registreren van Nederlandse verpleegkundigen diplomas van voor 1980

John de Pree

New Member
Hallo,
een vraag aan wie het antwoord maar weet.
Ik heb als mental health clinical nurse een job offer in SA. Nu moeten mijn diplomas geregistreerd worden door ANMC en NBSA. Ik ben B-verpleegkundige met in-service opleiding Diploma 1979. Er wordt in het application form gevraagd naar een transcript van de genoten opleiding. Het instituut waar ik werd opgeleid bestaat allang niet meer en ook is de opleidingsvorm sindsdien erg veranderd. Heeft iemand tips hoe ik toch aan de vraag van de nursesboard kan voldoen.
Bedankt voor alle suggesties.
Groetjes
John

[quote author=John de Pree link=topic=6920.msg87821#msg87821 date=1177096018]
Hallo,
een vraag aan wie het antwoord maar weet.
Ik heb als mental health clinical nurse een job offer in SA. Nu moeten mijn diplomas geregistreerd worden door ANMC en NBSA. Ik ben B-verpleegkundige met in-service opleiding Diploma 1979. Er wordt in het application form gevraagd naar een transcript van de genoten opleiding. Het instituut waar ik werd opgeleid bestaat allang niet meer en ook is de opleidingsvorm sindsdien erg veranderd. Heeft iemand tips hoe ik toch aan de vraag van de nursesboard kan voldoen.
Bedankt voor alle suggesties.
Groetjes
John
[/quote]

Hi John

met een inservice opleiding kun je niet bij de Nuffic terecht, je moet naar de site van de OVDB waar je kunt lezen wat je moet doen om een volledige beschrijving te krijgen van je opleiding en diploma. Je zult hen je praktijkboekje + examenbriefjes moeten aanleveren.

Verder hoeven je diploma's niet door het ANMC geregistreerd te worden, alleen door de Nursing Board van de staat waarin je gaat werken.
De ANMC is alleen maar een overkoepelend orgaan en de staat beslist of je geregistreerd wordt. Je kunt je de moeite van alles dubbel verzenden dus besparen.

Ik ben A-inservice opgeleid in een ziekenhuis dat ook niet meer bestaat en ben nu geregistreerd in NSW en QLD.