rechtsgeldigheid flitsscheiding in Australie

sproetje

Member
Zo,dan kom ik maar meteen even met mijn 1e vraag.
Ik ben 2 1/2 jaar geleden hier in Nederland gescheiden dmv een flitsscheiding.
Aangezien ik heel graag met mijn Aussie vriendje wil trouwen ( hij heeft me afgelopen maandagavond op het strand van Perth gevraagd!  :)  ,wil ik graag weten of ze een flitsscheiding accepteren als officiele scheiding in Australie.
Ik heb de ambassade al aangeschreven,maar misschien weet er hier iemand al meer over,of heeft tips waar ik meer informatie kan krijgen?
Alvast bedankt.

Als je een bewijs van inschrijving van echtscheiding bij je gemeente hebt zou het geen probleem moeten zijn.....

Een tijdje geleden was hier iets over op de tv; het wordt niet in alle landen geaccepteerd.

Ik heb even gegoogled:

De flitsscheiding wordt in het buitenland niet altijd erkend. Dus zeker als men plannen heeft om te emigreren, of één van beide partners geen Nederlandse nationaliteit heeft, of nog eens in het buitenland wil trouwen, kunnen er problemen ontstaan. Bron: notaris.rubriek.nl

Wat is de overheid van plan met de flitsscheiding?

Het gaat hier om een beleidsvoornemen. De inwerkingtreding is afhankelijk van goedkeuring door de Tweede en de Eerste Kamer. Tijdstraject: Op 27 mei heeft de ministerraad op voorstel van minister Donner van Justitie ingestemd met toezending van het wetsvoorstel aan de Tweede Kamer. Het wetsvoorstel wordt officieel openbaar wanneer dit wordt aangeboden aan de Tweede Kamer.

Het wetsvoorstel schrapt de mogelijkheid een huwelijk om te zetten in een geregistreerd partnerschap. Het geregistreerd partnerschap zou vervolgens zonder tussenkomst van de rechter kunnen worden beëindigd. Het wetsvoorstel maakt zo een einde aan de flitsscheiding. In de praktijk levert de procedure grote problemen op, bijvoorbeeld omdat de flitsscheiding in het buitenland niet wordt erkend. De mogelijkheid een geregistreerd partnerschap om te zetten in een huwelijk blijft bestaan. Bronn: postbus 51

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Maar volgens mij wordt de scheiding dus niet erkend in het buitenland. Succes!

Back