Punten

clotje

New Member
Hallo,
Ik ben nieuw hier en ik heb al een tijdje op de site gelezen. Nu heb ik toch nog een vraag. Als ik het goed lees heb je 110-120 punten nodig om een visum te krijgen, afhankelijk van het soort visum. Als ik mijn punten optel (dus voor het beroep, leeftijd etc.) kom ik maar op 100 punten.  Dus zonder sponsor kan ik vergeten?
Hebben jullie allemaal een bedrijf dat jullie sponsor is?

Hoi,

kijk ff onder SIR - 110 punten
STNI - 70 punten

Heb je wel aan alles gedacht en op 1 van de genoemde sites van emigratie agenten een test gedaan? Laat anders even weten wat je beroep is, leeftijd, werkervaring etc dan kunnen we je misschien verder helpen.

En nee, volgens mijn gaan de meesten op een zelfstandig visum en pas in australie een baan zoeken. WAt jij bedoelt is een baan op een sponsorship, deze is niet onderhevig aan de puntentest. Het bedrijf moet echter wel aan een aantal eisen voldoen om je te mogen sponsoren, dit is dan een visum voor max 4 jaar waarbij je gebonden bent aan het bedrijf.

Gr. Sab

Hoi,
Bedankt voor je antwoord, Sabien.
Ik heb al van alles gedaan in het verleden. Ik heb op de SOL lijst als company secretary 50 punten. (Helaas kom ik dus niet voor een SIR of STNI visum in aanmerking...heb dan wel het handschrift van een arts maar niet de kwalificaties.  :-D)
Ik ben 38 jaar en werk al sinds mijn 19e. Ik heb ook een tijd in de UK gewerkt, dus mijn Engels is net zo goed als mijn Nederlands.
Ik heb wel op sites van een emigratie agent een test gedaan die zei dat ik qualifiedwas om een visum te krijgen maar als je niet genoeg punten hebt dan grijp je ernaast...of niet?

Heb je familie of dergelijke, of een partner, zou je extra punten kunnen krijgen.

Bovendien, sinds 1 juli 2005, als je een SIR aanvraagt krijg je 10 punten extra. Jij komt op 100, plus 10 = 110 = passmark voor SIR.....

Als je meer wilt weten kijk onder de zoekfunctie voor SIR, er zijn ook een aantal forummers die een SIR visum hebben dus uit hun verhalen zou je ook info kunnen halen.

Gr.

hoi,
we zijn duizelig vd info maargoed we gaan gewoon door haha :-o
Mijn vraag:Als ik(es) 60 pnt heb voor mn beroep, geld dan voor de SIR ook die regel van 12 vd 18 mnd werkervaring? Of is dan 3 vd 4 jaar voldoende?
Als dat zo is heb ik 120 pnt en dan met die 10 extra sinds juli dan 130??
Wally heeft er 115 met 40pnt voor zn beroep, dus dan kunnen we ook dat nog doen....
De GSM lukt niet omdat ik dus niet voldoe aan die 12-18 regel en w. teweinig punten(geen 120) dus nu wordt t SIR!
gr.orangegoblin :up:

Volgens mij moet je als basis om 60 punten te claimen bij de DIMIA voldoen aan:
1. positieve skill assessment
2. 12 van de laatste 18 maanden ervaring in je beroep

Als extra punten voor werkervaring kun je claimen met een 60 punten beroep:
1. 10 punten als je de laatse van de 3 uit 4 jaar in je beroep of verwant beroep hebt gewerkt
2. 5 punten als je in EEN beroep van de SOL lijst de laatste 3 van de 4 jaar hebt gewerkt.

10 punten extra werkt alleen maar als je ook daadwerkelijk een SIR aanvraagt. Als je op 120 punten komt zonder de bonus kun je dus beter een skilled independent aanvragen. Bovendien: alle punten boven de 120 voegen niets toe, het is niet zo dat je voorrang krijgt ofzo.....

Volgens mij zijn de uitgangspunten voor een SIR het zelfde als een skilled independent, dus moet je voldoen aan recente werkervaring. Ik dacht dat deze eis minder is voor een STNI, maar ben eerlijk gezegd niet zo thuis in de eisen hiervan. Zoek ook eens in betreffende topics met search.....

