Queensland in Feb/Mrt; is dat leuk?

jewen

Member
Wie van de Queensland-kenners, kan ons meer vertellen over Queensland, het klimaat in Feb/Mrt en de Must-See's?

We willen vanaf februari t/m maart door Queensland gaan trekken, maar we horen verschillende berichten over het weer. We willen natuurlijk niet van een natte kermis thuiskomen. Regent het echt zoveel of valt er dagelijks slechts een bui en is het over het algemeen zonnig?

Ter info: we willen vanuit Cairns naar Daintree rijden en daarna richting het zuiden langs de Great Barrier Reef, Airlie Beach, Whitsundays, Fraser Island naar Brisbane, vervolgens de Gold Coast en dan richting Sydney en nog een stukje Blue Mountains. En dat allemaal in 4 weken in een Wicked busje.

Tenzij iemand dat gruwelijk afraadt natuurlijk.

We zijn erg benieuwd naar jullie reacties.

Jeroen & Wendy
 
Hoi hoi,

Regio Brisbane/Gold Coast: Februari kan nog lelijk warm (vochtig!) zijn, maar als je daar tegen kan; ga d'r voor! :) De regen die valt in de zomer valt meestal met heftige onweersbuien aan het eind van de dag. Dan wil je niet in een tentje zitten. Veel bewolkte dagen zijn er niet echt.

Een paar andere 'leuke' dingen dan die jullie al opgenoemd hebben: Mt. Tamborine, Mt. Coot-tha, Wynnum/Manly, Redcliffe/Woody Point, wandelen langs de Brisbane rivier, en vergeet niet om veel uit lunchen te gaan; het eten in Australië is meer dan prima :), en nog zoveel meer.

Groetjes,

Ireen
 
Hi Jeroen & Wendy,
ik zou me om het weer niet zo druk maken, het ziet er naar uit dat het een vroeg regenseizoen wordt, het regent al een maand. Je weet het natuurlijk maar nooit. Vorig jaar feb. viel er 625 mm in 6 uur tijd in Mackay, sommige lagere huizen hadden 1,5 m water binnen staan. In een tentje wordt het met dat weer natuurlijk wel anders. Hier is een link met alle statistieken, qua regenval en temperaturen

http://weather.ninemsn.com.au/qld

De MUST-SEE:
Cairns is een mooie stad, Green Island, Tablelands, tropisch regenwoud en een mild klimaat, daar regent het wel vaak.
Townsville is ook leuk, een groot zee aquarium bij de haven, Magnetic Island, The Strand, Castle Hill lookout en een leuk centrum om te winkelen.
Bowen -een gedeelte van de nieuwe film "Australia" is daar opgenomen- vind ik zelf niet zo veel, maar jullie komen er langs. Probeer de Bowen Mango, simply the best.
Airly Beach is leuk -wel erg commercieel geworden, zelfs Sean Connery heeft er een huis- en de gateway naar de Whitsunday eilanden, Daydream, Hook Island, enz, voor elk wat wils. Aks the locals.
Mackay probeert wel toeristen te trekken, maar weinig accommodatie, net een nieuw waterpark - zelf nog niet gezien- een uur verder rijden is Eungala Park, als je een vogelbekdier in het wild wilt zien.
Rockhampton is niet echt interressant. Steak-country.
Gladstone is wel weer heel aardig , maar weet geen bezienswaardigheden.
Bundaberg een must voor de rum liefhebbers onder ons, een Bundy-coke.
Google de plaatsnamen en je vind nog veel meer informatie.
Veel plezier
groetjes  Johan
 
Hoi allemaal,

Ik ben 3 jaar geleden ook in maart naar de gold coast geweest en het was een hele mooie tijd. We waren daar van 24-31maart. We zaten in een appartement in Surfers paradise. Vandaar uit konden we diverse uitstapjes maken. We zijn een dag naar Wet'n wild water world geweest. Ons zoontjes was er nog net iets te klein voor(bijna 2) maar voor grotere kinderen is het spectaculair met hele grote waterglijbanen. Ook zijn we naar Sea World geweest, daar had ik me ook wel 2 dagen kunnen vermaken. Genoeg te zien en te doen.

We zijn met een catamaran naar south strathbroke island geweest, daar was het ook heel mooi. De wallabies aten uit je hand.
we hadden nog meer willen doen maar vanwege de kleine. We zijn ook nog een paar keer naar het strand geweest.

We hebben soms in de ochtend een beetje regen gehad maar als het eenmaal opklaarde werd het ook flink warm.

Ik zou er zo weer naar toe willen om andere dingen te bezichtigen.

groetjes heidi
 
Volgens mij valt het allemaal wel mee. Ik heb heb een aantal jaar geleden een jaar in Townsville gewoont en kan me niet herinneren dat het er toen veel heeft geregend. Heb toen wel een cyclone meegemaakt (volgens mij was dat Februari/Maart) maar het was zeker niet elke dag regen! Afgelopen jaar was ik eind juli in Townsville en toen kwam het wel met bakken uit de hemel vallen. Dus volgens mij is het gewoon afwachten.. het regenseizoen zelf zegt niks!
Magnetic Island is inderdaad erg leuk en Castle Hill. Verder heb je nog net buiten Townsville 'Billabong Sanctuary". Een soort van dierentuin maar dan alleen met aussie animals. Ook mag je de koala's en slangen e.d. vasthouden.
Bij Rockhampton heb je nog wel Great Keppel Island, en de andere must-do's zijn hierboven heeft Padmangeorge al benoemd.
Veel plezier!
 
hallo aan de sunsine coast is het overag mooi weer en savonds heb je kans op een hevige regen bui.
maar dat valt best mee dan koelt het weer effe lekker af.
gr bart en ilse
 
rond cairns kan het heel hard regenen maar je weet het nooit.
voor het zelfde geld is het stralend weer (dat is ook de grootste kans)
Je hebt kans dat in de daintree enkele floodings zij en je met een gewone auto niet doorkunt naar cape tribiulation.

Maar dit zijn wel de slechtste momenten maar het is dan ook het regenseizoen.

toch een fijne tijd

Kees
 
Klopt, het komt hier op dit moment met bakken uit de hemel,
oh en hier is Cairns  :smile:

Maar om op je vraag terug te komen, wij zijn in 1996 en 2000 ook
in de regentijd (feb/mrt) in en rond Cairns geweest, ok wel regen,
maar ook veel zon, garanties zijn er niet.

Veel plezier met de voorbereidingen.
 
Back
Top