Quarantine kat en hond

badri

New Member
Hoi Allemaal,

Nog een vraagen.

Hebben jullie ervaring met hond en kat meenemen naar australia.
Ik heb twee kat en hond. Wij willen graag onze beesten meenemen.

Graag info over kosten en dinges dat wij moet doen.

Ik hoor van expats site dat de heel process duurt 6 maanden is dat zo???
:?: :!: :(
 
Het ligt heel erg aan het land waarnaar je je dieren mee wilt nemen en om wat voor een dieren het gaat. Van Australië weet ik niet hoe lang het duurt, maar 6 maanden klinkt wel aannemelijk.
 
badri said:
Hoi Allemaal,

Nog een vraagen.

Hebben jullie ervaring met hond en kat meenemen naar australia.
Ik heb twee kat en hond. Wij willen graag onze beesten meenemen.

Graag info over kosten en dinges dat wij moet doen.

Ik hoor van expats site dat de heel process duurt 6 maanden is dat zo???
:?: :!: :(
Kijk hier:
Dit is de AQIS (quarantine department)
http://www.affa.gov.au/content/output.cfm?ObjectID=D2C48F86-BA1A-11A1-A2200060A1B01896
Nederland staat onder Category 4. Daar staat: minimum 30 dagen quarantine.

Maar je moet inderdaad al vrij vroeg beginnen met prikken enz.
Dit staat ook vast in die Information sheet die je kunt downloaden.
Ook kan je dierenarts je hier zeker bij helpen.
Ik zou maar snel gaan informeren!

Het is trouwens allemaal heel duur, maar ja, ik kan helemaal begrijpen dat ze mee moeten!

Succes!
 
Bedankt Simone,

Ja Wij zijn bezig met alle voorbereiding voor de prikken voor kat en hond.

Klopt dat gaat allemaal veel kosten maar ja wij kunnen onze beesten niet achterlaten. Zij zijn zelfde als kinderen.

:)
 
wij wouden onze hond ook meenemen naar australie. Uiteindelijk hebben we besloten het niet te doen. Je moet de rijkskeuringingsdienst voor vee en vlees bellen. Die sturen jouw een lijst met alle benodigde inentingen en voorwaarden voordat je je hond/kat mag meenemen. In australie moeten ze min 6 weken in qarantene. Voordat ze gaan moeten ze een bloedtest hebben gedaan in utrecht. Ze moeten bepaalde anti stoffen hebben voordat ze mogen gaan. Ook moeten ze met een erkend wormen en vlooien middel behandeld worden. Er zijn 2 vliegtuig maatschappijen die dieren naar australie vliegt. malaysia en nog een maar die weet ik nietmeer. Ik weet wel dat het bij ons tussen de een en de ander 800 euro scheelde. Hou er rekening mee, dat je optijd begint met alle inentingen want ik hoorde dat je zo een 6 maanden kwijt bent voordat je kan gaan.
 
Ik schrijf dit toch met een beetje pijn in het hart, wij laten onze 13 jaar oude poes ook achter in Nederland, in de buurt van waar we nu wonen en het liefst heb ik nog dat de toekomstige bewoners van dit huis de poes willen verzorgen. De reden is heel eenvoudig, ze woont hier al 10 jaar en wordt door iedereen hier gezien als allemansvriendje. Voor de katten zijn mensen zeg maar personeel, ze hechten meer waarde aan hun omgeving. Ze wordt hartstikke gek in kleine ruimtes en we willen haar het een en ander aan stress besparen; heeft ze niet verdient. De keuze was niet eenvoudig (we hebben eerder een keus voor een 9 jaar jonge kater moeten maken), maar is weloverwogen.
 
Onze katten zijn gelukkig heel makkelijk, we hebben met ze rondgereisd en dat vonden ze prima (zolang wij er maar bij waren). Gelukkig is de quarantaine niet meer zo lang; een maand. Ik heb van mensen gehoord dat dat prima gaat ze worden goed verzorgd.
Afgelopen vrijdag hebben onze beestjes alle inentingen gehad, over 4 weken krijgen ze de bloedtest, dus alles ligt op schemahttp://www.amulya.info/phpBB2/images/smiles/icon_smile.gif
 
Wat moet ik me precies voorstellen bij quarantaine. Zit je huisdier dan in een klein hokje voor de hele quarantaineperiode? Dat is namelijk wat ik me er bij voorstel.

