reference voorbeeld

jane1108

New Member
Hallo,
Wij zijn druk bezig met een 457 visum en 1 van de vragen is een working reference document. Heeft iemand voor ons een voorbeeld hoe dat er zou moeten uitzien. Wat moet er zeker in staan etc.
Alvast bedankt voor iemands zijn hulp

gr
hans en jane

Deze vraag past beter onder het kopje "skilled visa".

Maar ik weet wel dat er op een werkgevers referentie de volgende dingen moet staan:

Periode van werkzaamheid
Dagelijkse/wekelijkse uren
Salaris
Functieomschrijving
Taakomschrijving
De naam en functie van de ondertekenaar

Het beste kun je zelf dit document opstellen op het papier van het bedrijf, en dan laten ondertekenen.

Ik heb toen een smoes gebruikt dat ik anders geen reisvisum kreeg voor Oz.

Succes, Bart

Tijdens mijn assessment voldeed een actuele salarisstrook voor mijn huidige werkgever prima. Maar voor de overige werkgevers is het wel handig om een referenceletter te hebben, inderdaad op origineel briefpapier van die werkgever met natuurlijk een krabbeltje van je leidingegevende.

Bart, is dat nieuw, dat je salaris er in moet staan? Daar heeft toch niemand iets mee te maken? 't Lijkt me dat dat je onderhandelingspositie ook niet echt helpt, als je die referentie meeneemt naar een sollicitatie. Ikzelf heb in ieder geval never nooit m'n salaris in een referentie laten zetten.

Groetjes,

Irene

salarisspecifiecatie wordt inderdaad gevraagd als je leest hoe DIAC de referentie wil hebben, dus hebben wij referenties met en zonder salaris laten maken :grin: :up:

Inderdaad Irene, zeker in het vak van mijn vrouw is het heel gebruikelijk om een salarisonderhandeling te doen en day wordt lastig als ze weten wat je tot dan verdiende(om het even of dit nu veel of weinig is).
Ik kan me voorstellen dat het voor een baan waar het salaris toch al vast staat het ook minder van belang is.

Wij hadden inderdaad ook in onze referentie brieven overal het salaris staan. Ik denk dat het ook een beetje ligt aan wat je wilt bereiken: wil je ahw laten zien dat je een hoog salaris waard bent OF wil je een duidelijker hoger salaris gaan onderhandelen (in welk geval je het inderdaad beter weg kan laten uit je brief)....

Back