RACV, een voorbeeld van een rare Australische denkwijze!

r2d2

Member
Hoi,

Voor de baan die ik in de toekomst wil uitoefenen heb ik een Defensive Driving Certificate nodig. Of te wel een slipcursus.
Het leek mij logische om dan de RACV te bellen met de vraag of ze dat soort cursussen aanbieden. Hun reactie: "We don't run those courses, we promote safe driving".

Ik vertelde haar dat ik er vanuit dat je tijdens een DDF-course leert hoe je moet handelen in een slip, je bandenspanning/profiel in de gaten moet houden, enz. leert. Kortom alles rond "safe driving". Dit was ook in feite ook zo, maar zij hadden de policy dat als je in een slip was beland, dat je dan al niet veilig meer had gereden.

Alsof je onveilig rijdt op het moment dat er een kangaroo voor je auto schiet, en je een rukt aan het stuur geeft!? Ze vertelden me ook dat de meeste verzekeringsmaatschappijen schade tijdens een dergelijke cursus die dekten.

Nu maar op zoek in de Yellow Pages....  rare company policy.. of juist logisch?!

Groeten Sander
 
Logisch toch? je moet gewoon voorzichtig rijden dan kun je ook de kangaroes omzeilen en vooral niet savonds de weg opgaan :grin: Achter de YouYangs ligt het testcircuit voor Ford, misschien mag je daar even slippen?

Denk dat je het meeste succes hebt via de gouden gids of misschien even informeren bij een drivingschool in de buurt.

Succes :up:
 
De firma waar ik voor werk, daar kun je dus WEL een anti-slip cursus volgen.
Maw, ze bestaan hier gewoon hoor, als defensive drivers course.
 
Hoi,

Na 3 telefoontjes aan lokale rijschoolhouders, kreeg ik 3 verwijzingen naar de Yellow Pages.  :grin:
Ironisch genoeg stonden juist die 3 onder de catergorie "Driving schools Defensive Driving". :|

We blijven zoeken.. ook VicRoads en de RACV hebben me al door verwezen naar de yellow pages.  :evil:

Ik ga denk eens de organisatie bellen waarvoor je die qualification nodig hebt, hoe zij dat altijd regelen met nieuwe werknemers....

Groeten Sander
 
Ja, mooie logica :-D Steve heeft zo'n cursus ook gedaan, en de verzekering dekt je dan inderdaad niet.  Maar hij vond het zelf heel zinnig, en sterker nog, vindt dat z'n kinderen zo'n defensive driving cursus zouden moeten doen, omdat ze dan leren hoe hun auto zich houdt onder moeilijke omstandigheden.

Maar dat was/is in Queensland, dus ik kan je niet helpen met een adres. Googlen, dan loop, eh rij, je er wel tegenaan :)
 
Bij de organisatie waar ik aan de bak probeer te komen, heb ik het adres gekregen van een school in Melbourne. Helaas voor mij wel aan de oost kant van de baai (Springvale), dus een eind rijden. Kosten zijn 265 dollar. Voor de rest nog een gevonden in Altona, maar weet niet of de gegeven cursus geaccepteerd wordt ... ik wacht nog even op hun reactie.

Bedankt iedereen voor het meedenken in ieder geval.

Groeten Sander
 
In NL heb ik zo'n cursus voor de motor gedaan.
Heel erg leerzaam in ieder geval.
 
Hoi,

Woensdag 9 april moet ik om 9 uur 's ochtends in Springvale zijn (race course) voor bovenvermelde cursus. Buiten de spits is dat ongeveer 2,5 uur vanaf Ocean Grove. :-(  Ik ben dus van plan om dinsdagavond naar de oostkant van Melbourne te rijden, om 's ochtends fris en fruitig aan de start de verschijnen.  :up:

Aangezien ik nog nooit aan die kant ben geweest: wie van jullie heeft tips voor een goedkope overnachting ergens in de buurt van Springvale?

Alvast bedankt voor de moeite

Groeten Sander
 
Sander, ik weet niet wat jij goedkoop/betaalbaar vindt, maar als je kijkt op www.wotif.com dan is er plenty te vinden. Voor de lagere prijzen even naar benee scrollen.

Succes hè! Hou je wagen heel ;-)
 
Bedankt voor het meedenken.

Een cabin op een camping (Sandown Caravan Park) voor 65 dollar is denk ik de goedkoopste oplossing.

Groeten Sander
 
Back
Top