recept PEPERNOTEN

loesje

New Member
Heel oud en Sinterklaas komt er aan dus bakken maar.

- 250 gram zelfrijzend bakmeel
- 100 gram bruine suiker
-  50 gram boter
-    2 eetlepels melk
-    1 theelepel zout
-    2 theelepels stroops (www.dutchfood.com.au)
-    1 eetlepel speculaaskruiden (www.dutchfood.com.au)

* Zet de oven aan op 180 / 200graden (200 bij normale oven/heteluchtoven op 180)
  (In fahrenheit 320-360/400-430)
* Beboter de bakplaten of leg er bakpapier op
* Voeg alle ingredienten samen
* Kneed het deeg met een wat vochtige hand, totdat je een vaste bol hebt
* Maak nu allemaal kleine bolletjes (of leuke figuurtjes voor de kids) en leg ze         
  met ruimte er tussen op de bakplaat
* Zet de bakplaat in het midden van de over in 20 minuten zijn de pepernoten gaar
* Zet de oven uit en laat ze even afkoelen
* Wanneer ze afgekoeld zijn vallen ze er zo vanaf en in je mondje maar    :yawn:

:donttell:  Alleen voor Dutchies he 

Loesje :up:
 
:clap2: :clap2: :lol1: :loldevil: :rotflmao:

Lieve Loesje,

EEeeuuhhmm ......, zit jij wel op het goede forum.

Probeer het eens op dit forum met die pepernote

www.kook.rubriek.nl

Jack :evil: :up:
 
Wel het goede forum hoor Loesje, ik heb het recept gekopiëerd en ga het zeker gebruiken als Dutchfood.com.au tenminste de speculaaskruiden snel weer heeft :).

Bedankt. Heb je toevallig ook een recept voor zo'n lekkere hollandse appeltaart?


Groetjes,
Erna
 
Hey Loesje

Kan je i.p.v. stroop van de Dutch shop ook Maple syrup gebruiken.....? of is die niet "stroperig" genoeg?

Ga ze ook maar even proberen denk ik, met een beetje mazzel heb ik een goeie batch tegen December!

Syl :)
 
Ik vroeg me trouwens af of 'bruine suiker' basterdsuiker is? Ik neem aan dat het ook met lichtbruin kan? Krijg je lichtere koekies, denk ik?
 
Hiya

Is bruine suiker misschien Raw Sugar? Die is ook bruin... :| zou kunnen misschien??

Groetjes
Syl
 
Hee, vroeg ik zoiets net ook niet? Worden ze alleen wat lichter. Want Raw Sugar is lichtbruin (zie boven), en Bastard donkerbruin (mmmmm, lekker!). Ik heb trouwens geloof ik nog ergens speculaaskruiden. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je ze hier ook wel kan kopen. Heten ze dan 'Dutch cookie spices' ofzo?
 
MMMmmmmmmm, pepernoten!!! Denk dat ik sinterklaas dit jaar in Australie vier, zal t wel gaan missen in Oz.
Moet ik nog iets voor iemand meenemen die in Perth zit mbt sinterklaasartikelen/muziek, haha?!
 
Haahha lekker he Jack de kookrubriek. Als jij die pepernoten voor je hebt op 5 dec. dan ben je verkocht  :roll:!

(Woon nog niet in Australie dus ken niet alle producten die jullie vragen!)

Even antwoorden op de vragen bruine suiker sorry inderdaad basterdsuiker or sticky brown sugar. Of ze ook speculaaskruiden hebben in de winkels weet ik niet maar iig wel op die site of even laten opsturen door familie (mag dat)?
Die Maple syrup ken ik niet, maar is denk ik schenkstroop voor pannenkoeken he? Even aan mijn mam gevraagd, die zegt dat het niet lekker is krijg je totaal andere smaak.

Als je heel enthousiast bent kun je zelf appelstroop maken. Gevonden op internet;
http://www.smulweb.nl/smulweb/plsql/department.show_webgroeppagina?p_action=recept&p_dep_id=172&p_object_id=1120041

Erna: appeltaart is een persoonlijk verhaal voor mij. Het is ook ons familierecept waar je mee opgroeit, heb het 2 keer geprobeerd in Australie en kreeg het niet zoals thuis. Hier heb je het recept misschien heb je daarna nog tips voor mij want de meel was niet hetzelfde.
www.koopmans.com dan trefwoord oudhollandse appeltaart

Succes allemaal gr Loes
 
[quote author=loesje link=topic=5460.msg68991#msg68991 date=1156509417]
Haahha lekker he Jack de kookrubriek. Als jij die pepernoten voor je hebt op 5 dec. dan ben je verkocht  :roll:![/quote]

Lieve Loesje,

Als het zover mocht zijn en ik ga in Australia de noten missen dan ga ik het toch proberen te bereiden.
Sint en Piet en de pepernoten in Australia, is als een ijskastverkoper op de Noordpool  :-D :-D
Vandaar die eerste vraagteken van mij.............

Ik raak van die pepernoten wel gruwelijk aan de schi$t$riµ
Niet erg het probleem is je blijft eten tot ze op is en dat is o zo verkeerd.

Loesje, maak een foto van de pepernoten die klaar zijn gemaakt door jouw en zet 'm op deze topic...
wie weet word het een hit op dit forum :-o :?

Loesje alias Ainsley (ready steady cook..) van xpdite/forum   :up: :)
What will be next

Cheers,

Jack :evil:
 
Ja, ik ga ze ook wel bakken en..... dezelfde stunt uithalen die ik in mijn schooltijd uithaalde. De weddenschap was dat ik 75 pepernoten in mijn mond kon stoppen zonder ze door te slikken. Ik kwam tot 81. Ik vroeg er 50 cent entree voor. Er kwam 80 man, dus ik pakte met de stunt 40 gulden. Kijk, dat ging goed.
 
[quote author=Jack link=topic=5460.msg68998#msg68998 date=1156516322]
Loesje, maak een foto van de pepernoten die klaar zijn gemaakt door jouw en zet 'm op deze topic...[/quote]

[quote author=hawk link=topic=5460.msg68999#msg68999 date=1156518814]
dezelfde stunt uithalen die ik in mijn schooltijd uithaalde. De weddenschap was dat ik 75 pepernoten in mijn mond kon stoppen zonder ze door te slikken. Ik kwam tot 81. [/quote]

En dat is dus ook een foto waard..... :-D :up:

Jack :evil:
 
Hey bedankt Loesje voor de receptensite. Ik ga sommige zeker gebruiken en ik laat je weten hoe de appeltaart gelukt is.

Groetjes,
Erna
 
Back
Top