Qantas Frequent Flyer??

Familie S

XPdite Sponsor
Als ik het goed lees, kan je als Nederlander gratis lid worden van Qantas Frequent Flyer, kan je gratis je voorkeur geven voor stoelen en dan kan je meer bagage meenemen. 32 kg p.p.
(Moet je wel vanuit Frankfurt vliegen, maar dat is geen probleem. Anders moet je bijbetalen bij klm of british airways, daar is het max 23 kg per stuk???)

Ook kan je dan punten sparen en bij bepaalde banken ook nog met je creditcard.
Het enige wat ik niet kan vinden is het addertje onder het gras of is die er niet?? :huh:

En welke koffers moet je dan kopen en waar en hoeveel??
Ik snap het niet meer..... :lol:
 
Ik weet niet precies wat je gelezen hebt, maar wat ik op de Qantas website vind komt niet geheel overeen met wat jij aangeeft. Als je geen resident bent van Australie of NZ op het moment van aanvraag dan betaal je niets. Je nationaliteit maakt dus niets uit. Het enige verschil is dan dat je geen plastic kaart ontvangt, je hebt alleen maar je nummer. Je stapt dan in op Bronze, wat je nog geen enkel voordeel oplevert. De extraatjes die jij noemt krijg je pas bij Silver en hoger. En dan moet je dus al aardig wat Qantas gevlogen hebben.

En ja, er zijn credit cards die je Qantas punten laten sparen. Maar je betaalt dan ook wel een flinke jaarlijkse premie voor dat voorrecht. Als je je credit card dus erg veel gebruikt, zoals voor een eigen zaak, dan zal het wel rendabel zijn. Maar voor de doorsnee gebruiker is het dat niet waard.

Je kunt ook je Woolworths card laten koppelen en dan krijg je voor iedere dollar boven de $30 in een enkele transactie een punt. Je kunt zo dus wel extra sparen, maar in de praktijk schiet het ook niet zo veel op.

Maar het is altijd aan te raden om een gratis Qantas frequent flyer nummer te bemachtigen en het te gebruiken wanneer je Qantas vliegt. Je weet maar nooit hoe snel je de punten uiteindelijk toch bij elkaar weet te sprokkelen.

De vraag mbt de koffers snap ik niet...
 
En ja, er zijn credit cards die je Qantas punten laten sparen. Maar je betaalt dan ook wel een flinke jaarlijkse premie voor dat voorrecht. Als je je credit card dus erg veel gebruikt, zoals voor een eigen zaak, dan zal het wel rendabel zijn. Maar voor de doorsnee gebruiker is het dat niet waard.

Ik gebruik een Qantas credit card maar dat kost me jaarlijks niets. Ik betaald iedere maand het saldo van mijn credit card. Voor iedere $2.00 die ik uitgeef krijg ik 1 Qantas punt. Ieder jaar vlieg ik gratis naar mijn vakantie verblijf.

Op je andere vragen heb ik geen antwoord.

Sidonia
 
Bij welke bank is dat? :smile:

@slatsr: Ik ga me er toch maar eens beter in verdiepen.... Thanks! :up:

Qantas Club members, Silver and Gold Frequent Flyers
, wat is dan een club member??
Even zoeken...:wink:
Ah lidmaatschap van $ 370,-- :huh:


Mijn koffer probleem is dat we nu maar twee koffers bezitten en de tassen en koffers aan bepaalde maten moeten voldoen. Ook de handbagage. Beetje lastig puzzelen welke je dan kopen moet.... :lol:
Ook moeten we samen met twee kids die koffers kunnen vervoeren.
En gezien de kg regels niet te zwaar zijn....
Ach, het zal wel een kwestie van "even de V&D inlopen en opgelost "zijn.
Maar ik heb zo'n hekel aan shoppen.....
 
Qantas VISA Frequent Flyer kun je worden en je kunt punten verzamelen via je credit card, ANZ QANTAS F.F. is er b.v zo een.
Lidmaatschap via ANZ kost 55 dollar per jaar, als je partner ook lid wil worden op haar/zijn credit card, dan dus 110 dollar.

Sidonia zegt dat het gratis is, maar heb ik nooit van gehoord, misschien is dat een hele speciale kaart. Kijk eens goed na?
Misschien zit het wel in je jaarlijkse bijdrage van zo,n credit card.

Je krijgt op ANZ VISA F.F. 1 punt voor de 1e 1000 dollar die maand (of 1500?) en 1 punt voor elke 2000 dollar daarna. Zoiets is het.