Jeroen en ik hebben met heel veel pijn in ons hart besloten onze 14-jarige poes in Nederland achter te laten omdat we het haar niet willen aandoen om twee maanden opgesloten te worden in quarantaine; dat wordt haar dood. De kosten interesseren ons niet want we zijn stapelgek met Non. We willen alleen maar het beste voor haar en dat is volgens ons haar achterlaten in Nederland. We zijn dan ook op zoek naar een lief, nieuw thuis voor haar met rustige mensen (zonder kinderen) in een rustige straat (want ze loopt graag op straat) bij mensen die haar heel veel aandacht willen geven. Mocht een van jullie iemand voor haar weten, laat het ons dan snel weten. Het afscheid zal ontzettend zwaar worden maar we gunnen haar nog een mooi, rustig leven bij mensen die van haar houden zoals wij dat doen.

Groetjes Erna
 
Erna, misschien dat je je vraag voor adoptie van Non ook op de Kattensite kan vermelden. Ik meen dat het www.dekattensite.nl is.
 
http://www.huisdieren-herplaatsing.nl/

Hier heb ik mijn katten (nou ja, 2 daarvan) op gezet. Een aantal jaren heb ik bia deze site ook een goed adresje gevonden voor mijn hond ( :cry:), maar katten zijn niet zo populair op het moment.. Het is zow moeilijk om een adresje te vinden voor een kat...  :|

Grtz Tanne
 
Hallo Maluka en Cajendra,

Bedankt voor jullie reacties en de websites. Ik ga deze zeker bekijken. Via vrienden ben ik al overal aan het netwerken om voor onze poes een goed, lief thuis te zoeken.

Groetjes,
Erna 
 
Die 2 van ons hebben onderdak. Per 13 augustus van dit jaar (dus al over een aantal weekjes) gaan ze naar een kennis in Delft. Zij wil ze graag overnemen. Wij weten zeker dat ze goed terecht komen en dat ze bij elkaar blijven (2 eisen die Annemiek heeft gesteld en wel net zo prettig is voor beiden)....
 
[quote author=Erna link=topic=88.msg20889#msg20889 date=1121615657]
Wat moet ik me precies voorstellen bij quarantaine. Zit je huisdier dan in een klein hokje voor de hele quarantaineperiode? Dat is namelijk wat ik me er bij voorstel.

Jeroen en ik hebben met heel veel pijn in ons hart besloten onze 14-jarige poes in Nederland achter te laten omdat we het haar niet willen aandoen om twee maanden opgesloten te worden in quarantaine; dat wordt haar dood. De kosten interesseren ons niet want we zijn stapelgek met Non. We willen alleen maar het beste voor haar en dat is volgens ons haar achterlaten in Nederland. We zijn dan ook op zoek naar een lief, nieuw thuis voor haar met rustige mensen (zonder kinderen) in een rustige straat (want ze loopt graag op straat) bij mensen die haar heel veel aandacht willen geven. Mocht een van jullie iemand voor haar weten, laat het ons dan snel weten. Het afscheid zal ontzettend zwaar worden maar we gunnen haar nog een mooi, rustig leven bij mensen die van haar houden zoals wij dat doen.

Groetjes Erna
[/quote]

Hoi Erna,

Tijdens de quarantaine periode verblijven de katten in riante hokken (absoluut geen kleine hokjes).
In het quarantaine centrum in Melbourne zijn er 2 soorten kooien/hokken.

Cats - Nine pens are approximately 4.7 m long and 0.8 m wide and 16 pens are 4.5 m long by 0.8 m wide. Pens have an external and internal run with a trapdoor dividing them. Inside is the sleeping and feeding area, 1.8 m by 0.8 m with a sleeping box. Outside is an exercise run.  Pens are provided with heating during the winter months and cooling by way of a fine mist spray during the summer

Dus dit zijn bepaald geen kleine hokjes.

De minimale quarantaine periode is 30 dagen, dus geen 2 maanden.

Op de volgende site kun je alle info m.b.t. de quarantaine van honden en katten terugvinden per quarantaine station inclusief foto's van de stations en alle reglementen (bijv. tijden dat je de huisdieren mag bezoeken, voeding, speeltjes etc.)

