Punten - Skilled Independent

sterik

New Member
Category Current Pass Mark Current Pool Mark
Skilled–Independent  120  70

Hallo,
weet iemand misschien waar die 70 voor staat (zie hierboven)

groeten,
Erik :-(

Dat betekent dat als je die 120 punten niet haald, maar wel meer dan 70 punten hebt, dan kan je er voor kiezen om op een wachtlijst komen te staan. Mocht het nodig zijn dat er meer mensen naar Ozzie moeten komen, dan kunnen ze altijd nog mensen uit de pool halen of uitnodigen verder  te gaan met de aanvraag. Dat laatste zal wel onwaarschijnlijk zijn; er willen zoveel mensen die kant op dat ze eigenlijk geen gebruik maken van de pool (zover ik weet). Tenzij er natuurlijk een natuurtalent bij zit die ze dringend nodig hebben.

Dat is de poolmark. Als je niet aan de 120 punten komt, maar wel meer dan 70 punten hebt dan kom je in de pool. Mocht in de tijd dat je aanvraag geldig is, de passmark (120 punten) verlaagt worden en je hebt dan wel voldoende punten, dan wordt je aanvraag alsnog in behandeling genomen.

EDIT Jeroen: O ja, zo zit dat, beetje in de awr, foutje van mij  :oops:

Oke een stuk duidelijke!
Maar je kansen zijn eigenlijk nihil begrijp ik. Best lastig om aan die 120 punten te komen hoor.
Zijn er mee mensen die het net wel of net niet halen?

Bedankt in iedergeval.

:up:
Erik

Als je niet aan de passmark van 120 punten komt, dan kun je overwegen om een SIR (Skilled Independant Regional) visum aan te vragen. De passmark voor het SIR visum is 110 punten. Het visum is in eerste instantie 3 jaar geldig, waarna je als je aan bepaalde voorwaarden hebt voldaan je een permanent visum kunt aanvragen. Je moet voor dit visum aan dezelfde voorwaarden voldoen als een Skilled Independant visum en je moet je bovendien verstigen in een "Regional Area". Als je op het forum zoekt op "SIR" dan vind je behoorlijk wat informatie.

[quote author=sterik link=topic=1758.msg15983#msg15983 date=1116959771]
Best lastig om aan die 120 punten te komen hoor.
[/quote]

Ja en nee...

Als mijn Skills Assessment positief was geweest (die is nu nog tijdelijk uitgesteld vanwege gebrek aan werkervaring volgens de Skills Assessment Authority), dan kom ik in totaal op 125 punten uit:

- Leeftijd (27) --> 30 punten
- IELTS examen --> 20 punten (4 modules 6 of hoger)
- Skills Assessment --> 60 punten (als ik hem volgend jaar ga halen en de richtlijnen gelijkblijven)
- Werkervaring --> 10 punten (vraagje van mij: staat dit ook in de brief van de Skills Assessment Auth.) of krijg je die van de Dimia
- Community Language --> 5 punten (Nederlandse taal, mits bewijs aangeleverd kan worden, bewijs heb ik al)

Hierbij kom ik dus op een totaal van 125 punten. Als ik een job-offer zou hebben of wanneer mijn vriendin ook een succesvolle Skills Assessment zou kunnen doen, levert mij dit wederom extra punten op. Misschien is een van deze twee regels voor jullie wel van toepassing, zodat je extra punten kan vergaren.

:up:Bedankt alvast voor jullie reacties! Ik wilde namelijk net aan jullie vragen hoe jullie punten samengesteld zijn en het is leuk om van iemand anders te zien, hoe hij/zij de punten bij elkaar krijgt.
Daardoor heb ik eigenlijk al meteen een vraag over dat IELTS examen: je kunt hier 15 of 20 mee scoren, maar als je nou voor de 20 gaat (4 modules 6 of hoger), moet je dan echt een perfect engels beheersen? Weet iemand als je het naar het Nederlands onderwijs vertaald met welk nivo het te vergelijken is. En dezelfde vraag voor de 15 punten variant.
Hoe gaat zo'n test afgenomen worden, hoe lang duurt dat en waar wordt dat gedaan.

