Reciprocal Medicare

Anouk Schepers

New Member
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij eindelijk meer duidelijkheid kan geven, want ik raak telkens weer de draad kwijt. Afgelopen jaar via werkgever een goede private healt insurance gehad en geen medicare, maar wegens wijziging in contract vervalt deze. We zitten hier tijdelijk op een 482 visum en hebben dus sinds van de week medicare aangevraagd en gekregen.

Ik dacht altijd dat we een Private Health erbij moesten afsluiten, maar dit blijkt niet het geval als je in aanmerking komt voor Medicare (door verdrag met NL).
Gezien de kosten gaat mijn voorkeur uit naar Medicare + ambulancedekking en een reisverzekering vanuit Australie voor de duur van mijn vakantie naar NL in plaats van een maandelijks hoge kostenpost aan een private health insurance, terwijl we via medicare voor meest noodzakelijke gedekt zijn.

Is dit nou mogelijk en ben ik dan voldoende gedekt?
Kan iemand mij alsjeblieft meer duidelijkheid geven? :)
Alvast bedankt!!!

Anouk
 
Even los van de wellicht typische 482 dingetjes klinkt het als wat wij als PR ook hebben opgezet. Medicare voor de normale zaken. Private voor de dingen die je belangrijk vindt.
 
En vergeet ook niet de mogelijke extra belasting als je geen hospital hebt maar boven een bepaald bedrag verdient.
 
@afterbang Dus het zou moeten kunnen op deze manier? Medicare in the pocket, Ambulancedekking extra via een verzekeraar als BUPA of NIB?.
En klopt het dat je dan gewoon een resiverzekering vanuit Australie kunt afsluiten?
 
Reisverzekering om near NL te gaan?
Nee, je reciprocal werkt dan de andere kant op. Je kunt je online bij Zilveren Kruis aanmelden voor de tijd die je in NL bent en dan ben je voor Health in NL verzekerd via de reciprocal tussen OZ en NL.

Mijn vriendin regelt dit altijd voor me, maar volgens mij zat het zo.

Edit: linkje https://www.zilverenkruis.nl/naar-nederland/Paginas/Vakantie-in-Nederland.aspx
Het vergoedt echter niet repatriering, wijziging vluchten etc
 
Thanks! Ik ga dat navragen. Ik zit omdat ik tot augustus nog in loondienst ben in Nederland met mijn zorg ook nog bij Zilveren Kruis maar per 1 augustus vervalt die. Hopelijk kunnen zij mij dan verder helpen door ons tijdelijk te verzekeren als we naar NL gaan.
 
Ik heb net gebeld met Zilveren Kruis. Dankjewel voor de tip! Ik kan idd een A111 formulier aanvragen voor de periode dat ik op vakantie ga in NL en dan ben ik verzekerd. Mocht het zo zijn dat we gebruik moeten maken van medische zorg dan handelen zij het weer af met Medicare Australie! Bedankt @afterbang!
 
Back
Top