references ,heeft iemand een voorbeeld

jane1108

New Member
Hallo,
Wij zijn druk bezig met een 457 visum en 1 van de vragen is een working reference document. Heeft iemand voor ons een voorbeeld hoe dat er zou moeten uitzien. Wat moet er zeker in staan etc.
Alvast bedankt voor iemands zijn hulp

gr
hans en jane

Hoi Jane,

Kun je iets duidelijker zijn misschien. Ik ken de over het algemeen gehanteerde reference letters van een (ex)werkgever en daarvan is het handig als er in staat wat je precies allemaal gedaan hebt en in welke periode. Als een werkgever dan ook nog aan kan geven of hij je aanbeveelt aan iedere toekomstige werkgever dan heb je een aardige referentiebrief volgens mij.

okee, dank je wel! dus even bij de (ex-)werkgever(s) informeren? Weet je toevallig ook of dit voor een 457 visum geldt? (Dit staat wél vermeld bij de visumaanvraag) Mijn man gaat nml. bij de vestiging sydney werken, dus dan zou je denken dat de references alleen hoeven voor het huidige bedrijf. Maar omdat het in de aanvraag vermeld staat, twijfelen we of we ook references moeten hebben van zijn vorige bedrijven.. is geen probleem... maar kost wel weer een hoop tijd..

Het is altijd handig om dat soort referenties los te peuteren, zeker als je het idee hebt om langer in OZ te blijven of in de toekomst voor een permanent resident visum te gaan. Dan heb je ze al en het is gewoon makkelijker om dat in Nederland zelf te regelen.
En nu het toch gevraagd wordt, dan heb je ze maar vast. Vraag de referentiebrieven wel in drievoud want bij visa procedures wil bijv. een assessment organisatie nog wel eens een origineel hebben die je ook niet meer terug krijgt.

Back