reductie one-way tickets bij emigratie

Jerden

Active Member
Hoi

in onze grant letter stond het volgende: "visa holders may be eligible for a special reduced one-way economy fare, as well as a more generous baggage allowance". Er stond ook een website bij maar daar kan ik niet echt iets terugvinden. Is er iemand die erin geslaagd is om dit te regelen met een airline? Want als ik gewoon naar tickets ga zoeken zie ik nergens een knopje waar je evt. korting kan vragen omdat je emigreert. Vooral die grotere baggage allowance vind ik toch wel heel belangrijk. Iemand tips?

Thnx
Jerden

Ergens heb ik gelezen dat het bij Quantas kon, dan moest je even een afspraak maken op het kantoor in Utrecht.
Ik zal de link even zoeken. :up:

Hier is er 1:
FAQ Qantas

Hier nog 1:
info

Hoi

in onze grant letter stond het volgende: "visa holders may be eligible for a special reduced one-way economy fare, as well as a more generous baggage allowance". Er stond ook een website bij maar daar kan ik niet echt iets terugvinden. Is er iemand die erin geslaagd is om dit te regelen met een airline? Want als ik gewoon naar tickets ga zoeken zie ik nergens een knopje waar je evt. korting kan vragen omdat je emigreert. Vooral die grotere baggage allowance vind ik toch wel heel belangrijk. Iemand tips?

Thnx
Jerden
Diezelfde brief geeft ook aan bij welke organisatie je dat kunt regelen. Je regelt dat niet met de airline zelf, je koopt tickets via de aangegeven organisatie. Gewoon even die organisatie bellen en je weet meteen meer.

En er zijn al meerdere draadjes over hier op xpdite, dus even zoeken...

Bedankt voor de links Familie S :up: Daar kan ik wel wat mee.

En Slatsr, je hebt gelijk: ik heb er idd wat posts rond teruggevonden, oa deze:
http://forum.xpdite.net/topic/10456-korting-op-vliegtickets/page__p__151854__hl__vliegtickets__fromsearch__1#entry151854.

Nu moet ik dus beginnen mailen en bellen..... :lol:

Ben ook erg benieuwd...
smiley.gif

De mailtjes zijn onderweg.... ik hou jullie op de hoogte.

En Familie S: jullie tijd komt ook nog hoor! Volhouden :up:

Ik heb extra bagage gewoon via de luchtvaartmaatschappij geregeld. Even een telefoontje en op voorwaarde dat ik m'n visum kon tonen werd het in de computer gezet en dat was alles. Dubbele hoeveelheid.
Korting heb ik volgens mij niet gekregen, maar daar heb ik ook niet echt naar gezocht of om gevraagd.

Groetjes,
Rixta

Ik heb extra bagage gewoon via de luchtvaartmaatschappij geregeld. Even een telefoontje en op voorwaarde dat ik m'n visum kon tonen werd het in de computer gezet en dat was alles. Dubbele hoeveelheid.
Korting heb ik volgens mij niet gekregen, maar daar heb ik ook niet echt naar gezocht of om gevraagd.

Groetjes,
Rixta

Wauw, dubbele hoeveelheid! Met welke maatschappij was dat als ik vragen mag?

Wauw, dubbele hoeveelheid! Met welke maatschappij was dat als ik vragen mag?

Zowel Singapore Airlines als Malaysia Airlines waren zo gemakkelijk. Tja, ik moest twee keer boeken, omdat de DIAC m'n visum weigerde en m'n toeristenvisum had ingetrokken (zonder de minste geldige reden en zonder dit aan mij te melden, wat een dubbele wetsovertreding was). Ik zat 2 1/2 maand in Nederland vast, zonder woning en zonder te weten of en wanneer ik m'n visum zou krijgen. Bruiloft moest worden uitgesteld, veel extra kosten en dat alleen maar omdat een flink aantal mensen blunderden en de wetten aan hun laars lapten. Dat kan hier allemaal zonder dat iets of iemand ervoor ter verantwoording wordt geroepen.

Groetjes,
Rixta

Zowel Singapore Airlines als Malaysia Airlines waren zo gemakkelijk.

Groetjes,
Rixta

Dit was voldoende geweest als antwoord. Ik denk dat we allemaal inmiddels weten hoe verbitterd je bent over wat er gebeurd is....

oke, even een update:

- Malaysian Airlines heb ik niet gemaild, omdat hun prijzen voor een one-way-ticket een stuk hoger lagen, dus of daar extra kilo's toegestaan zijn weet ik niet
- ik heb naar het bureau van Qantas gebeld (omdat je de prijzen voor speciale tickets via hun website niet kan zien), de dame die ik aan de lijn kreeg moest lang en hard zoeken eer ze iets gevonden had, en toen bleek dat die reductie in prijzen voor emigranten enkel geldig was voor de duurste one-way-tickets. Die hadden een prijs van meer dan 3000 euro (per persoon :shock: ) en onder bepaalde voorwaarden kon daar dan tot max. 40% vanaf gaan. Nou nee, bedankt <_<
- Singapore Airlines mag je 25 kg meenemen als je vanaf de eerste vlucht met hen vliegt, en krijg je 10 kg extra (per persoon heb ik begrepen) als je een kopie van paspoort en visum doormailt
- IOM-Australia (dat is de organisatie die in de grant-letter vernoemd werd) heeft me een quote gestuurd, die qua prijs ongeveer overeenkomt met Singapore Airlines, maar het is vliegen met de Emirates, en we hebben geen vluchtschema gekregen, dus hoe het met reistijden ed zit: geen idee. Je kan niet met kredietkaart betalen, maar moet het overschrijven op hun rekening in Australië. En er is 40 kg per persoon toegelaten.

