Queensland Building Services Authority

rob en jeanine

XPdite Sponsor
in Australie, en dus in Queensland, heb je een license nodig om een bouwbedrijf(je) te beginnen of om zelfs maar als timmerman aan de gang te mogen. op www.bsa.qld.gov.au heb ik enige info gevonden. je moet je vakmanschap aantonen door:
a. je diploma's
b. je ervaring
c. management skills
d. aan financiele eisen voldoen

heeft iemand hier ervaring mee??
kun je e.e.a. aantonen d.m.v. je skills assesment??
waar kun je je nederlandse diploma's laten beoordelen??

wie-o-wie
 
Hi Rob & Jeanine

Ik had via werk vrij regelmatig te maken met de BSA maar dat is al weer even geleden. Als je minimaal 6 (kan ook 7 zijn weet ik even niet meer) jaar werkervaring hebt maar niet the appropriate paperwork dan kun je via de TRA je een skills test aanvragen om je vakbekwaamheid laten testen en via deze weg aan je "piece of paper" komen. Daar staan wel weer wat Dollars tegen over. Het testen zelf kun je bij een (o.a.) TAFE laten doen (theory/practical). Volgens mij heb ik hier op het forum wel eens meer wat neer gezet m.b.t. bovenstaande.......ga even voor je zoeken.

Syl :)

Management course for trade contractors (heb je misschien wat aan).  Het is over het algemeen een self-paced course kan je dus in je eigen tijd doen. Dit is van de TAFE website in Logan omdat ik daar bekend mee ben, maar er zijn nog meer TAFE campuses die deze cursus aan bieden.

http://www.logan.tafe.qld.gov.au/resources/pdf/bsatmc013 4-1-06.pdf
 
Hi Syl,
ik heb the appropriate paperwork denk ik wel, LTS, MTS, Aannemerspapieren en mijn skills zijn assesed en goedgekeurd door TRA als Carpenter and Joiner (op basis van papieren en ervaring), ik vroeg me alleen af of dat voldoende is voor een license en of ik mijn diplomas misschien nog apart zou moeten laten beoordelen, ik doe e.e.a. indien mogelijk het liefst nu al vanuit Nederland zodat ik in Australie zo snel mogelijk aan de gang kan (p.s. ging jouw broer ook niet als Carpenter and Joiner??)

Rob
 
Gewoon even benieuwd .... is het wel mogelijk als bedrijf een huis/gebouw ontwikkelen en neerzetten door alle daadwerkelijke bouwwerkzaamheden uit te besteden aan gekwalificeerde bedrijven danwel om gekwalificeerde krachten in te zetten ?

Een directeur van een b.v. metaalbedrijf hoeft niet zelf te kunnen lassen lijkt me zo; alleen management skills zijn dan wel handig.

Het lijkt me heel aardig om ooit eens real estate ontwikkel activiteiten te ontplooien, maar hands-on praktische ervaring in de bouw heb en ambineer ik niet :)

Corine.
 
Back
Top