Pursuit of happiness

verstappen1987

New Member
Hallo mensen,

Ik zie op dit forum dat er veel mensen met hun gezin besluiten om te emigreren. Ik ben hierin een uitzondering op de regel en slechts 23 jaar jong. De rede van mijn keuze - welke voor 90% vast staat - is een opeenstapeling van factoren.

Naast het feit dat ik als 16 jarig jochie zelfstandig 9 maanden in sydney geleefd heb, waarvan 4 maanden langs de gold- en sunshinecoast gereisd heb, ben ik inmiddels 7 jaar verder en er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan terugdenk. Ik heb veel tegenslagen ervaren de afgelopen jaren; een van mijn beste vriend heeft tijdens het hardlopen - waar ik naast liep - een hersenbloeding gekregen, mijn baas heeft zelfmoord gepleegd waardoor ik in de ww terecht gekomen ben en ik ben vastgelopen op een master aan de universiteit. Echter, ik heb wel een HBO diploma Technische Bedrijfskunde op zak.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met de toelatingsprocedure. Ikzelf verwacht dat mijn jonge leeftijd icm een HBO diploma een voordeel is; het moet erg raar lopen wil ik geen toegevoegde waarde zijn op de lange termijn voor de Australische economie.

Keerzijde is dat ik geen specifiek relevante werkervaring heb waar de Ozzies om zitten te springen, maar wat niet is, kan nog komen.

Hebben jullie nog tips om het toelatingsproces te versoepelen? Eventueel connecties down under die zitten te springen om een ambitieuze duizendpoot? Of misschien wel instanties die traineeships aanbieden voor starters zoals ik, met uitzicht op een vaste functie?

Mijn voorkeur gaat uit naar Syndey, de mooiste stad ter wereld - en ik heb er veel gezien.

Alvast bedankt voor de reactie!

Groetjes Tom

PS; Ik spreek vloeiend Engels in woord en schrift

Relevant om te weten; ik heb een eigen vermogen van rond de €25.000 - €30.000, kei hard voor gewerkt omdat ik stiekem altijd al wist dat het van pas ging komen voor dit.

Welkom op het forum! En heel veel succes met het vinden van de weg hoe naar Ozzie te komen!

Groet,
Annemarie

Welkom Tom,

We zitten zo'n beetje in hetzelfde situatie hier. "Hoe gaat Australië tewerk met de afweging leeftijd/diploma/werkervaring?". Desalniettemin denk ik dat alle ongehuwde, kinderloze twintigers *hint hint* een enorm voordeel hebben om risicoloos de sprong te wagen!

Veel geluk alvast toegewenst!
afro.gif

Thnx everyone!

Ik heb woensdag as een gesprek met migrationbureau, gratis en vrijblijvend en als ik de verschillende discussies hier lees moet ik (voorlopig) geen krabbeltje zetten.

Tevens m2a benaderd, wacht nog op een reactie, stap 1 is bijna een feit! :)

Goed om te lezen dat je eerst je huiswerk doet voor je een krabbel zet. Er is genoeg keus en het is de kunst om het kaf van het koren te scheiden

Succes
Yvonne

Back