Reciprocal Health Agreement - op vakantie naar NL

Ems81

XPdite Sponsor
Hoi iedereen,

Heeft iemand ervaring met het reciprocal health agreement tussen Australie en Nederland? Ik ga op vakantie naar Nederland en ik ben een permanent resident. Ik woon nu 5 jaar in Australie. Ik neem altijd gewoon travel insurance (nu ook), maar omdat ik nu een gebroken voet net heb gehad (nu alweer geheeld) wordt mijn voet niet vergoed via de travel insurance mocht er iets gebeuren (maar dus wel via reciprocal health agreement denk ik).

Anyway, ik vind het formulier onduidelijk. Op het formulier staat dat je voor medische zorg in Nederland nodig hebt: een medicare card (heb ik), een paspoort kopie (heb ik), en een Australisch paspoort (heb ik dus niet!). Er staat op het formulier: you require the following: A copy of your passport i.e. a current Australian passport. i.e. = met andere woorden, dus is het gewoon een slorig formulier of heb je echt een Australisch paspoort nodig.

In het Nederlands staat er:
Wij verzoeken u bij te voegen:
  • Een kopie van us Medicare card;
  • Een kopie van uw paspoort;
  • Een geldig Australisch paspoort;
  • Elk ander geldig paspoort......;
  • Kopie verblijfsvergunning.
Dus er staat niet OF, OF, maar het lijkt alsof ik het hele lijstje nodig heb. Weet iemand dit?
 
i.e. staat voor "id est" in Latijn oftewel bijvoorbeeld, dus niet met andere woorden.
 
Last edited:
Wij maken er al jaren gebruik van zonder een AU paspoort te hebben. Voor de vakantie in NL in januari dit jaar nog gebruikt. Gewoon een onduidelijk formulier.
 
Heel makkelijk. Vul het A111 formulier in. Scan medicare card en paspoort plus eventueel vevo print (bewijs van residency) Email alles naar gbr@zilverenkruis.nl.

Staat toevallig een heel draadje op Facebook in de groep Nederlanders in australie hierover.
 
Hi guys,

Waar kan ik dat A111 formulier of meer info vinden?
Nooit gebruikt maar we gaan wss in augustus en kan geen kwaad om te hebben lijkt mij.

Thanks!
 


OFX
Back
Top