Recruitment agencys

Inge

Member
Afgelopen dinsdag heb ik gesolliciteerd via een recruitment agency. Woensdag een gesprek, papieren ingevuld waaronder een spellingstest en rekentest  :roll: en die vrouw zou dan mijn cv en vragenlijst doorsturen naar het bedrijf en me donderdag terugbellen. Niets natuurlijk. Zelf 2x gebeld maar ze was er niet (gutogut waarom geloof ik dit nooit), maar goed om 4.30 belde ze dat ze nog niets had gehoord van het bedrijf maar ze zou vrijdagochtend langs gaan en dan zou ze ook mijn referenties bellen en daarna mij om dan een afspraak te plannen bij het bedrijf zelf.

Nu heb ik net weer gebeld en ze heeft nog geen tijd gehad om langs te gaan (volgens een collega).

Nu mijn vraag......... ik weet welk bedrijf het is, waar het zit enzo en ik zou heel graag die baan willen want het lijkt me erg leuk. Is het verstandig om er morgen zelf even langs te gaan en te vragen naar de manager? Puur met een "dommig" verhaal van goh, ik dacht laat ik dan zelf maar even langs gaan.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of kom ik "in de knoop" met het recr buro als ze daar achter komen?
 
Ja, die recruiters daar zit nogal een verschil in .. er zit heel veel 'amateur' gedoe bij en er zijn er velen die van alles zeggen maar niets doen.

Op je vraag: natuurlijk zal een recruiter het niet leuk vinden als je 'over ze heen gaat', maar als zij dingen beloven en het dan niet doen, dan zou ik me daar niet al te schuldig over voelen. Het kan best zijn dat het bedrijf je alsnog terugverwijst naar de recruiter (als ze papieren je al echt opgestuurd hebben en zo), maar dan kun je altijd zoals je zegt nog gewoon dom spelen :) :).

Misschien nog 1 poging wagen haar te pakken te krijgen (aan de telefoon) en anders gewoon contact opnemen met het bedrijf .. (zijn ze op zaterdag open?).
 
Bedankt Pete, het bedrijf is open ja, het is een soort tuincentrum.

Ik moet nu dus wachten tot maandag he? (ik had straks die collega aan de telefoon) Dan belt ze me "weer" :? Op de website van het bedrijf staat ook dat ze mensen zoeken dus ik denk dat ik gewoon mijn cv nog een keer print en morgen even langs ga.
 
Gewoon er naartoe gaan. De meeste managers zijn redelijk makkelijk toegankelijk en je kunt gewoon bij de receptiedesk vragen naar de manager. Bereidt je goed voor en neem voorla je CV mee en referenties als je die hebt (ook natuurlijk een kopie van je visum)

succes
 
He Inge,

Nou meid, ik wens je veel succes met wachten tot maandag en ik hoop dat je aangenomen word.
Gr. van Ingrid :up:
 
en? heb je nog wat gehoord?
verschrikkelijk he dat wachten, hebben wij ook de nodige portie van.. :lol:

afijn succes met het vinden van je super baan

monja
 
Ik ben in ieder geval niet heen geweest. Volgens Gary kon ik me beter "even rustig" houden omdat ze me anders misschien wel erg opdringerig zouden vinden en het dan wel kon vergeten. Dus ik heb braaf geluisterd. Gister vertelde ze van het recr. dat ze nu mijn cv heeft gebracht en nu is het dus weer wachten tot het bedrijf terugbelt om een eventuele afspraak met me te maken.
 
En maar wachten :x, en je hebt zeker weinig geduld :|. Nou succes in ieder geval met wachten :wink:.
 
Sommige recruiters zijn vreselijk, doen nooit wat ze zeggen en je hebt er niets aan, maar dat zijn vaak jammergenoeg de grote bedrijven. Die "verpersten" het vaak voor de kleinere recruiters.
Ik heb ook behoorlijk gezeurd hier over een grote recruiter die, volgens mij, door bijna heel Australie zit. Nu heb ik inmiddels bijna 2.5 maand een baan door een andere recruiter die wel doet wat ie zegt :) Gelukkig kan het ook anders.

Je zou na het weekend even kunnen kijken of ze wat meer weten en zo niet, dan zou je toch altijd nog langs kunnen gaan bij dat bedrijf? Ik denk niet dat je al te lang af moet achten, want adn is de baan misschien al wel vergeven aan een ader?
Succes ermee! :up:
 
Ik ben in ieder geval even langs het bedrijf geweest maar die zeiden ook dat ik moest wachten op het buro.

Net het buro nog gebeld en het bedrijf gaat niemand interviewen dit jaar ivm drukte. Dus ik moet gewoon afwachten hoe rot het ook is.
 
Dus dat betekend dat wij ook gewoon moeten wachten op nieuws  :lol:
Heel veel succes in ieder geval.

Groetjes Jolanda  :up:
 
ik heb hele goede ervaringen gehad met diverse recruitment agencys. Uiteindelijk via www.bayside.com.au een baan geregeld (say hi to Liz Floyd).
Mijn ervaring is juiste dat veel reqruiters erg snel reageren en je CV ook snel doorsturen naar hun cliënten.

Cheers,
Loek
 
Ik hoop dat je ondertussen al een gesprek heb gehad. Tja soms zijn ze niet erg snel. Steef had in Augustus op een advertentie gereageerd en vorige week kreeg hij zowaar een antwoord dat het in behandeling is  :? .

Succes en hopelijk krijg je wat sneller antwoord.
Groetjes,
Moon
 
Back
Top