registreren van Nederlandse verpleegkundigen diplomas van voor 1980

John de Pree

New Member
Hallo,
een vraag aan wie het antwoord maar weet.
Ik heb als mental health clinical nurse een job offer in SA. Nu moeten mijn diplomas geregistreerd worden door ANMC en NBSA. Ik ben B-verpleegkundige met in-service opleiding Diploma 1979. Er wordt in het application form gevraagd naar een transcript van de genoten opleiding. Het instituut waar ik werd opgeleid bestaat allang niet meer en ook is de opleidingsvorm sindsdien erg veranderd. Heeft iemand tips hoe ik toch aan de vraag van de nursesboard kan voldoen.
Bedankt voor alle suggesties.
Groetjes
John

[quote author=John de Pree link=topic=6920.msg87821#msg87821 date=1177096018]
Hallo,
een vraag aan wie het antwoord maar weet.
Ik heb als mental health clinical nurse een job offer in SA. Nu moeten mijn diplomas geregistreerd worden door ANMC en NBSA. Ik ben B-verpleegkundige met in-service opleiding Diploma 1979. Er wordt in het application form gevraagd naar een transcript van de genoten opleiding. Het instituut waar ik werd opgeleid bestaat allang niet meer en ook is de opleidingsvorm sindsdien erg veranderd. Heeft iemand tips hoe ik toch aan de vraag van de nursesboard kan voldoen.
Bedankt voor alle suggesties.
Groetjes
John
[/quote]

Hi John

met een inservice opleiding kun je niet bij de Nuffic terecht, je moet naar de site van de OVDB waar je kunt lezen wat je moet doen om een volledige beschrijving te krijgen van je opleiding en diploma. Je zult hen je praktijkboekje + examenbriefjes moeten aanleveren.

Verder hoeven je diploma's niet door het ANMC geregistreerd te worden, alleen door de Nursing Board van de staat waarin je gaat werken.
De ANMC is alleen maar een overkoepelend orgaan en de staat beslist of je geregistreerd wordt. Je kunt je de moeite van alles dubbel verzenden dus besparen.

Ik ben A-inservice opgeleid in een ziekenhuis dat ook niet meer bestaat en ben nu geregistreerd in NSW en QLD.
Sandra de Groot van het OVDB is een geweldige hulp geweest en hun rapport is zonder probleem geaccepteerd in QLD, wat bekend staat als een  moeilijk verhaal.
Denk er wel om dat je ook een verklaring van de BIG moet hebben dat je vanaf 1979 geregistreerd verpleegkundige bent en om dat te kunnen doen moet je hen de naam van je opleidingsziekenhuis + speldnummer doorgeven.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

groet,

Annelies

Verder hoeven je diploma's niet door het ANMC geregistreerd te worden, alleen door de Nursing Board van de staat waarin je gaat werken.

Huh??

En waarom is dat dan als ik vragen mag? :?

[quote author=Annelies link=topic=6920.msg87878#msg87878 date=1177165667]

De ANMC is alleen maar een overkoepelend orgaan en de staat beslist of je geregistreerd wordt. Je kunt je de moeite van alles dubbel verzenden dus besparen.

groet,

Annelies
[/quote]

natuurlijk mag je dat vragen. Het antwoord staat er ook al. Je kan de hele boel wel opsturen naar het ANMC maar het levert niets op omdat je daarna nog een keer aan het werk moet met de staat waar je gaat werken. Zoals gezegd, ik ben sinds juli 2006 geregistreerd en heb geen enkele actie ondernomen richting het ANMC.

groet

Annelies

Hoi Annelies,

op welk visum ben je dan gegaan??
Voor het skilled independant (waar ik mee bzeig ben) moet je toch eerst je skills laten assessen bij de ANMC en je daarna registreren bij de nursesboard van de gewenste staat??

Of heb ik nou het hele emigratieverhaal verkeerd aangepakt  :think:

Als je hoofdaanvrager bent moet je toch je skilss asss. doen bij het ANMC...voor zover ik weet. En dan de nursingboard en Diac...

Hoi

Wij hebben het net zo als Annelies gedaan. Had ook nog nooit van ANMC gehoord. Wij hebben alleen laten registreren bij de nursingboard.
Ik zou als ik jou was John de nursingboard even een email sturen. Gezien ze veel regels hebben verandert, waarschijnlijk zal je als verpleegkundige ook een 8 weekse cursus moeten doen in Australie om je diploma erkend te krijgen.

Groet Erna

[quote author=Babette link=topic=6920.msg87916#msg87916 date=1177264018]
Hoi Annelies,

op welk visum ben je dan gegaan??
Voor het skilled independant (waar ik mee bzeig ben) moet je toch eerst je skills laten assessen bij de ANMC en je daarna registreren bij de nursesboard van de gewenste staat??

Of heb ik nou het hele emigratieverhaal verkeerd aangepakt  :think:
[/quote]

Het ANMC is een overkoepelend orgaan waar de voorzitters van alle nusrsing boards zitting in hebben. Ze maken daar beleid voor verpleegkundig Australie. Echter, de registratie van verpleegkundigen en vroedvrouwen is per staat geregeld en daar moet je dan ook je hele papierwinkel naar toe sturen. En elke staat is ook prima in staat om dat te doen.
De omweg naar de ANMC levert je dus o,o op.

Ik snap ook niet helemaal hoe dit verhaal in de wereld komt, op de website van het ANMC staat het volgende:

The ANMC itself has no legal authority to:

Register nurses and midwives. This is a function of the state and territory nursing and midwifery regulatory authorities

Annelies

Nou, deze tekst staat toch echt op de website van de immidienst van Australie.

"Skills assessment authority
Before you can migrate to Australia as a skilled migrant you must have your skills assessed by the relevant national assessment authority. The assessment authority for your occupation is:

Australian Nursing and Midwifery Council (ANMC)"

Voor de zekerheis, hier even de link:
http://www.immi.gov.au/asri/occupations/n/nurse-registered-nurse-2323-11.htm

..dus ik denk dat ik me hier toch maar aan ga houden..

Volgens een emigratiebureau dat ik een kansbeoordeling heb laten doen , is een skilled independent visum pas aan te vragen als je skills positief zijn beoordeeld; door de ANMC, dan pas kan je naar de nursingboard, dit geldt dus voor een skilled ind.visum......omdat je dan de hoofdaanvrager bent.

Carmen.

Ik denk dat bij zowel Annelies als bij ons het geval is dat wij ons niet eerst bij de ANMC geregistreerd hebben, dit niet nodig is omdat wij gesponsord worden door een ziekenhuis. Je moet je eerst registrern bij de nursing board in de staat waar je naar toe wilt. Dan draagt het ziekenhuis je voor aan de IMMI gaan deze akkoord duurt ongeveer 2 weken dan kan je alle papieren opsturen + medicals + VOG en krijg je een CO toegewezen.

Groet
Erna

We hebben het hier inmiddels over twee verschillende zaken, beoordelen en registreren. Ik heb gereageerd op de vraag over
registreren en dat kun je alleen maar doen bij de council van de staat waar je gaat werken.
Hoewel die council ook assessments doet kan ik me voorstellen dat de DIAC je als eerste stap naar de ANMC verwijst.
Helaas zal bv. QNC nog eens alles dunnetjes overdoen.

groet

Annelies

Back