Family of 6
Member
Vandaag maar eens aan het kijken wat er t.z.t. met onze kids gaat gebeuren. Helaas gaan de kinderen in Queensland pas op hogere leeftijd naar school. De oudste 2 kunnen instromen in Prep en Year 2. Maar onze jongste, die in januari 2 is geworden, kan pas in 2013 met prep-school beginnen. Dat scheelt een jaar met de Nederlandse situatie. Ook onze derde, die in oktober 4 wordt, en dan in Nederland naar de basisschool gaat, zal in Queensland pas in 2012 aan prep kunnen beginnen. Wel jammer. Ze zitten nu in het ritme van 3 dagen opvang per week. Dat willen we er daar ook inhouden. Ook als mijn vriendin in het begin nog niet werkt. Het lijkt ons ook beter voor hen om de taal sneller te leren. Als ze thuis zouden blijven, komt dat ook niet snel van de grond. En zoals gezegd: ze zijn het beiden gewend, en vinden het heel leuk op het kinderdagverblijf. De overgang naar prep zal dan naar verwachting ook soepeler verlopen.
Nu probeer ik mij te verdiepen in de financiële consequenties hiervan. Kennelijk is daar een mooie boom met financiële regelingen opgetuigd voor tegemoetkoming in de kosten van kinderopvang, kinderbijslag etc. Maar in eerste instantie probeer ik vast te stellen of ik hier met een 175 visum wel recht op heb. Op de site http://www.familyassist.gov.au/Payments/familyassistance/ftb_partA/Pages/residency_requirements.aspx staat wel iets over residency requirements, maar als permanent visum staat alleen type 851 vermeld. Heeft iemand hier ervaring mee?
En nog iets: onze tweede is 4 jaar, en jarig op 13 juli. Daarmee is ze 13 dagen te jong om in 2011 met Year 1 te beginnen. Ze doet nu groep 1, maar is al druk bezig met lezen, schrijven en rekenen. Best een pientere dame dus. Is die deadline van 30 juni erg hard, of kan er op basis van individuele prestaties toch worden gekeken of ze met de volgende groep mee kan?
Alle info is welkom!
Wim.
Nu probeer ik mij te verdiepen in de financiële consequenties hiervan. Kennelijk is daar een mooie boom met financiële regelingen opgetuigd voor tegemoetkoming in de kosten van kinderopvang, kinderbijslag etc. Maar in eerste instantie probeer ik vast te stellen of ik hier met een 175 visum wel recht op heb. Op de site http://www.familyassist.gov.au/Payments/familyassistance/ftb_partA/Pages/residency_requirements.aspx staat wel iets over residency requirements, maar als permanent visum staat alleen type 851 vermeld. Heeft iemand hier ervaring mee?
En nog iets: onze tweede is 4 jaar, en jarig op 13 juli. Daarmee is ze 13 dagen te jong om in 2011 met Year 1 te beginnen. Ze doet nu groep 1, maar is al druk bezig met lezen, schrijven en rekenen. Best een pientere dame dus. Is die deadline van 30 juni erg hard, of kan er op basis van individuele prestaties toch worden gekeken of ze met de volgende groep mee kan?
Alle info is welkom!
Wim.