Regio's Brisbane voor een regional visa

C en J

New Member
Hoi!

We hebben ons net voorgesteld op dit forum (zie voorstellen) en heb meteen een vraag over Brisbane.
Áls we de stap wagen willen we graag naar Brisbane omdat ik daar al een tijdje bij mensen gewoond heb en ik de buitenwijken van Brisbane geweldig vindt.

Maar.....nu zag ik dat je met het nieuwe regio gebonden visum niet overal kan wonen. Namelijk alleen in de postcode 4301 tm 4899! Dat betekend dat de droomplaats (Forest Lake) die ik al zo lang in gedachten heb niet meer tot de mogelijkheden behoord  :cry:

Nou zag ik dat 4301 ook redelijk in de buurt bij Brisbane is, maar wel weer een stuk verder van de kust. Wie weet wat meer over mogelijke plekken waar wij ons kunnen vestigen? Ik gok erop dat als ik werk vind het in het centrum van Brisbane zal zijn....het moet dus nog wel aan te rijden zijn (max 3 kwartier zonder file!) En graag zo dicht mogelijk bij de kust!

Alvast bedankt!
Groeten,
Christiaan
 
Christiaan, ik denk dat je nog 1 ding moet controleren; die postcodes die je te pakken hebt gekregen (het gebied waar je niet mag wonen), mag je daar wel werken? Controleer dat ook even.
 
:-(

Live AND work....zucht. Dat is een domper zeg. Ik kan me niet voorstellen dat je in die gebieden gemakkelijk aan werk komt..... Heeft dat Australische immigatie bureau me blij gemaakt met een dooie mus.....

Stage 1 - SIR (Provisional) visa stage - successful applicants will be granted a 3 year temporary visa to live and work/study in regional Australia.

http://www.immi.gov.au/migration/skilled/sir_1.htm
 
Let wel dat een regional visa een instrument is om de regionale (dwz niet-stedelijke) gebieden te stimuleren. Dus lijkt het me vrij logisch dat Brisbane daar nite bijhoort.
 
Hiya Christiaan

Misschien heb je iets aan de volgende link:

http://pax.apana.org.au/postcode.html

Ik heb 4301 even opgezocht en dat is o.a. Redbank, nou ligt dat hemelsbreed wel dicht bij de kust....but that's it.  Bovendien is Brisbane wat dat betreft een beetje lastig. Dicht bij de kust betekent namelijk zeker niet altijd easy access to strand en zee.

Verder is Brisbane te gek hoor! Wij wonen hier inmiddels ruim 8 jaar (tussen Gold Coast en Brisbane)

Veel succes
Syl
 
Het is inderdaad vrij logisch dat Brisbane er niet bij hoort. MAar het emigratie bureau had ons wat dat betreft niet helemaal de juiste info gegeven. Ik heb van hun begrepen dat als je er eenmaal bent dat het niet uitgaat waar je gaat werken....het gaat er puur om om dat visum te krijgen. Volgens hun is het dan zaak om binnen drie jaar een bedrijf te zoeken wat je sponsort....tja, of het zo "makkelijk" is weet ik nu niet meer.

Ik heb wel een ander punt. Ik kom aan de 110 punten. Als ik familie in de eerste graad zou hebben die mij zouden wilen sponsoren zou ik 120 halen en kan ik gewoon voor het permanente visum gaan. Nu heb ik wel familie daar, waar ik echt een hele goede band mee heb. Ik heb er ook tijdens mijn work & travel holiday drie maanden bij in huis gewoond. Ook zijn mijn vrouw en ik in 2002 weer bij hun geweest. Die mensen zouden dus prima als sponsor kunnen optreden. Nu las ik in een andere post dat het misschien wel mogelijk is zulke mensen als sponsor op te geven als je maar kunt aantonen dat je een goede band met ze hebt! Ze wonen ook al 50 jaar in Brisbane en ook al hun kinderen kennen wij goed......

Heeft iemand hier ervaring mee? Het liefst zouden we namelijk zo dicht mogelijk bij Brisbane gaan wonen. Mjin familie woont in Forest Lake en wij vinden het daar ook super!