Gr. Sab

thanks! dan kan ik sowiezo geen hoofdaanvrager worden maar w.dus.. dan is t nu uitzoeken verschil sir/stni etc.... :roll:

Hi Sabien

Even over het volgende stukje m.b.t. een sponsorship (visum) 
dit is dan een visum voor max 4 jaar waarbij je gebonden bent aan het bedrijf.
Misschien is alles inmiddels enorm veranderd maar toen wij 9 jaar geleden via een dergelijke visum binnen kwamen betrof het direct een Permanent Visum. En voor wat betreft de gebondenheid aan het "sponsor" bedrijf dat valt in de praktijk allemaal heel erg mee (hebben wij ondervonden toen een en ander spaak liep met de employer :| :)).

Groetjes
Syl :)

[quote author=Syl link=topic=2362.msg25189#msg25189 date=1124842284]
En voor wat betreft de gebondenheid aan het "sponsor" bedrijf dat valt in de praktijk allemaal heel erg mee (hebben wij ondervonden toen een en ander spaak liep met de employer :| :)).

Groetjes
Syl :)

[/quote]

Hi Syl,
Ik ben toch wel erg nieuwsgeirig wat je hiermee bedoelt? Ik vertrek over 4 weken namelijk ook op een 457 visa (sponsored dus) en ben ook gebonden aan dezelfde werkgever. Kan ik uit jouw woorden opmaken dat dat neit in alle gevallen zo is en dat je evt ook bij andere werkgevers aan de slag mag als het niet klikt???

Ik hoor het graag van je!!

Groetjes
Robin

Hoi Syl,

wellicht dat hier ook weer verschillende soorten visums in zijn, maar een vriendin van mij zit op een sponsor visum. Dit betekent een visum gebonden aan het bedrijf. Als zij ontslag krijgt, heeft ze 28 dagen om een nieuwe sponsor te vinden, anders moet ze het land uit.......

Ze mag/kan inderdaad wel tussendoor van werkgever veranderen, dan wordt het visum aangepast. Hier zitten dan wel kosten aan verbonden, tenzij de nieuwe werkgever deze op zich wil nemen.

volgens mij, als ze 4 jaar op een sponsorship heeft gewerkt, mag ze pas PM aanvragen. Die 4 jaar is voor haar een tijdelijk visum. Maar dit heb ik alleen van horen zeggen, ben niet zo thuis hierin.... :wink:

Gr. Sab

Hoi Sabien,

heb jij wellicht enig idee wat voor kosten er dan aan verbonden zitten om over te stappan???

Dank je!
Robin

Ik geloof dat in totaal alle kosten die verbonden zitten aan sponsoring 3000 AUD is. Je maakt zelf afspraken met je werkgever wie wat betaalt. Bijv. voor nurses wordt vaak alles betaald omdat een beroep is waar heel veel vraag naar is.

Over het algemeen maak je de afsrpaak 50-50 of 100-0 voor het bedrijf als je 4 jaar volmaakt, stel dat je eerder weg gaat wordt dat verrekend met het aantal maanden wat je nog zou moeten werken.

Dus in het ergste geval 3.000 dollar. Nogmaals, dit is wat ik van mijn vriendin heb, weet dus niet of dit voor iedereen geldt (voor ik straks beschuldigd wordt of aangevallen vanwege onjuiste infor....... :lol:)

Gr.

Dus.....

het kan zijn dat je je oude werkgever moet afbetalen en weer opnieuw voor je nieuwe werkgever. als je er van uit gaat dat het gewoon 3.000 AUD per werkgever kost, zit je denk ik goed

Hi Robin & Sabien :)

Het is voor ons al een tijd geleden, dus waarschijnlijk zijn de "mazen in het net" gedicht voor wat betreft het sponsorship visum :|

Wij zijn na een paar maanden opgestapt bij onze sponsor.....na overhaastig vertek hebben wij de ambassade opgebeld met ons verhaal en daar wisten zij ons te vertellen dat wij het recht hadden om te blijven mits wij ons zelf konden bedruipen. M.a.w. wij kwamen voor geen enkele subsidie of wat dan ook in aanmerking, maar alles viel eigenlijk vanzelf op zijn plaats na de "valse" start :)
Ik kan me voorstellen dat er een hoop is veranderd op visa gebied de laatste paar jaar dus waarschijnlijk is deze info. niet relevant....sorry, hoop dat ik geen valse hoop gegeven heb?

Groetjes en heel veel succes allemaal in ieder geval!!
Syl  :)

Back