:?Nog een vraagje over "Community Language" (5 punten).
Deze snap ik niet helemaal, wanneer heb je nu recht op die punten? Moet je daarvoor speciale diploma's hebben?

Voor je partner kan je toch maar max. 5 krijgen?

En weet één van jullie hoe het zit met, als je beroep wel op de lijst staat maar niet je functie? Waar moet je dan vanuit gaan met het berekenen van je puntensamenstelling. In mijn geval heb ik een hogere functie. Je zou dan hopen dat je ook meer punten kan krijgen. 50 of 60 punten scheelt toch wel errug veel!!!

Ik ga meteen ff de info over "SIR" nog opzoeken.:roll:

Groetjes,
Erik & Nancy 

Het IELTS examen kan in zowel Utrecht als Amsterdam gedaan worden.
Globaal gaat het als volgt in zijn werk.
Je arriveert op de "plek des onheils" en je moet je daarbij met je paspoort legitimeren...zonder paspoort mag je niet meedoen
Dan krijg je eerst een luistertoets. Je zit dan met zijn allen te luisteren naar een cd.
Vervolgens krijg je een leestoets....en moet je daarna een brief schrijven (Vocational English) of een uitgebreid verhaal schrijven over een aantal grafieken en evt. plattegrond...

Dan is er gelegenheid tot pauze en begint het wachten totdat je aan je mondeling mag beginnen. De mondeling duurt ong. 14 minuten, waarbij je een aantal vragen worden gesteld.

Tot zover het IELTS examen

Je krijgt 5 punten voor Community Language als je kunt aantonen dat je een opleiding hebt gevolgd die in het Nederlands is gegeven. Stel je studeert een opleiding in Korea en het wordt in het Koreaans gegeven en Koreaans is geen Community Language in Oz., dan krijg je niet die 5 punten. Je opleiding wil vast wel een dergelijk briefje voor je maken. (Een lijst met Community languages kun je vinden in Booklet 6)

Ik weet zo niet hoeveel punten je maximaal kan krijgen voor je partner (als hij/zij aan de basic requirements voldoet)...maar dit is ook te vinden in Booklet 6.

Die punten gaan uit van je opleiding. En daarmee krijg je dus 40, 50 of 60 punten.
De punten voor werkervaring is ook weer onderverdeeld in 10 of 5 punten (10 punten als je ook daadwerkelijk de werkzaamheden doet waar je voor afgestudeerd bent en 5 punten als je werkzaamheden doet die niet direct te maken hebben met de gevolgde opleiding, maar wel voorkomt op de SOL-lijst).

SIR is ook zeker een mooi visum...er zijn er volgens mij veel op deze site met een SIR visum bezig of hebben hem inmiddels al....Bij een SIR mag je niet in een grote plaats wonen (m.u.v. Adelaide volgens mij) en betreft het een tijdelijk visum voor een periode van 3 jaar...Het is natuurlijk mogelijk na die periode dit om te laten zetten tot ongelimiteerd....(mits je nog steeds aan hun voorwaarden voldoet)

[/quote]

Ik heb bijna hetzelfde profiel als Maluka. Alleen ben ik wat ouder, dat kost mijn 5 punten.

- Leeftijd (34) --> 25 punten
- IELTS examen --> 20 punten
- Skills Assessment --> 60 punten
- Werkervaring --> 10 punten (krijg je van de Dimia)
- Community Language --> 5 punten

Dus 120 punten voor mij.

Marco

Marco

[quote author=Maluka link=topic=1758.msg16004#msg16004 date=1117002430]
[/quote]

Ja en nee...

