Raad of advies...!!! Wie kan mij helpen...!!!

Sander316

New Member
Ik heb een vraag,

Een Australische werkgever wil mij een sponsorship geven. Ze zeggen mij naar Australie te kunnen halen onder een Sponsorchip met de functie Management Restaurant. Nu sluit dat niet helemaal aan bij mijn vakgebied maar ik heb wel management ervaring...!!! Kan ik toch een visum krijgen...!!! en heeft iemand enig idee hoe lang het zal duren voor ik daadwerkelijk aan het werk kan in OZ. Het beroep staat namelijk niet op de SQl lijst.

Nu heb ik de volgende andere optie:

Ik kan ook onder een Skills visum naar Australie vertrekken, ook hierbij sta ik niet op de SQL lijst, heeft iemand enige ervaring of idee hoe lang het zal gaan duren voor ik daadwerkelijk aan het werk kan...???
Na het verkrijgen van het visum ga ik natuurlijk gewoon voor de zelfde Australische werkgever aan het werk.

- Werkgever zit in WA Down South.
- Het visum aanvraag zal ik uitbesteden aan een Migratie bureau, mij het op dit moment te veel werk is dit zelf bij te houden.

Overal op deze site lees ik verhalen van mensen die er al 1 tot 2 jaar mee bezig zijn om een visum te krijgen vandaar de vraag. Ben zelf overigens alleenstaand dus hoef dus maar 1 visum te regelen. Hier op het forum lees ik nogal wat verhalen wat betreft de mogelijke vertraging door de SQl lijst, is dit nou echt zo problematisch of valt het nog wel mee en kan het toch best snel geregeld zijn.

Ik ben al eens onder een WHV visum naar OZ geweest en kan eventueel een 2e WHV visum krijgen, alleen zal ik dan vanuit OZ mijn medische keuringen en de Ielts toets moeten doen. Is dit een goede optie of is het van belang/strategisch beter als ik deze zaken hier in NL gewoon doe/regel...???

Groetjes. :| :shock: :up:

[quote author=Sander316 link=topic=10365.msg145873#msg145873 date=1251732958]
Het beroep staat namelijk niet op de SQl lijst.
Ik kan ook onder een Skills visum naar Australie vertrekken, ook hierbij sta ik niet op de SQL lijst,
Hier op het forum lees ik nogal wat verhalen wat betreft de mogelijke vertraging door de SQl lijst,
[/quote]

Hihi, het is SOL Lijst  :grin:

Als je niet op de lijst staat, en je wilt een skilled indepentend aanvragen, dan duurt dat minimaal toch wel 2 jaar volgens mij hoor..
Dan zou ik toch voor de sponsorship gaan!

Ik weet niet of je het over de SOL of Critical list hebt, want volgens mij kun je alleen een skilled independent visum aanvragen als je beroep op de SOL lijst voorkomt.
Als je bedoelt dat je niet op de Critical lijst voorkomt, kun je wel een skilled independent aanvragen, maar duurt het momenteel circa 2 jaar vanaf de dag dat je je visum bij DIAc aanvraagt. Daar gaat al een half jaar tot een jaar voorbereiding aan vooraf (skills assessment, engelse test etc).
Verder weet ik niet precies de regels voor een sponsored visa.

[quote author=Catkin link=topic=10365.msg145879#msg145879 date=1251739575]
Ik weet niet of je het over de SOL of Critical list hebt, want volgens mij kun je alleen een skilled independent visum aanvragen als je beroep op de SOL lijst voorkomt.
[/quote]

klopt volgens mij, maw als je daar niet op staat, zul je toch naar andere mogelijkheden moeten kijken...

Eigenlijk kom je met precies dezelfde vraag in je eerder geplaatste topic http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=10296.msg144915#msg144915

Als je zo snel mogelijk hier wil komen ga dan voor een 457 sponsorship visum was voor mij binnen twee maanden geregeld in 2005. De regels zijn inmiddels wel wat aangescherpt maar er zijn zeker forumleden met wat recentere ervaring.

Het bedrijf waar ik toen aan de gang ging heeft hulp gezocht voor het aanvragen voor sponsor plaatsen. Mij die plaats op laten vullen was vrij gemakkelijk.

Alle informatie is te vinden op http://www.immi.gov.au/skilled/skilled-workers/sbs/

Iedereen wil je hier graag helpen maar meerdere keren met dezelfde vraag komen resulteert in meerdere verschillende antwoorden.

Succes!