Qantas punten moeten nu (vroeger niet) minstens 1 x per 3 jaar een mutatie hebben anders vervallen de punten.
Als je niet veel reist (waarbij je veel meer punten krijgt dan alleen dat credit card gedoe) dan heeft het hele gebeuren weinig zin.

Verder zijn er op de airport voor deze kaart geen faciliteiten of voorkeursbehandelingen.


Qantas Club is geheel iets anders.
Daar kun je lid van worden (Ik ben LIFE member , ook mijn vrouw, maar dat is al 20 jaar niet meer mogelijk)

Het lidmaatschap kost nu voor 1 jaar 470 dollar en voor je partner 310 dollar.
Voor een 2 jaar en/of een maximum van 4 jaar lidmaatschap zijn er wat kortingen.

Voordelen:
Je kunt altijd bij Buss Class of First class inchecken, ook al heb je een Economy ticket.
Je krijgt eerste keuze naar een upgrade als het vliegtuig vol raakt in de economy.
Je kunt van alle Qantas lounges over de hele wereld gebruik maken, dus uren wachten in Singapore kan aangenamer worden als je kunt bikken en drinken en een PC of je eigen PC kunt gebruiken.
Je mag extra bagage meenemen en ook veel meer als hand bagage.
Je mag hooguit 1 gast meenemen in de lounge, maar die moet wel met Qantas vliegen ook.

Mijn enige reden toendertijd om een Qantas Club member te worden was vanwege de lounges, hoewel met Buss class kwam ik natuurlijk toch al in die lounges.
Maar lokaal is het erg prettig.

Als je niet veel reist is het onzin hier aan te beginnen.
Cheers,
Jan
 
Eigenlijk heb ik het vermoeden dat we toch regelmatig naar het "vaste land" zullen vliegen straks voor vakanties ed.
Dus zullen we regelmatig vliegen, beetje korting is dan welkom.
Ik had met die creditcards begrepen van je 1 punt kreeg bij elke $4,- die je uitgaf??
Aangezien ik een hekel heb aan shoppen en bijna alles via de creditcard online koop, denk ik dat het wel uit kan tzt.
Zelf had ik gelezen dat lid worden van frequent flyer gratis is en als de creditcard dan ook gratis is, is dat leuk natuurlijk! :up:

Lounges ed, hebben we geen belang bij, met kids mag je er toch vaak niet in las ik.
Maar misschien is die eenmalig e $370 wel rendabel als je op de eerste vlucht 9 kg extra mag meenemen, maar dat zal ik even uitzoeken wat dat normaal kost. :up:
Of voor 18 kg voor $590,--

Normaal kost tot 10 kg extra $ 350,-- , tot 15 kg extra $ 525 en tot 25 kg extra $ 875
Toch iets om over na te denken... Wat wegen onze spulletjes eigenlijk...... :grin:

Leuk, zo'n OZ puzzel. :up:
(Volgens mij wordt het tijd dat ik weer werk ga zoeken. :grin:)
 
Hi

Ik zit bij de Westpac, betaal geen kosten voor de Qantas kaart en geen kosten voor mijn credit card (sorry Jan H, idd misschien net als jij een deal die wellicht niet meer mogelijk is)

Groetjes Sidonia
 
Dit is een leuke als je maandelijks gewoon de betalingen doet en bijna nooit langer dan 44 dagen rood staat op de credit card. :up:

Hier staan ze allemaal op een rijtje.
 
Hi familie S, dank voor de link. Ik zag dat het een Amex kaart is, die gratis kaart van Qantas. Onze ervaringen met Amex zijn in Oz niet anders dan in NL: vele bedrijven nemen geen Amex aan omdat die te hoge provisies rekenen. Als je dus een frequent flyer pass kunt krijgen van Visa of Mastercard heb je meer kans dat je snel die punten bij elkaar spaart. Ik ben al jaren bij Amex, geef trouw iedere keer weer door als ik weer niet met ze kan betalen..... (overigens heb ik natuurlijk wel andere redenen om Amex te hebben, dat begrijp je, zoals flying blue....).

Ik ga dus maar in jouw rijtje op zoek naar eentje van een andere creditcard maatschappij......

