Quarantaine/invoer vraagje

sarabaes

XPdite Sponsor
Hey iedereen,ik had een vraagje ivm wat in Oz binnen .....

Ik weet dat hout en zo geweigerd wordt, maar hoe zit het dan met schoenen met houten hak bijvoorbeeld? Halen ze dat ook uit je bagage? Hoe streng zijn ze daar in?  :|

Sara

Hi Sara
Wij hadden best wel veel hout zelfs riet. Het enige waar wij telefoon over kregen
was een tentje van de honden en een paar schoenen van mijn man. Ze vragen
dan of je die wil laten schoonmaken tegen een bepaalde prijs of laten vernietigen
voor 10 dollar. In ons geval was het niet veel bijzonders dus hebben wij het laten
vernietigen. Dus zo erg is het niet als ze iets vinden
Groetjes

Wij gebruiken geen container, maar nemen gewoon elke X aantal kg mee in de bagage en that's it, de rest verkopen we hier. Kvroeg me dus af of ze voor zo'n schoenen bvb je bagage openmaken.....maar hoogstwss niet dan?

S

Kan het me niet voorstellen.
Je kan het aangeven, dan moet je ze laten nakijken door Aqis
op de luchthaven als je aankomt, vaak zijn dit best lange wacht
rijen. Maar volgens mij gaan ze hier echt niet moeilijk om doen

[quote author=sarabaes link=topic=3850.msg46648#msg46648 date=1139208949]
Wij gebruiken geen container, maar nemen gewoon elke X aantal kg mee in de bagage en that's it, de rest verkopen we hier. Kvroeg me dus af of ze voor zo'n schoenen bvb je bagage openmaken.....maar hoogstwss niet dan?

S
[/quote]

Hi Sara

Je kunt alles meenemen hoor, houten schoenen ook, je weet Ton loop altijd op de sweetse klompen.
Die had hij ook aan toen wij aankwamen.
Geen probleem er mee.
Maak je schoenen even goed schoon, en als je de landings kaart in vult,
is er een vraag, bent u in de laatste zeg maar 2 maanden op een boerderij geweest, nee zeggen,
en dan is er niets aan de hand.
Veel suc6 met de verkoop van je spullentjes!!!

Gr Ineke  :up:

Thanks for the answer, Ineke.....ben toch al wat gerustgesteld....niemand komt tussen een vrouw en haar schoenen!  :lol:

Sara

Hai,
ik denk niet dat het zinnig is de douane-autoriteiten te bagatelliseren. Ik heb op dit forum al stukjes gelezen van mensen die 1500,- moesten betalen omdat zij bepaalde artikelen bij zich hadden. In dit geval ging het inderdaad om hout. (antieke meubels waar houtworm in zat) het lijkt mij verstandig heel kritisch te kijken naar wat je meeneemt Het draait hier echter vooral om onbewerkt hout waar allerlei nog levende vezels of beestjes in kunnen zitten. door vervoersbedrijven wordt ook gewaarschuwd in de container geen onbewerkt hout te gebruiken om te verstouwen. Schoenen met houten hakken, meubels (zit altijd hout in verwerkt) en aanverwante zaken kunnen zeker mee maar tuinmeubels en antiquiteiten zou ik eens rustig bekijken.

groeten en succes

Hi,
Je moet er ook niet al te moeilijk over doen, hier kan je lezen wat je wel en niet kan meenemen.
http://www.affa.gov.au/content/output.cfm?ObjectID=7D885125-4C41-4CE1-94A7D8C8015E4BDD
Wij hebben onze container zelf geladen en verscheept, met antieke kast en nog meer hout,
(geen onbewerkt ruw hout) geen probleem, gewoon zelf goed nakijken en schoonmaken.
Alle flessen drank gewoon meenemen, wel alle flessen openmaken (niet de wijn) en een slokje uitnemen
Wij moesten over de dichte flessen invoerrechten betalen, niet over de flessen
die open waren.

Gr. Ton

[quote author=Ton en Ineke link=topic=3850.msg46892#msg46892 date=1139348974]
wel alle flessen openmaken (niet de wijn) en een slokje uitnemen
Wij moesten over de dichte flessen invoerrechten betalen, niet over de flessen die open waren.[/quote]

Dus invoerrechten over de (dichte) flessen wijn??

En Ton, ik neem aan dat je alle andere flessen goed hebt gekeurd?? :-D

Rene

Ook hier houten spulletjes meegenomen, let wel bewerkt hout. Net wat Ton zegt niet al te moeilijk over doen. Schoenen goed schoonmaken en de kans dat je erom gevraagd wordt is nihil. Ik had klompen bij me (jaja voor naast de voordeur :cool:) En die kwamen zo door. Ik kreeg een telefoontje over 3 zeegras mandjes van de IKEA (Die ik hier ook weer terug kan kopen :-D) En die kon ik ook laten behandelelen voor $120 of gratis laten vernietigen.

Haha veel erger was dat toen ik aankwam, had ik een banaan voor mijn dochtertje in mijn tas! Ik kreeg gigantisch op mijn kop hier bij de douane in Brisbane. Ik had erg veel mazzel anders had ik een boete van $300 moeten betalen! :)

[quote author=Rene-L link=topic=3850.msg46905#msg46905 date=1139351109]
[quote author=Ton en Ineke link=topic=3850.msg46892#msg46892 date=1139348974]
wel alle flessen openmaken (niet de wijn) en een slokje uitnemen
Wij moesten over de dichte flessen invoerrechten betalen, niet over de flessen die open waren.[/quote]

Dus invoerrechten over de (dichte) flessen wijn??

En Ton, ik neem aan dat je alle andere flessen goed hebt gekeurd?? :-D

Rene
[/quote]
Niet over de wijn, die kan je niet openmaken en dan bewaren.
Ik had helaas teveel dichte flessen (jenever cognac en whisky), wij moesten $700,-- invoer betalen
voor de drank.  :cry:
Dus een klein slokje uit iedere dichte fles (35) had mij een gezellige avond
gegeven, nu had ik een kater van $700 en niets gedronken  :cloud: :loldevil:

Back