Hoi,
Wij gaan ook via een Australische werkgever,
Dit kan inderdaad met 2/3 maanden geregeld zijn !
Bij ons regeld de werkgever dit dus de details weet ik niet maar het is te vinden op de site www.immi.gov.au/  
Wij gaan voor een subclass 119 dat geld alleen voor de rural areas maar is wel gelijk permanent.
Wij gaan echter niet binnen 2/3 maanden want het is onmogelijk om binnen zo'n korte tijd hier alles geregeld te hebben, mijn man gaat ws al het een en ander vanuit nederland doen voor dat bedrijf vanaf januari en wanneer we dan echt gaan hangt van de verkoop van ons huis af.
Groetjes Annemiek

De sol -lijst heeft met een employer-sponsered visa niets te maken !
De employer moet aantonen dat ze een functie hebben waar ze jouw voor willen hebben en niemand binnen australie voor kunnen vinden (bv paar x een ad plaatsen)
Daarnaast moet de employer twee jaar voor jouw garant staan en moet jij twee jaar bij de employer blijven werken.

Het enige risico van een Emplyer-sponsored visa is dat bij ontslag (Wat in deze economisch "mindere" tijden toch zou kunnen), je binnen 1 maand een nieuwe werkgever moet hebben gevonden, want anders moet je het land uit.... of een ander (tijdelijk) visum aanvragen....

Ja, dat is de reden waarom wij ook een contract van min. 2 jaar "eisen".
maar dat wilden zij ook al i.v.m de kosten die ze aan de emigratie  maken dus iedereen blij ! :lol:

[quote author=Nora link=topic=10365.msg146013#msg146013 date=1251885571]
Ja, dat is de reden waarom wij ook een contract van min. 2 jaar "eisen".
[/quote]

Dat is de regel, ook voor de werkgever.

Maar ook dan kan je volgens mij in moeilijke tijden ontslagen worden, hoor.
Wij zijn hier ook met een 457 sinds Nov. 2007 en hebben in Dec. 2008 het permanent
aangevraagd en zijn in de rij der wachtende, maar al wel in Australie!

Groeten Inge

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties, heb er zeker wat aan!  :smile: :wink: :roll:

Ontslagen worden kan volgens mij altijd, zeker in deze mindere financiele tijden. Wat ik van een Australische vriend begrijp is dat Australische contracten en contractsrechten heel anders zijn als hier in NL.
Maar dat even na gelaten, dit is bij mij namelijk (voorlopig nog) niet aan de orde.

Op de site www.immi.gov.au/ lees ik de volgende regel, betreffende het Sponsored visum.
You may also be required to demonstrate these skills through a formal test, unless you have been exempted under the regulations
Moet ik voor de functie Management Restaurant nu aantonen dat ik papieren (diploma's) heb in dit vakgebied of moet ik door middel van een test aantonen kapabel genoeg te zijn voor deze functie???

Is het inderdaad de test, kan iemand mij vertellen wat zon test inhoud...???

Groet,

Sander

:lol: :oops: :x :cry: :| :shock: :shock: :wink:

Is er iemand wie mij een beetje verder kan helpen??? Al is het maar iets... :shock: :up:

Groet,

Sander

[quote author=Sander316 link=topic=10365.msg146149#msg146149 date=1252057557]
You may also be required to demonstrate these skills through a formal test, unless you have been exempted under the regulations
[/quote]

Het woord may lijkt mij voldoende om je geen zorgen te maken volgens mij gebeurd dat zelden of ze moeten voor elke functie een verschillende test hebben.

Je schreef dat het bedrijf je naar Australie kan halen betekend dat ze alles van hun kant nu geregeld hebben of zijn ze nog bezig sponsorplaatsen te regelen? Daar ligt toch echt de eerste stap als het te moeilijk voor ze is zorg dan voor sponsorship bij een agency. Ik heb hier gewerkt voor freespirit toen mijn de baan waar ik oorspronkelijk voor naar Australie was gekomen uitliep op een drama.

Hey Tommy,

Het bedrijf zegt inmiddels alles voor elkaar te hebben, ze zijn al enige tijd op zoek naar een persoon voor deze functie alleen kunnen ze niemand vinden. Aangezien ik deze baan reeds heb gedaan ben ik natuurlijk de makkelijkste/perfecte stap/oplossing. Het bedrijf was toen al erg tevreden dus waarom niet...!!!

Misschien is het ook wel dat ik me gewoon te veel zorgen maak en de welbekende beren zie...???...!!!

Bedankt voor je reactie.

Zo te horen ben je dus al een heel eind op weg. Nu alle papieren bij elkaar verzamelen en aanvragen dat visum, kun je voor het einde van het jaar hier zijn.

Succes!

Back