Onze 2 katten (13 1/2 en 7 1/2 jaar) hebben bij onze dierenarts een uitvoerig onderzoek gehad. Onze dierenarts ziet geen enkel probleem en vindt het verantwoord dat onze 2 katten de overtocht maken.

Zij gaan dan ook gezellig net als onze inboedel met ons mee Down Under.

Misschien toch nog een optie om ze wel mee te nemen.

Succes verder met jullie emigratie.

Groetjes,
Brit
 
Hoi Brit,

Bedankt voor je reactie en uitleg over hoe de quarantaine verblijven eruit zien. Inmiddels hebben Jeroen en ik er toch voor gekozen Non te herplaatsen. We willen haar de stress niet aandoen die ze moet ondergaan omdat we haar mee willen nemen. Non is een poes die hier alle vrijheid heeft en heeft nog nooit in een kooi opgesloten gezeten en dat zou ze dan nu wel moeten. We vinden dat voor haar geen optie. We zijn nu druk op zoek naar een nieuw thuis voor haar waar ze dezelfde vrijheid en dezelfde aandacht krijgt die ze van ons gewend is. We denken dat dat voor haar beter is. Het doet wel heel veel pijn om afscheid van haar te nemen (ik huil al een week lang tranen met tuiten) maar we gunnen haar nog een rustige fijne oude dag want dat heeft ze dik verdiend. We weten dat als ze goed verzorgd wordt, ze ons niet erg zal missen. We hebben die ervaring al eens gehad toen we negen weken naar Oz zijn geweest. Toen we weer thuiskwamen was er niet iets van enthousiasme van haar kant of zo. Ik denk dat wij haar meer misten dan zij ons. Zolang zij haar natje en droogje krijgt, kan gaan en staan waar ze wil en af en toe een aai over haar bol krijgt, is ze dik tevreden. En dat is wat we willen; een blij poesje.


Groetjes van Erna
 
[quote author=Erna link=topic=88.msg21022#msg21022 date=1121758402]
Toen we weer thuiskwamen was er niet iets van enthousiasme van haar kant of zo. Ik denk dat wij haar meer misten dan zij ons. Zolang zij haar natje en droogje krijgt, kan gaan en staan waar ze wil en af en toe een aai over haar bol krijgt, is ze dik tevreden. En dat is wat we willen; een blij poesje.
[/quote]

En dat is ook precies het verschil tussen katten en honden. Waar een hond zich hecht aan de mensen (en dus veel makkelijker te verhuizen is), hecht een kat waarde aan de omgeving. Natuurlijk is een kat blij als die een aai over de bol krijgt of lekker op je schoot kan liggen, maar dat doen ze niet omdat ze nu zoveel binding met je hebben. Je bent op dat moment precies even iets wat ze nodig hebben....(maar dat maakt een kat/poes natuurlijk niet minder leuk :) )
 
[quote author=Maluka link=topic=88.msg21024#msg21024 date=1121758630]
En dat is ook precies het verschil tussen katten en honden. Waar een hond zich hecht aan de mensen (en dus veel makkelijker te verhuizen is), hecht een kat waarde aan de omgeving. Natuurlijk is een kat blij als die een aai over de bol krijgt of lekker op je schoot kan liggen, maar dat doen ze niet omdat ze nu zoveel binding met je hebben. Je bent op dat moment precies even iets wat ze nodig hebben....(maar dat maakt een kat/poes natuurlijk niet minder leuk :) )
[/quote]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn 2 jongste (moeder en zoon) zijn heel erg aan mij gehecht. Als  ze niet bij me kunnen dan gaan ze janken.. Ik denk dat dat echt aan de kat ligt of die aan de omgeving hecht of aan de persoon.

Maar om weer ff on topic te gaan :) Is er nou eigenlijk iemand die al zijn huisdier meegenomen heeft? Want ik ben ook erg benieuwd hoe de kat gewent is geraakt an de tempuratuur en omgeving. Het is wel ff wat anders dan Nederland. En hoe zijn die dagen in quarantine verlopen?