Nog bedankt voor jullie replies!

Christiaan
 
Omdat deze laatste vraag niet helemaal op zijn plaats is in dit forum heb ik deze verplaatst naar het Skilled Visa onderwerp.

Christiaan
 
[quote author=Syl link=topic=889.msg6796#msg6796 date=1104358984]
Hiya Christiaan

Misschien heb je iets aan de volgende link:

http://pax.apana.org.au/postcode.html

Ik heb 4301 even opgezocht en dat is o.a. Redbank, nou ligt dat hemelsbreed wel dicht bij de kust....but that's it.  Bovendien is Brisbane wat dat betreft een beetje lastig. Dicht bij de kust betekent namelijk zeker niet altijd easy access to strand en zee.

Verder is Brisbane te gek hoor! Wij wonen hier inmiddels ruim 8 jaar (tussen Gold Coast en Brisbane)

Veel succes
Syl
[/quote]Ik denk dat je Redland bedoelt, niet Redbank. Redland ligt aan Moreton Bay, Redbank is de meest oostelijke suburb van Ipswich, dus aan de zuidwestkant van Brisbane. Heel Brisbane en de Gold Coast zijn niet 'regional', de Sunshine Coast is dat wel. De dichtbijzijnde 'regional' suburbs bij Brisbane zijn Redbank in het zuidwesten, Samford in het noordwesten en Strathpine (Pine Rivers) in het noorden.
 
Hiya Hans, beetje last van zonnesteek hier....inderdaad ligt Redbank bij Ipswich in de buurt kwam vroeger nog weleens in the shopping centre daar (woonden een tijdje in Hatton Vale) en is inderdaad niet echt wat je noemt een badplaats. Mijn verhaal was een beetje warrig maar die Postcode link is wel very handy  :lol:

Groetjes
Syl
 
De familie die ik noemde zou ons hebben kunnen sponsoren als ze niet te dicht bij Brisbane hadden gewoond!  :-(
(middels het skilled-designated area sponsored traject.

...toen bedacht ik me dat hij nog een broer heeft die wat verder bij Brisbane vandaag woont (moore park)! Hieronder de reactie van het immigratie bureau waar ik mee gemaild heb:

Dear Christiaan

Thanks for your email.  You have hit the jackpot!!!  Moore Park (postcode 4670) is in a designated area.  As a result, if your cousin in Moore Park has resided there for the last two years and is willing to sponsor you, you should be eligible for the skilled-designated sponsored visa. 
Also, under this visa route, there is no requirement for you to reside in any particular area of Australia – you are able to reside anywhere you like.


:lol:

Pffff, nu meteen maar even uit gaan zoeken wat dat sponsoren precies voor mijn familie zou betekenen..is het slechts een formaliteit of komt er voor hun meer bij kijken! En dan uiteraard even contact met ze leggen!

Nu komt het wel héél dichtbij!

Hier nog wat info die misschien handig is om te weten voor sommigen:

Under the skilled visa route, there are different categories, namely:

1.                skilled independent visa (120 passmark)

2.                skilled-Australian sponsored (110 passmark) – you must be related to sponsor as child, parent, sister/brother, niece/uncle

3.                skilled-designated area sponsored (no passmark) – you must be related to sponsor as child, parent, sister/brother, niece/uncle, first cousin, grandchild.


Let op: first cousin is niet hetzlelfde als niece!

Wordt vervolgd!!
 
Hey !

Wat je wel zou kunnen doen is dus kijken welke gebieden dat je sponseren (beroepsmatig) en daar op af gaan.
Wij willen ook graag in of rond Brisbane gaan maar de punten laten het toe en dan moet je zoeken naar andere mogelijkheden,
We proberen nu voor het SIR visa te gaan ,het is maar dat je uiteindelijk in Australie terecht komt ,al duurt het wat langer voor je kan wonen waar je wil +- 3 jaar .MAAR je woont dan toch in Australia !!
suc6
 
Back
Top