Rates

Fletch

New Member
Weet er iemand een site waar de rates van de verschillende councils in Victoria, specifiek Melbourne eastern suburbs, te vinden zijn? Nog mooier zou een vergelijking zijn van de rates. Aangezien het per gemeente behoorlijk kan verschillen ben ik hier wel benieuwd naar. Iemand?

En dan vraagje 2: Begrijp ik dat je land tax aan de staat betaalt en rates aan de council?

Ik zit te kijken naar huizen in de buurt van Mooroolbark/Montrose/Lilydale maar vind bijvoorbeeld Warrandyte erg mooi. Ik hoor echter dat de rates daar schokkend hoog zin.......
 
Volgens mij is het inderdaad te afhankelijk van de suburb en misschien wel welk deel van de suburb waar je precies zit. Als je een idee wilt krijgen is het het beste om even op de diverse makelaarsites te kijken. Vaak worden de rates bij de te koop staande huizen ook vermeld...
Perthpete
 
Je betaald land tax aan State Revenue Office en inderdaad rates aan de Council.  Maar niet iedereen betaald Land Tax.  Website voor State Revenue Office is www.sro.vic.gov.au
Als het je primary residence is betaal je geen Land tax.
Warrandyte is inderdaad leuk, North Warrandyte valt onder Nillumbik Council.  http://www.nillumbik.vic.gov.au

Nillumbik Shire Council uses the Capital Improved Value of the property together with a rate in the dollar to ascertain the rates on properties.

The following example uses the general rate in the dollar for the 2005-2006 rating year:

Capital Improved Value (total property value) of $300,000
$300,000 X 0.002566 = $769.80
The waste management charge of $247.30 and a municipal charge of $20.00 are then added
Total rates and charges = $1,037.10.

Montrose/Lillydale hoort by YarraRanges Council

http://www.yarraranges.vic.gov.au
General Rates = Valuation of the property x Rate in the Dollar.

Yarra Ranges uses Capital Improved Value as the valuation base.

As an example, the calculation for a property worth $150,000 would be:

Capital Improved Value $150,000
Rate in the Dollar 0.3092%
$150,000 x .003092 equals: $463.80
council
Geen idee wat je bij deze council voor waste management betaal.

Succes met uitzoeken
Sidonia
 
Thanks all. Het is soms lastig te vinden onder welke council een plaats valt. Ik ga in ieder geval op basis van jullie aanwijzingen verder spitten  :up:

Valt Warrandyte onder Manningham?  :-o En Warranwood? Om GEK van te worden  :-D
 
Warrandyte inderdaad Manningham Warranwood valt onder Maroondah

gewoon even googlen.

Sidonia
 
Back
Top