Queensland

RickenMariska

New Member
Onze voorkeur gaat ook uit naar Queensland, en dan vooral Sunshine Coast en Central Queensland.

we zijn verliefd... *zucht*

Groetjes,
Rick en Mariska :D
 
Nope... we zijn er nog niet geweest... maar van de foto's ed... de planning ligt om er volgend jaar naar op vakantie te gaan...!!!

Groetjes,
Rick en Mariska :D
 
Ik kan je al vertellen dat je helemaal gek op Queensland zult worden als je er echt bent, het is gewoon fantastisch. Het beste kun je langs de kust reizen zodat je alles ziet. Je moet Cape Tribulation, Fraser Island en Tablelands zien, dat zijn de beste plaatsen. En natuurlijk ook de steden. Brisbane is geweldig, maar de andere plaatsen zijn ook super. Ik heb foto's en video's op m'n site staan (de link staat hier onderaan bij dit berichtje)
 
Ursula said:
Kan alleen maar zeggen dat wij Brisbane ook een hele mooie stad vinden, mooier nog dan Sydney.

Ons favo plekje was toch wel Southbank parklands en de botanical gardens.

Ursula

Het lijkt wel of je mijn gedachten kan lezen :D

Daar wil ik ook nog wel Mt Coot-tha aan toevoegen voor het uitzicht over de stad (en het goede restaurant!).
 
Ursula said:
Kan alleen maar zeggen dat wij Brisbane ook een hele mooie stad vinden, mooier nog dan Sydney.

Ons favo plekje was toch wel Southbank parklands en de botanical gardens.

Ursula

De Botanical Gardens zijn inderdaat heel mooi. Was Southbank niet tegenover de Botanical Gardens aan de andere kant van het water?
 
Ursula said:
Ja je kunt er met een mooie voetgangers brug (the Goodwill Bridge) naar toe!

Als we weer in Brissie zijn, gaan we zeker een paar dagen hier doorbrengen!

Ursula

Ik denk dat we niet praten over dezelfde Botanical Gardens :) Jullie praten over de Gardens in de city (oftewel de oude botanical gardens). De Botanical Gardens bij Mount Coot-tha zijn volgens mij veel groter en mooier. Deze zijn te vinden meer in het oosten van de stad. Het is dus een leuk tripje om eerst naar de botanical gardens te gaan en dan verder de berg op voor het mooie uitzicht en desnoods een hapje. Dit is echt mijn favorite plek in Brisbane en daar hebben we danook onze trouwfotos genomen (jammer genoeg werd het een beetje vroeg donker).
 
MtCooth-tha is idd heel erg mooi en je hebt een ontzettend mooi uitzicht over Brizzie. QLD Rocks!


Mijn schoonouders wonen in Sunshine Beach (Noosa), 2 minuutjes lopen van het prachtige strand. Echt een paradijsje op aarde

Wat doe ik hier nog? :(
 
Hoi,

Brisbane here we come.
19 september vertrekken we.
we kunnen niet meer wachten gewoon.
Op dit moment hebben we het erg druk met de laatste financiële zaken te regelen en afscheid te nemen van familie en vrienden. Daarnaast zitten we nu dagelijks naar huizen te kijken. We wilden eigenlijk naar Caloundra gaan, maar hebben nu ontdekt dat daar niet zoveel kinderen wonen. We zijn nu dus naar de wijken in Noord-Brisbane aan het kijken. Ik vind dat ongeveer het moeilijkste van de hele emigratie. De container moet al bijna verscheept worden, maar we moeten eerst nog een stekkie vinden om te wonen, waar het vooral ook voor de kinderen leuk is om te wonen. We hebben 2 mooie huizen op internet gezien in Bridgeman Downs. Heeft iemand informatie over deze wijk?

Gabriëlle
 
Bridgeman Downs ken ik helaas niet, maar ik weet wel dat er op dit moment in de wijk Forest Lake veel wordt bijgebouwd. Veel jonge gezinnen schijnen daar te gaan wonen. 8)
 
"leena said:
Bridgeman Downs ken ik helaas niet"]

Bedankt voor de tip. Ik ben gelijk op internet gaan kijken en het schijnt inderdaad een wijk te zijn met kleine kinderen. Er staan ook hele mooie huizen trouwens. We zullen er eens doorheen rijden eind september.

Gabriëlle
 
"Ron en Gabriëlle said:
leena said:
Bridgeman Downs ken ik helaas niet"]

Bedankt voor de tip. Ik ben gelijk op internet gaan kijken en het schijnt inderdaad een wijk te zijn met kleine kinderen. Er staan ook hele mooie huizen trouwens. We zullen er eens doorheen rijden eind september.

Gabriëlle
Forest Lake is een 'gefabriceerde' wijk inderdaad gericht op jonge gezinnen. Veel eensgzinswoningen, een meertje in het midden, scholen, winkels, alles is wel in een bepaalde mate aanwezig. Sommige mensen vinden het maar niks: geen karakter, niet Queenslands genoeg, anderen zweren erbij. Het grote nadeel vind ik de absolute auto-afhankelijkheid. De wijk ligt ver van het centrum (20-25km), waar nou eenmaal het meeste werk is, en openbaar vervoer is matig: de bus doet er bijna een uur over, of je neemt de bus naar het dichtstbijzijnde station en dan de trein, maar ook dan ben je in totaal al snel tegen een uur bezig. Als je er geen bezwaar tegen hebt elke dag minimaal een half uur naar de stad te rijden, is het geen slechte plek om te wonen, zeker met kleine kinderen. Als je je huis ook voornamelijk als investering ziet, is het denk ik verstandiger ergens anders te kopen: er is erg veel van hetzelfde in Forest Lake, en dus is alle groei in huisprijzen gestaag, niet spectaculair (niet dat het elders momenteel wel spectaculair stijgt trouwens...)
 
Hoi Gabriëlle!

Ik heb drie maanden bij familie in Forest Lake gewoond. Ik vond het een erg mooie wijk. Ruim opgezet, een leuk meer en veel groen. Ook de huizen zijn er fantastisch. Denk ook wel dat het ideaal is om met kinderen te gaan wonen. Áls het ons lukt een visum te krijgen voor Australië willen we ook in forest lake gaan wonen. Nu zijn we ook gewend om wat verder van de stad te wonen (30 km van Rotterdam) en dat bevalt goed. Hopelijk is die 30 km daar in ieder geval file vrij zodat we er geen uur over doen!

Wij zijn echter wel van plan om ook wat andere wijken te gaan bekijken, er zullen ongetwijfeld meerdere wijken zijn als Forest lake die misschien wat dichter bij de stad liggen. Het openbaar vervoer van Forest Lake naar Brisbane is inderdaad niet geweldig....dus een auto heb je zeker nodig om in de stad te komen.

Groeten,
Christiaan
 
Back
Top