Als mijn Skills Assessment positief was geweest (die is nu nog tijdelijk uitgesteld vanwege gebrek aan werkervaring volgens de Skills Assessment Authority), dan kom ik in totaal op 125 punten uit:

- Leeftijd (27) --> 30 punten
- IELTS examen --> 20 punten (4 modules 6 of hoger)
- Skills Assessment --> 60 punten (als ik hem volgend jaar ga halen en de richtlijnen gelijkblijven)
- Werkervaring --> 10 punten (vraagje van mij: staat dit ook in de brief van de Skills Assessment Auth.) of krijg je die van de Dimia
- Community Language --> 5 punten (Nederlandse taal, mits bewijs aangeleverd kan worden, bewijs heb ik al)

Hierbij kom ik dus op een totaal van 125 punten. Als ik een job-offer zou hebben of wanneer mijn vriendin ook een succesvolle Skills Assessment zou kunnen doen, levert mij dit wederom extra punten op. Misschien is een van deze twee regels voor jullie wel van toepassing, zodat je extra punten kan vergaren.
[/quote]

Moet je nu er ook voor zorgen dat je voor je 29e de werkervaring binnen hebt, zodat je leeftijdspunten niet met 5 worden gereduceerd?

Groeten Sander

Bedankt alvast voor de uitleg van het :evil: IELTS-examen. Tis een stuk duidelijker. Ik weet alleen nog niet met welk nivo je het moet vergelijken! :|

[quote author=Maluka link=topic=1758.msg16028#msg16028 date=1117013256]

Je krijgt 5 punten voor Community Language als je kunt aantonen dat je een opleiding hebt gevolgd die in het Nederlands is gegeven. Stel je studeert een opleiding in Korea en het wordt in het Koreaans gegeven en Koreaans is geen Community Language in Oz., dan krijg je niet die 5 punten. Je opleiding wil vast wel een dergelijk briefje voor je maken. (Een lijst met Community languages kun je vinden in Booklet 6)

Ik weet zo niet hoeveel punten je maximaal kan krijgen voor je partner (als hij/zij aan de basic requirements voldoet)...maar dit is ook te vinden in Booklet 6.

[/quote]

ja dus elke nederlander die een opleiding hier heeft gedaan heeft recht op 5 punten.
En die punten die je voor je partner kan krijgen vind ik nog steeds onduidelijk want als ik in Booklet 6 kijk zie ik hier een invulschema, waarbij de invuller en partner de punten kunnen invullen en dan staat er onder die lijst een soort samenvoegteken met eronder 15 punten.
Misschien dat iemand dat weet  ...

Tsja dan denk ik dat mijn voorlopige optelling er zo uit zal zien.:

- Leeftijd (35) --> 20 punten
- IELTS examen --> 20 punten of 15 punten
- Skills Assessment --> 50 punten of hopelijk 60 punten (i.v.m. functie/beroep)
- Werkervaring --> 10 punten (Dimia)
- Community Language --> 5 punten
- Partner --> 5 punten of hopelijk meer (das mij dus nog niet duidelijk)

dus de zaak ff optellen:
bij een minimale optelsom: 105 :-(
bij een maximale optelsom: 120 :lol:

[/quote]

Hoi
We hebben gelukkig geen probleem kwa punten, Nu nog alleen hopen dat we ook daadwerkelijk het visum krijgen :?