Grtz Tanne
 
[quote author=Erna link=topic=88.msg21022#msg21022 date=1121758402]
Hoi Brit,

Bedankt voor je reactie en uitleg over hoe de quarantaine verblijven eruit zien. Inmiddels hebben Jeroen en ik er toch voor gekozen Non te herplaatsen. We willen haar de stress niet aandoen die ze moet ondergaan omdat we haar mee willen nemen. Non is een poes die hier alle vrijheid heeft en heeft nog nooit in een kooi opgesloten gezeten en dat zou ze dan nu wel moeten. We vinden dat voor haar geen optie. We zijn nu druk op zoek naar een nieuw thuis voor haar waar ze dezelfde vrijheid en dezelfde aandacht krijgt die ze van ons gewend is. We denken dat dat voor haar beter is. Het doet wel heel veel pijn om afscheid van haar te nemen (ik huil al een week lang tranen met tuiten) maar we gunnen haar nog een rustige fijne oude dag want dat heeft ze dik verdiend. We weten dat als ze goed verzorgd wordt, ze ons niet erg zal missen. We hebben die ervaring al eens gehad toen we negen weken naar Oz zijn geweest. Toen we weer thuiskwamen was er niet iets van enthousiasme van haar kant of zo. Ik denk dat wij haar meer misten dan zij ons. Zolang zij haar natje en droogje krijgt, kan gaan en staan waar ze wil en af en toe een aai over haar bol krijgt, is ze dik tevreden. En dat is wat we willen; een blij poesje.


Groetjes van Erna
[/quote]

Ik heb precies hetzelfde. Norris en Luna verhuizen binnenkort naar een vriendin van ons. Ik had 2 eisen: ze blijven bij elkaar en ze gaan naar een bekende. Op deze manier weet je zeker dat ze goed terecht komen en je weet over een tijdje nog steeds hoe het met ze gaat. Ik heb ook al zo vaak gehuild, maar ik weet dat het zo het beste is. Op het forum van de kattensite heb ik veel commentaar gekregen over onze beslissing, dus Erna, weet wat je doet als je daar je berichtje weg zet ;)
 
Tja, ik zit ook met dit probleem met mijn twee 12 jaar oude katten. Mijn hart zou breken als ik ze achter moet laten. Ik heb wel gezien dat er bij veel huurhuizen NO PETS staat, dus dat maakt het nog moeilijker om ze mee te nemen.
 
Neemt er iemand van jullie zijn hond mee? Wij nemen onze beide honden mee. Marcel, de kleinste, een franse bulldog, is heel lief en die quarantaine zal wel goed gaan voor hem. Maar onze oudste, een bull terrier die Rudi heet, is eigenlijk een angstbijter en houdt helemaal niet van vreemden. Ik ben dan ook erg bezorgd over hoe dat alles voor Rudi zal verlopen. Ik wil ook geen getraumatiseerde hond terugkrijgen! Heeft iemand van jullie ervaring met een angstige hond in quarantaine?
Groetjes,
Sara
 
Hoi wij zijn van plan om onze twee dames mee te nemen. Flo een kleine labrador teef van 5 en Kiara een welsh corgi pembroke teef van 3. De kat gaan we, samen met het konijn onderbrengen bij een klant van mij (hondenuitlaatservice heb ik). We hebben erg getwijfeld of we de dames wel mee zouden nemen. Klinkt hard, maar van Flo zou ik afscheid kunnen nemen, is de hond van mijn man. Kiara heb ik erg doelbewust uitgekozen op karakter. Kiara is ik in hondenvorm.  Dat maakt het voor mij erg moeilijk om haar achter te laten. Voor mijn man geldt dat hij haar weer makkelijker kan achterlaten. Dus na vele twijfels toch maar besloten om ze mee te nemen.
Ze hebben hun rabies al gehad en zijn ook al getest.
Nu nog de rest van het traject. De planning is om in augustus 2006 te vertrekken en de dames eerder, zodat we ze bij aankomst zo kunnen ophalen. (of een dag later)

Een angstige hond in quarantaine: ligt eraan Sara waar Rudi bang voor is. Naast hondenuitlaatservice heb ik ook een hondenschool en ben gedragstherapeut voor honden en hun bazen. Het is van belang om goed te weten waarvoor de hond bang is en in welke situatie dit zich voordoet. Laat eens weten hoe of wat (evt mail je me persoonlijk daarover: passie@quicknet.nl) dan zullen we eens kijken hoe jullie en de mensen van de quarantaine ermee om moeten gaan.

groetjes pascale
 
Back
Top