Groet,
Annemarie
 
Hoi
Klopt Annemarie, maar alle supermarkten hier accepteren wel Amex zonder extra kosten. De meeste banken bieden dus Amex EN Visa aan en krijg je deze op een overzicht thuis gestuurd (gekoppeld dus).
Als je op de link kijkt van alle Qantas frequent flyer kaarten betaal je inderdaad voor iedere kaart een annual fee maar als je bij een bank een aantal rekeningen hebt of een hypotheek hebben ze weer andere regeltjes dat je dus gratis een credit card krijgt en dus geen annual fee hoeft te betalen.

Groetjes Sidonia
 
Tja, een ieder moet dat zelf bepalen. Ik heb ook een Amex card sinds 40 jaar, maar gebruik toch wel elke dag mijn VISA.

Punten bij Qantas of wie dan ook? Het is allemaal peanuts.
Alleen als je zeer regelmatig vliegt met Qantas of een andere airline, dan kun je er gebruik van maken.
Die paar maandelijkse punten via je credit card is heel weinig.
Ik had op een gegeven moment bijna 1 miljoen Qantas punten, je kunt er niet mee naar Europa, het is een enorme rotsooi .
Dus ik gebruik al sinds 7 jaar al die punten om in OZ/NZ rond te vliegen. Dat gaat uitstekend, via het internet bestel ik dan die trips.
Overseas is een groot probleem ondanks mijn miljoen punten.
Een van mijn zoons heeft nog meer dan een miljoen bij Qantas, kan er totaal niets mee , alleen lokaal en daar maakt hij , mijn zijn gezin, dan gebruik van.

Overseas met Qantas, dwz Europa, is een zooitje. Je blijven je op de site blokkeren.
In Asia gaat het nog wel, maak ik dan ook gebruik van.

Wel de Northwest (KLM /Malaysian) gebruik ik veel op mijn punten, dat gaat nog redelijk, hoewel ook met de nodige problemen.
Ik heb echter wat connecties, dat helpt dan wel.
Inmiddels,
cheers
Jan
 
Hoi

Ik ga elke keer van die peanut punten op vakantie. De kaart kost me niets en al zou het met $100 per jaar kosten dan zou ik toch voor maar $300. met een familie van 5 naar Queensland zijn gevlogen waar ik in Dec 2010 ben geweest. In 2007 met zijn vieren met Qantas/British Airways naar Nederland op punten = 480.000 punten. Met een 1.000.000 punten kan je volgens mij 7 tot 8 retourtjes Nederland krijgen (voor mij zeker de moeite waard, ik wou dat ik dat had :))

Het is wellicht een beetje uitzoeken maar zeker de moeite waard vind ik en alle kleine beetjes helpen.

Sidonia
 
Sidonia,
prima dat je dat kan doen en ik gebruik al mijn Qantas punten op de lokale vluchten en naar NZ, heb al die jaren niet meer voor zulke vluchten betaald.

Echter naar Europa en U.S. vlieg ik uitsluitend Buss of First en gebruik andere airlines want met Qantas kan je niet op je punten dus.
Northwest (KLM/Malaysian) ga ik over een paar mnd weer gratis op punten naar NL (met zijn twee-en).
Ik geloof 200.000 punten per persoon.
Maar ook bij Northwest en Delta heb ik veel punten. Nog meer dan bij Qantas zover ik weet.
Maakt niet uit.
Cheers
Jan
 
Onzin om jaloers te zijn.
Ik heb 43 jaar gewerkt waarvan 26 jaar in OZ.
Bedrijven opgericht etc. en ik denk dat ik nu na al die jaren een redelijke "oude" dag verdien.

Ik ben geen emigrant, slechts verhuisd om wille van mijn (internationaal) niet Nederlands bedrijf, maar blijven hangen in dit land.
Ja, ik weet hoe de lokale pensioenen en de Nederlandse AOW in mekaar zit. Heb het zelf allemaal opgezet en/of meegemaakt, 27 paginas invullen voor Centrelink Hobart om de AOW in NL te verkrijgen, terwijl ik uiteraard geen staats pensioen in OZ claim. Kan ik doen trouwens, maar heb ik geen zin in.
Verder kijk ik en en toe op dit forum., geef alleen maar wat adviezen uit hoofde van mijn ervaring.
Ik heb geen expertise in dit vak, geheel niet, aangezien ik in het bedrijfsleven werkzaam ben geweest en dus niet bij semi of vol gouvernement.
Inmiddels,
Cheers,
Jan
 
Jaloers was een grapje hoor, zoveel quantas punten voelt als de staatsloterij gewonnen te hebben. Hihihi. Die wijsheid door levenservaring, hopelijk heb ik dat ook ooit. ;-)
 
Back
Top