Radiogestuurde klok; meenemen naar Oz?

Bartman

XPdite Sponsor
Hoi,

Ik heb al een aantal jaren een geweldige Philips wekkerradio, die altijd op tijd staat omdat ie aangestuurd wordt door een klok-zender.

Weet wellicht iemand van jullie of er in Oz ook zenders staan die een radiogestuurd uurwerk aansturen?

Bart
 
Die info ziet er inderdaad niet al best uit. Helaas hebben wij niet zo'n klok, maar ik zal eens rondvragen in onze vriendenkring.
 
Wij hebben een digitaal weerstation met een radio gestuurde klok.
En we wonen in Australie.
--> Resultaat: het radio gestuurde klok werkt NIET.

Reden? De zender staat namelijk in Duitsland. Een beetje ver weg.

Echter kunnen we het weerstation overschakelenop gewone klok.
Het rare is trouwens dat het weerstation wat wij hebben ook hier in Auastralie te koop is, exact hetzelfde type.
 
De verschillende zenders werken met verschillende frequenties. De dichtstbijzijnde zou in Japan moeten staan. Of er moet een zender in Oz staan waar we nog niet van weten. Anyhow, er zijn verschillende frequenties all over the world.
Mijn wekkerradio is digitaal, en helaas niet zelf in te stellen.
Ik zal nog ff kijken of ie op verschillende frequenties werkt, want de Duitse kunnen we in Oz inderdaad niet ontvangen.

Bart
 
Voor ons is het geen probleem.
Maar voor jouw wel. Kom je niet op tijd je bed uit, omdat de klok achter loopt.

Het volgende is ook waar gebeurd, ervaren door mijn vrouw.
Ze had een wekkertje op stroom meegenomen aan boord van een schip.
Niemand had haar verteld, dat de stroom die aan boord opgewekt werd op het schip waar zij zat geen 50 Hz maar 60 Hz was. Dus liep de wekker sneller. Was ze in ieder geval nooit te laat.

Een ander waar gebeurd verhaal, door mij meegemaakt.
Aan boord van het schip waar ik werkte, werden lampen getest. die deden het heeeel erg goed, voor enkele seconden totdat ze het niet meer deden.
de persoon die de lampen testte, probeerde er nog een stuk of twee met hetzelfde resultaat.
Toen zijn we op gaan zoeken hoeveel volt die lampen waren want dat stond er niet op.
Wat vonden we? 110 V ipv 220 V waarop getest werd. Vandaar het felle licht voor even.....
 
Nou dan zet je die stroom toch voor de helft aan.
En wat betreft die Radioklok, ja dat is toch normaal als je 9 uur te laat komt.
 
Hawk, dat is hetzelfde als wat ik vaak zeg tegen een electrical engineer:
Heel simpel hoor je  werk.
Gewoon een kabeltje trekken, twee vastmaken en het derde wegknippen.

Worden ze meestal niet vrolijk van en gaan er heel serious op in. :-D
 
Mijn radiogestuurde klok doet het hier inderdaad ook niet. Helaas is de mijne ook niet handmatig in te stellen.
 
Back
Top