Reis Australie(leeftijd)

Culina

Member
Hallo allemaal!

Ik ben van plan om in juli/augustus 2008 naar Australie te gaan, als vakantie.
Het idee is dan om samen met iemand anders, een vriend van me, 3 maanden te blijven in Australie.
Ik heb al veel info opgezocht op een site(http://www.backpackers.nl/ozreizenwerken/index.html) maar toch blijf ik zitten met een aantal vragen die ik directer beantwoord wil krijgen.
1. Is onze leeftijd, wat betreft vinden van werk en dergelijke, een probleem?(we zijn beide 17 tijdens de reis,m'n reisgenoot wordt dan daar 18)
2. Kunnen wij gewoon een binnenlandse vlucht ter plekke boeken, of zijn we daar ook te jong voor?
3. Waar kan ik goede hostels vinden in de buurt van Sydney en Cairns?

Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken!
Cheers, tim
 
Hi Tim,

Je kunt het beste een Lonely Planet gids van Australie kopen. Hier staat ONTZETTEND veel info in zoals handige adressen, reistips en info + prijzen van hostels.

Neem, als het mogelijk is, een credit card. Al weet ik niet precies of dat mogelijk is met jouw leeftijd. Met een credit card kun je nl eenvoudig reserveringen maken en boekingen doen. Vraag het even bij je bank.

Ik denk dat er op dit forum veel mensen zijn die je verder kunnen helpen met typische backpacker vragen!

Succes met de voorbereidingen!  :up:

Greetz
Aussiegirl
 
Gezien jullie leeftijd gaan jullie op een gewoon touristen visum en niet op een Working Holiday Visa (want daar moet je minimaal 18 jaar voor zijn). Op een tourist visa mag je niet werken. Dus daar heb je een probleem. Zwart werken wordt meer en meer op gecontroleerd tegenwoordig en als ze je pakken wordt je direct het land uitgezet en kom je er voorlopig niet meer in.

Bij Jetstar (voordelige binnenlandse vluchten) gaan ze er van uit dat middelbare scholieren zelfstandig kunnen reizen (ouder dan 11 jaar). Dus dat is geen probleem.
 
bedankt voor de tip van die lonely planet gids, ik ga het zometeen bestellen!

Ook hoop ik de oplossing te hebben gevonden m.b.t. ons leeftijdsprobleem, ik hoop dat dit ook mogelijk is.
het idee was om iets later te vertrekken, zodat mijn vriend 18 is, en dus een WHV kan aanvragen. Zelf ben ik dan nog geen 18, maar ik ben wel bezig om nu een Student visa te bemachtigen ivm mijn opleiding in Australie. Ik vroeg me af of het wel mogelijk is om op een Student visa te werken als 17-jarige!(?)

Cheers, tim
 
Voor zover ik weet kun je op een student visa werken voor max. 20 uur per week en in de officiele vakanties. Je moet dan wel actief ook met de studie zijn begonnen, want je kunt je student visa pas uitbreiden met de werkoptie als je hier ook bent en aan je opleiding met begonnen.

Volgens mij zit daar geen 18 jaar grens aan vast.......

groet, Henriette

overigens, je zou hier en daar nog geluk kunnen hebben met wat casual werk zonder visum, vooral meer op het platteland. Maar het is maar de vraag of je dat risico wilt lopen, vooral gezien je wens om te studeren en dus te kunnen blijven!
 
We hebben nu onze keuze gemaakt, maar zitten nu met het volgende probleem: in verband met onze opleidingen gaan we in augustus en september reizen, voor helaas dus maar 2 maanden. Maar het is daar dan op dat moment winter. Ik vroeg me af of iemand plekken heeft die je beter niet kan bezoeken in de winter en plekken die je nog steeds perfect kan bezoeken. Het liefst hebben wij dat de temperatuur niet onder de 10 graden celsius komt voor een langere tijd, iemand tips?
 
Als ik in jou schoenen stond en ik kon 8 a 9 weken reizen door Australie in Augustus/september, dan zou ik Darwin en de nationale parken gaan zien en daarna de oostkust (Cairns - Sydney) gaan doen.

Ik zou beginnen in Darwin, want augustus is plezieriger daar dan september. Dan eventueel vliegen van Darwin naar Cairns. Of nog beter, zo'n safari toer boeken van Darwin naar Cairns, waarbij je kampeert en ook nog wat van de bush ziet. Vervolgens in Cairns gaan zien: Cape Tribulation en daar een paar dagen relaxen, misschien een duikcursus volgen in Cairns, het reef ontdekken. Dan zo'n hop-on hop-off busticket kopen richting Sydney en stoppen op plekken als Fraser Island, Airly Beach (whitsunday islands) etc. En dan de laatste paar dagen Sydney ontdekken en weer naar huis vliegen.

Redenen om deze trip te maken:
- ideale trip voor die tijd van het jaar
- je ziet verschillende aspecten van Australie (bush, beach, cities)
- heel veel mooie natuur op deze trip
- makkelijk bereisbaar, ook als je nog jong bent en niet zo veel ervaring hebt met reizen

PS Zie de temperatuur-sectie in je lonely planet om je een idee te vormen van de temperatuur en de luchtvochtigheid.
 
Ik sluit me volledig aan bij de tip van CJ....prima trip en inderdaad heel afwisselend!!!

Leuke tip voor een hostel bij cape tribulation: PK's Jungle Lodge....top tijd gehad en je kan voor relatief weinig geld trips maken naar het reef incl. begeleide proefduiken enz enz....
Ik weet het, ik ga wat veel in detail maar als je het ergens erg leuk hebt gehad wil je iemand die tip niet onthouden.... :up:

groetZ GEERJAP
 
bedankt voor de tips, wij hebben onze keuze gemaakt!
Nu vragen we ons alleen het volgende af: Moeten wij deze hostels allen
los van elkaar boeken via internet of is er ook een mogelijkheid om bijvoorbeeld
dit te doen via een soort van reisbureau of een andere instantie?

