Qantas grounds entire fleet

slatsr

Well-Known Member
Qantas heeft per onmiddelijke ingang zijn volledige vloot aan de grond gezet ivm de strijd met de vakbonden.

http://www.news.com.au/travel/news/qantas-grounds-entire-fleet/story-e6frfq80-1226180315331

Is dit het einde van een Australisch ikoon? Of het einde van de machtige vakbonden?

Mogelijk inderdaad een slimme zet van Qantas... De continue stakingen die de bonden organiseren en waarvan ze gezegd hebben die nog zeker een half jaar lang vol te houden, allemaal niet erg best (ook niet voor hun eigen leden !!). Door deze zet is er sprake van een mogelijk groot economisch nadelig gevolg.. Dat geeft de 'Fair work Australia' weer de mogelijk heid (zoals nu 'aangevraagd' door de premier van Vic of NSW) om 'in te grijpen'.

Dat ingrijpen zou betekenen dat Fair Work beide partijen een termijn van 21 dagen geeft. In die termijn mogen ze beide geen acties e.d. voeren. In die termijn moeten ze ook gezamenlijk een oplossing vinden. Lukt ze dat niet dan gaat Fair Work Australia een oplossing opleggen ...

Mogelijk inderdaad een slimme zet van Qantas...
Ik denk dat het de enige mogelijkheid was die Qantas had. De vraag is natuurlijk hoeveel imago-schade ze op zullen lopen, meer dan van die stakingen. Ik had het idee dat Qantas nogal wat goodwill had van de klanten tav die stakingen. Maar nu iedereen geen kant meer op kan en geen idee heeft wanneer het opgelost gaat worden begint die goodwill natuurlijk wel snel op te raken.

Ik zelf heb een vlucht voor werk morgenochtend met Qantas. Customer service is niet doorheen te komen, de flight status en online checkin zegt doodleuk dat de vlucht nog gewoon dorgaat. Kortom, slechte informatievoorziening. Nu "on hold" voor op zijn minst een uur met de travel service van het werk om te zien wat een alternatief is (andere maatschappij) en om hotel en huurauto te annuleren voor de dagen die ik er niet ga zijn. Ik heb dan in elk geval het geluk dat ik nog thuis zit...

Ja, ze zijn gek om hun lege stoelen niet op te vullen voor een prikkie, onder het mom: wij zijn er voor gedupeerden. :up:

Gedupeerden kunnen bij Air Asia terecht:
Air Asia

Slim! :wink:
Niet alleen Air Asia, Virgin heeft speciale tarieven aangeboden voor gestrande reizigers.

Maar het wapengekletter is tot een einde gekomen, Fair Work Australia heeft de stakingen verboden en Qantas gaat weer vliegen. Maar het zal nog wel even duren eer alles weer normaal is.

Back