Leeftijd (26) -->                                      30
IELTS examen -->                                   20
Skills Assessment -->                              60 
Werkervaring -->                                    10
Modl lijst zonder job offer -->                 15
Bear is gewoon een lekkeren vent---> 500
helaas Bear is getrouwd --->              -500 
------------------------------------------------------------------
totaal :                                                  135 punten :cool:

Meer als 120 punten. Maar er is mij verteld dat het verder geen zak uit maakt er wordt alleen gekeken of je de 120 heb. Heb je meer punten dat maakt verder totaal niets uit voor je aanvraag.  [sub]Heb ik van horen zeggen! [/sub]
groetjes Bear

[quote author=r2d2 link=topic=1758.msg16080#msg16080 date=1117037174]
Moet je nu er ook voor zorgen dat je voor je 29e de werkervaring binnen hebt, zodat je leeftijdspunten niet met 5 worden gereduceerd?
[/quote]

Ja, zo ongeveer wel...ik kan dus pas vanaf september 2006 voldoende werkervaring aantonen. Gelukkig ben ik ook in september jarig (is al jaren zo, gek he :p ) en wordt dus sep. 2005 28 jaar en het jaar daarop 29 jaar. Ik kan dus net voordat ik 29 wordt aan 6 jaar werkervaring komen.....(pfew, masseltje zeg maar)

Enne: Bear....jij kan geen 5 punten krijgen voor de "Community Language" omdat je niet kan aantonen dat de opleiding die je gevolgd hebt volledig in het Nederlands werd gegeven?

[quote author=Maluka link=topic=1758.msg16118#msg16118 date=1117084624]

Enne: Bear....jij kan geen 5 punten krijgen voor de "Community Language" omdat je niet kan aantonen dat de opleiding die je gevolgd hebt volledig in het Nederlands werd gegeven?

[/quote]

Maluka... hoe kan je dit bewijzen?
Dit moet ik ook nog doen...

Bedankt alvast voor de info.

Groeten Sander

[quote author=Maluka link=topic=1758.msg16118#msg16118 date=1117084624]
[/quote]

Hoi Maluka
We hebben alles via een agent gedaan en die heb daar niks over gezegt. Maar leg uit, krijg je die punten als je dmv een verklaring aantoont dat al het onderwijs in het Nederlands was? Misschien wel terecht mijn Nederlands is niet zo sterk. Het was zelfs een van de redenen  dat ik mijn propedeuse niet ging halen en dus na een jaar HBO me opleiding heb gestaakt.  Kon wel het 2e jaar ingaan maar moest dan wel iets van 3 modules over doen. maar goed ik dwaal af :)
Alles is nou opgestuurd we kunnen niks meer doen alleen nog maar afwachten op de medical en VOG.
groet Barry

Dan word het lastig Bear, om die 5 pnt te krijjgen moet je kunnen aantonen dat je een volledige opleiding (HBO of WO) hebt gedaan in het Nederlands!!
Bewijs hiervoor kun je verkrijgen via de opleiding.

Gr Wilbert

[quote author=Wilbert67 link=topic=1758.msg16127#msg16127 date=1117091730]
Dan word het lastig Bear, om die 5 pnt te krijjgen moet je kunnen aantonen dat je een volledige opleiding (HBO of WO) hebt gedaan in het Nederlands!!
Bewijs hiervoor kun je verkrijgen via de opleiding.

Gr Wilbert
[/quote]

Dat lijkt me sterk.
Die 5 punten krijg je als je 1 van de genoemde talen vloeiend spreekt. Maar als Hollander spreek je toch gewoon Nederlands? En dan kun je toch ook wel op een andere manier aantonen dat je Nederlands beheerst? Door bijvoorbeeld een Nederlandse variant van IELTS te doen. Misschien zit ik er naast hoor, maar het lijkt mij dat er wel meer manieren bestaan om te bewijzen dat je Nederlands kunt spreken.

Als je leest in booklet 6  http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/1119.pdf
blz 42, daar staat toch duidelijk dat die 5 pnt alleen worden toegekend als je een diploma hebt van HBO/Universiteit waarbij deze opleiding volledig in het Nederlands in dit geval is onderwezen!!

:-o

ja dat dacht ik ook namelijk te lezen. En dan geldt het dus niet als je een MBO-opleiding hebt, denk ik!

En weet iemand nu hoe het zit met die partner/spouse punten, das ook behoorlijk vaag hoor!!!

Gegroet Erik

Back