog met je master, alleen dan de eerste 2 jaar onder supervisie. Een beetje een soort van verkapte GZ opleiding en dus eigenlijk ongeveer de zelde situatie als in Nederland.
Mocht iemand nog tips hebben voor het type visum dat je als SPH-er of psycholoog kunt aanvragen en in welke staat dan is die info ook van harte welkom (ik heb namelijk gelezen dat de situatie in SA qua vismaanvraag makkelijker is voor psychologen en in victoria beter is voor sph-er, omdat je dan in aanmerking komt voor een state sponsored visum).
Iemand toevallig ervaringen op de arbeidsmarkt (gezondheidszorg) in Adelaide?
groet,
Tim :|

Als je aan de 120 punten kunt komen is de skilled independent ook een optie. SPH (welfare of Social work) is namelijk 60 punten waard.

Back