Bedankt voor de hulp!
 
Ik heb op mijn backpacker reizen nooit vooruit geboekt, hooguit een paar uur van te voren gebeld. De enige plaats waar ik bot gevangen heb was Brisbane 2x. Met bot gevangen bedoel ik dat mijn eerste keuze (YHA) geen plaats vrij had maar er waren volop andere hostels die wel ruimte hadden.
In het geval van PK's wil je wellicht wel even bellen want daar is verder niets. YHA Adelaide, Melbourne en Sydney kon ik zo binnenlopen zonder reservering (laatste keer was Mei 2002).
 
Naast PK's heb je ook nog Cape Trib Beach House en in Cowes Bay Crocodylus, dus ook dat komt wel goed...!
 
Ik haal dit topic maar weer even uit het vet.

We zijn nu weer een tijdje verder en de plannen zijn veranderd. Leeftijd blijft een probleem bij een langer verblijf, maar we zijn nu op het idee gekomen van vrijwilligerswerk. Nu is wederom mijn vraag, weet iemand of er een mogelijkheid bestaat om als 17-jarige vrijwilligerswerk te doen in Australië?

BvD, Tim
 
Ik weet dat het moeilijk is maar is het niet handiger om te wachten totdat je 18 bent?
Zorg dat je snel een rijbewijs haalt en ga dan lekker in een oud barrel Australie verkennen hiervoor zou je natuurlijk aan een paar weken niet voldoende hebben.

Nee als ik jullie was zou ik even goed doorsparen en er lekker een jaartje tussenuit gaan. Ik heb nog altijd spijt dat ik toen dat nog kon geen WHV heb aangevraagd om zo een jaar te genieten.

Wat betreft dat vrijwilligerswerk daar kan ik geen antwoord op geven maar het lijkt mij werk betaald of niet dat je daar dus een WHV voor nodig hebt. Je krijgt dan meestal toch een onkosten vergoeding als onderdak en eten en volgens mij is dat dus ook gewoon min of meer betaald. Misschien dat iemand anders julli daar meer duidelijkheid over kan geven.

Veel succes en heel veel plezier met plannen!

Chantal
 
Bedankt voor de reactie!

Helaas kan ik niet een jaartje later deze reis doen. Ik begin voor mijn 18e sowieso aan mijn opleiding tot verkeersvlieger, en omdat je hier nogal wat geld voor moet lenen, zal ik genoodzaakt zijn om zo snel mogelijk een baan te vinden.(dit ook ivm het garantiefonds, je bent verplicht meteen een baan te zoeken). Vandaar dat ik nu al graag wil!

Ik hoop dat iemand nog wat weet van vrijwilligerswerk o.i.d.!

Groeten,
 
Voor een hoop dingen moet je in Oz 18 jaar zijn (bijv. het kopen van een biertje, om maar wat te noemen) en ook omdat iedereen die wat organiseert voor personen van jonger dan 18 jaar een speciale "clearance" moet hebben dat hij/zij geen zedendelicten op zijn strafblad heeft. Daarom zal het ook moeilijk worden om vrijwilligerswerk te doen. Je zult ook iedere keer een verklaring van je ouders/voogd moeten kunnen overleggen, dan wel moeten ze meetekenen op de formulieren die je moet tekenen (i.v.m. de aansprakelijkheids verzekering van de organisatie). enz enz.
Misschien toch een jaartje wachten, dan wel eens uitzoeken of je je verkeersvlieger opleiding niet beter in Oz kunt doen (zijn hier ook nog al wat van die opleidingen - mogelijk zelfs goedkoper dan in NL).
 
Precies mijn idee Henk. Er zijn hier hele goede opleidingen tot verkeersvlieger! Waarom doe je die niet hier, sla je twee vliegen in 1 klap!

Kijk eens op de WOOFF website of daar informatie opstaat over vrijwilligerswerk etc. En neem anders eens contact op met de JOHO company in Nederland, die weten daar wereldwijd heel veel van.

Henriette
 
Het probleem met een opleiding in Australië is (meestal) dat je dan alleen een brevet hebt voor Australië. Vandaar dat ik waarschijnlijk eerst in Nederland mijn opleiding ga doen, zodat ik voor heel Europa een brevet heb, en daarna een conversie ga doen naar een Australisch brevet. Omdat een conversie van een EU-brevet naar een Australisch brevet gemakkelijker is, en goedkoper is, doe ik het op deze manier.

Vandaar dat dit niet tot de mogelijkheden behoort!

In ieder geval bedankt voor de hulp, en ik zal kijken wat ik kan doen!

Groetjes,

EDIT : Nadat ik nogmaals de site van de Australische immigratiedienst goed heb bekeken kwam ik deze note tegen :

"Note: It is acceptable, under the conditions of the Tourist visa, to receive meals, accommodation and/ or reimbursement of out-of-pocket living expenses in return for voluntary work."

Hieruit maak ik op dat ik voor vrijwilligerswerk onderdak en/of Eten mag ontvangen, op een tourist visa!  :smile:

Ik ga weer verder met plannen na dit goede nieuws! :cool:
 
Dat klinkt goed!

WWOOF staat voor Willing Workers on Organic Farms en die hebben vast een website!

Zijn verschillende soorten farms bij aangesloten, en volgens mij niet altijd organic, maar speur er maar eens op los...

Henriette
 
Back
Top