Quarantainetermijn naar 10 dagen

Red dust

XPdite Sponsor
Vanmorgen lag de website van daff.gov.au eruit en nu is duidelijk waarom: de importeisen voor honden en katten zijn gewijzigd. En het allerbeste nieuws van vandaag is dat de quarantainetermijn is beperkt tot een minimumtermijn van tien dagen! Regeling gaat in voor import van honden op of na 3 februari a.s. Vanaf 2 december worden alleen nog nieuwe importvergunningen afgegeven. Scheelt heel veel pensiontijd en natuurlijk ook in de kosten voor quarantaine. Mijn dag kan niet meer stuk! Nu maar nieuwe planning maken...en gauw lezen wat er nog meer veranderd is!
 
Je hebt gelijk Afterbang, ik had al eens iets gehoord over verkorting van de termijn, maar had jouw post gemist. Dat krijg je als je wel de honden maar niet de katten meeneemt :)

Nog even verder in de wijzigingen verdiept omdat wij een redelijk strakke planning hadden: voorheen kon je de kat of hond na 150 dagen op het vliegtuig zetten en daar konden ze dan de laatste dertig dagen uitzitten in quarantaine. Zo had je ze de minimale tijd in quarantaine. Dat is ook gewijzigd! Nu mogen ze pas geïmporteerd worden 180 dagen na de rabies bloedafname. Dus dat wijzigt de planning! In ieder geval de onze. Voorheen was het 180 dagen tot 'release from quarantine'. Nu dus 180 dagen wachten en dan 10 dagen achter tralies.
Wel handig is dat er nu een planner op de website staat die aangeeft wanneer je wat moet doen.
 
Dit lijkt me wel een handig (en recent) draadje voor mensen die hun hond/huisdier willen meenemen. Ik heb even voor mezelf een word-bestandje gemaakt waarin staat wat ik wanneer moet doen bij Mila om haar mee te kunnen nemen. Het is gewoon het stappenplan vanaf de DAFF-site maar dan gekopieerd en wat aangevuld. De kruisjes die erin staan zijn voor mezelf zodat ik zie dat ik dat al heb gedaan. Als iemand wil meelezen kan dat natuurlijk en aanvullingen zijn zeker welkom! Zo moet ik bijvoorbeeld nog even de kosten goed inzichtelijk maken....
 
Gelukt! (sorry had hem liefst in word geupload maar dat lukte me niet)
 

Attachments

  • Emigreren met hond.pdf
    122.1 KB · Views: 9
Back
Top