Aangezien onze voorkeur naar Singapore Airlines gaat zal het waarschijnlijk wel dat worden.

Maarre: ondertussen ben ik op een ander probleem gestoten. Wij hebben op dit moment een jaarlijkse annuleringsverzekering, die voor elke reis of reisje geldt. Echter: die stopt automatisch zodra we ons uitschrijven uit de gemeente en hier dus geen vast adres meer hebben. In de ticketprijs van SA zit geen annuleringsverzekering , dan zit je automatisch aan de veel duurdere tickets. Ik heb voor alle zekerheid het nog eens gevraagd in een mailtje, maar ik verwacht er niet veel van.

Dus: what to do?? We gaan ons toch moeten uitschrijven een dag voor vertrek, dat betekent dus dat als we op de dag van vertrek iets aan de hand krijgen (auto-ongeval op weg naar de luchthaven bvb :huh: ), dat we dan niet meer verzekerd zijn. Ik heb in oude posts zitten zoeken hoe anderen dat opgelost hebben, maar er zit veel tegenspraak in en bovendien zijn het vrij oude draadjes. Blijkbaar kan je je ook pas in Australië uitschrijven, alhoewel de dame van de gemeente een beetje uit de lucht kwam vallen toen ik dat vroeg, en zei dat ik dat wel kon proberen maar met zo'n intonatie van ikweetnietofdatwelzallukkenhoor...

Bovendien wil ik het liefste hier alles afsluiten voor vertrek. Is er iemand die een Belgische annuleringsverzekering weet waar je je voor een enkele reis en zonder vast adres kan laten verzekeren? Aan onze kredietkaart hangt geen annuleringsverzekering vast, en via Google word ik ook niet wijzer...

Waarom niet uitschrijven na aankomst? Bij veel gemeentes kan je dat gewoon online doen even kopie van de stempel in je paspoort meesturen.

Anders bestaat er ook nog zoiets als een overbruggingsverzekering. Ik heb de mijne destijds bij Ooms afgesloten aangezien het om een aantal maanden ging. Even zoeken op het forum en je vindt vast de link.

Chantal

Even ter aanvulling: ik geloof direct dat je het bij veel gemeentes zo kunt doen maar in onze gemeente (Soest) bijvoorbeeld absoluut niet. We moeten daar echt in persoon langs vóórdat we vertrekken (heb ze gisteren uitgebreid gesproken). Moraal van dit verhaal: informeer even bij jouw specifieke gemeente, blijkbaar gaat iedereen er anders mee om......

Succes,
Annemarie

Gemeente Renkum moest je in persoon langs, maar kon je de uitschrijving tot maximaal 5 dagen vooraf doen. De uitschrijving ging in effect toen we een paar dagen in Australie waren. Misschien kan dat ook bij jullie?
Groeten!

Als ik het goed begrepen heb, krijg je als je je uitschrijft een papiertje mee als bewijs dat je uitgeschreven bent. Nu weet ik niet goed waarvoor dat papiertje dient, maar zij (de dame van de gemeente) vond het blijkbaar wel heel belangrijk dat ik dat had, en als ik me niet zou uitschrijven hoe moest ik dan aan dat papiertje geraken .... Ze deed er nogal moeilijk over, dus ik weet niet of het online zo makkelijk zal gaan. Is er iemand die weet waarvoor dat papiertje dient (dus dat bewijs dat je uitgeschreven bent in België)? Heb je dat nodig om Medicare te kunnen aanvragen of zo?

Ik herinner me wel een post van Rob Breumelhof over dubbele nationaliteit voor Belgen, en daar stond ook iets over uitschrijving in. Mss moet ik maar eens naar het Belgische consulaat in Brisbane mailen....

Ik heb trouwens een site gevonden (ebookers.be) waar je een annuleringsverzekering bij een one-way-ticket kan krijgen. Moet wel nog eens nagaan of je dan een vast adres in België moet hebben. Hopelijk kunnen we dit WE het ticket boeken :rolleyes:

Het enige dat je nodig hebt voor een Medicare kaart is je paspoort met visum. Misschien heb je in Belgie dat papiertje nodig om verzekeringen of zo te kunnen opzeggen? Als ze er zo moeilijk over doen zal het wel belangrijk zijn, dus gewoon goed opbergen en zien of je het ooit nodig hebt.

Ik heb me zes jaar geleden gewoon bij de gemeente uitgeschreven, lang voor m'n vertrekdatum. Papiertje invullen met je nieuwe adres en veel meer was het volgens mij niet. Maar kennelijk verschilt dat dus per gemeente. On line was zes jaar geleden nog niet gangbaar. :lol: Maar als dat kan is het inderdaad het makkelijkst om dat te doen na je aankomst in Australie. Dan kom je niet voor verrassingen te staan.

Groetjes,
Rixta

Back