Re-introductie en meteen een vraagje!!

Frank100

Member
Hallo allemaal!! Ik ben in 2006 en 2007 behoorlijk actief geweest op dit forum. Ik woon inmiddels 17 jaar in Perth (Mundaring area).

Reden waarom ik recentelijk weer eens ben ingelogd is de volgende: mijn moeder is recentelijk overleden. Ze had een eigen woning, maar woonde daar al een aantal jaren niet meer omdat ze de laatste jaren van haar leven in een verzorgingshuis heeft gewoond. De woning hebben mijn broer en ik nu verhuurd geërfd. Ik heb sinds ik in Australië woon nooit meer aangifte hoeven doen in Nederland.

Nu ik, samen met m’n broer, een huis bezit in Nederland moet ik volgens mij weer aangifte gaan doen in nl 😳🤬….Over de (eenmalige) erfbelasting heb ik eigenlijk geen vragen en heb ik genoeg duidelijkheid.

Over de vermogensbelasting die ik volgens mij moet betalen zolang het huis wordt verhuurd, heb wel een vraag:

Kan ik dat inkomen opgeven in Australië en er in Australië belasting over betalen (indien nodig) of MOET ik daar belasting over betalen in Nederland?

Zijn er nog andere routes die ik kan bewandelen om zo min mogelijk af te staan aan Mr Tax-man?

Zijn er mensen op dit forum die hun ervaringen met mij zouden willen delen??
Dank en Mvg, Frank

Ik heb geen ervaring maar is het niet zo dat belasting betaald waar je meer dan 185 dagen per jaar woont? Maar wellicht dat iemand hier het echt weet!

Misschien onze Marlena Smit?

Back