Registratie van bezoek aan australie (WHV)

aussierules

New Member
Hallo,

Ik was vorig jaar op een Working Holiday Visa in OZ maar ik weet niet precies meer op welke datum ik terug was.  En ik heb sindsdien een nieuw paspoort dus ik kan ook de stempels niet checken. Weet iemand wellicht of ze dit bij DIMIA hebben geregistreerd? Ik heb dit namelijk nodig voor het aanvragen van een skilled independent visa.

Alvast bedankt voor de hulp!

Jeroen.

Ja het staat allemaal geregistreerd bij de DIMIA, alle inkomende en uitgaande
reisigers worden in de computer geregistreerd bij de douane.
Case officer in Berlijn heeft het mij vertelt,
om dat ik de maand en jaar wel wist maar niet de dag van mij
imigratie naar Aus.

Gr Ineke  :up:

Ik wist nog wel welke data ik allemaal in Oz was geweest (working holiday visa en tourist visa) maar had geen idee meer van de visa nummers. Ik heb gewoon de data opgeschreven en zij hebben er zelf de rest bijgezocht. Zou er dus gewoon een telefoontje/e-mailtje aan wagen.

Gisteren was hier op tv het programma "Border Security". Daar was iemand met een paspoort waarvan ze twijfelden of het wel echt was. Er stonden twee stempels in van de douane van Melbourne. Maar die waren doggy (die paspoort namaker dacht natuurlijk dat dat een goed teken zou zijn als hij al een keer in Australie was geweest...). De paspoort nakijk meneer liet gelijk zijn paspoort nummer door de computer gaan en zag gelijk dat hij nog nooit met dit paspoort in Australie was geweest. Paspoort wrd ingenomen en de jongen werd terug gestuurd naar Italie (oh ja, Singapore Airlines kreeg een dikke boete omdat ze iemand zonder visa naar Australie hadden laten gaan). Verder zie je bij hetzelfde programma ook vaak dat ze in "het systeem" kijken of iemand al eerder geprobeerd heeft eten en bladeren en.... weet ik veel wat ze allemaal meeslepen  :-o binnen te smokkelen. Als het de tweede keer is, helaas, dan krijg je echt een super boete! De eerste keer kom je meestal met een waarschuwing weg.

Toen ik de laatste keer terugkwam in Brisbane (week of twee geleden) werd ik helemaal gegrild. De immigratie-dame bleef maar vragen stellen: hoe lang ben je al in Australie, hoe lang ben je weg geweest, waarvoor was je in het buitenland, is dit je huisadres enz enz. En dat allemaal op een bijzonder onvriendelijke toon. Had ik nog niet eerder meegemaakt!
Begon me al helemaal ongemakkelijk te voelen en me af te vragen of er iets niet in de haak was toen ze me doorliet. Phew!

Op zich wel goed dat ze het allemaal zo nauwkeurig bijhouden natuurlijk.

Wij hebben idd voor ons skilled independent visum ook onze gegevens in moeten vullen, wist wel de data's maar echt de nummers niet meer!!! Hebben het dus maar zo gelaten.  :)

Groetjes Lin

vandaag nog een mailtje van Dimia gehad, vul gewoon de data's in, zij zoeken de nummers erbij!!
:happysun:
Don,t worry about the visa numbers, just state the periods when you have travelled, this will be sufficient, We will check your numbers in the system when we recieve your application.

Back