oke, even een update:
- Malaysian Airlines heb ik niet gemaild, omdat hun prijzen voor een one-way-ticket een stuk hoger lagen, dus of daar extra kilo's toegestaan zijn weet ik niet
- ik heb naar het bureau van Qantas gebeld (omdat je de prijzen voor speciale tickets via hun website niet kan zien), de dame die ik aan de lijn kreeg moest lang en hard zoeken eer ze iets gevonden had, en toen bleek dat die reductie in prijzen voor emigranten enkel geldig was voor de duurste one-way-tickets. Die hadden een prijs van meer dan 3000 euro (per persoon :shock: ) en onder bepaalde voorwaarden kon daar dan tot max. 40% vanaf gaan. Nou nee, bedankt <_<
- Singapore Airlines mag je 25 kg meenemen als je vanaf de eerste vlucht met hen vliegt, en krijg je 10 kg extra (per persoon heb ik begrepen) als je een kopie van paspoort en visum doormailt
- IOM-Australia (dat is de organisatie die in de grant-letter vernoemd werd) heeft me een quote gestuurd, die qua prijs ongeveer overeenkomt met Singapore Airlines, maar het is vliegen met de Emirates, en we hebben geen vluchtschema gekregen, dus hoe het met reistijden ed zit: geen idee. Je kan niet met kredietkaart betalen, maar moet het overschrijven op hun rekening in Australië. En er is 40 kg per persoon toegelaten.
Aangezien onze voorkeur naar Singapore Airlines gaat zal het waarschijnlijk wel dat worden.
Maarre: ondertussen ben ik op een ander probleem gestoten. Wij hebben op dit moment een jaarlijkse annuleringsverzekering, die voor elke reis of reisje geldt. Echter: die stopt automatisch zodra we ons uitschrijven uit de gemeente en hier dus geen vast adres meer hebben. In de ticketprijs van SA zit geen annuleringsverzekering , dan zit je automatisch aan de veel duurdere tickets. Ik heb voor alle zekerheid het nog eens gevraagd in een mailtje, maar ik verwacht er niet veel van.
Dus: what to do?? We gaan ons toch moeten uitschrijven een dag voor vertrek, dat betekent dus dat als we op de dag van vertrek iets aan de hand krijgen (auto-ongeval op weg naar de luchthaven bvb :huh: ), dat we dan niet meer verzekerd zijn. Ik heb in oude posts zitten zoeken hoe anderen dat opgelost hebben, maar er zit veel tegenspraak in en bovendien zijn het vrij oude draadjes. Blijkbaar kan je je ook pas in Australië uitschrijven, alhoewel de dame van de gemeente een beetje uit de lucht kwam vallen toen ik dat vroeg, en zei dat ik dat wel kon proberen maar met zo'n intonatie van ikweetnietofdatwelzallukkenhoor...
Bovendien wil ik het liefste hier alles afsluiten voor vertrek. Is er iemand die een Belgische annuleringsverzekering weet waar je je voor een enkele reis en zonder vast adres kan laten verzekeren? Aan onze kredietkaart hangt geen annuleringsverzekering vast, en via Google word ik ook niet wijzer...