rail link Sydney-Melbourne

Ik denk niet dat het zoveel mensen uit het vliegtuig haalt dat er geen tweede luchthaven meer nodig zou zijn:

1) het concurreert alleen op de routes SYD-CBR en SYD-MEL. Er is zoveel meer vliegverkeer op SYD en de huidige luchthaven is dicht gedurende de nacht.
2) met zo'n 8 stops zal de trein SYD-MEL in zo'n 5 uur doen. Vliegtuig is slechts een uur, dus zakenreizigers en mensen met verbindingen zullen dat zeker niet aantrekkelijk vinden (SYD-CBR zou misschien de moeite waard zijn)
3) het is geen overheidsinvestering, dus zal de kostprijs van een kaartje commercieel zijn. Ik heb een paar jaar geleden gekeken naar de trein voor Londen naar Parijs en vond dat vliegen met BA maar de helft kost. Ik denk dus niet dat de trein goedkoper zal zijn dan Jetstar of Tiger en misschien zelfs vergelijkbaar met Qantas en Virgin.

Ik denk dat die verbinding meer mensen in staat zal stellen om regionaal te gaan wonen, wat op zich wel goed is om de druk op de traditionele groeikernen te verminderen.
 
Back
Top