Reisverzekering

ilse5

Member
Ik woon al in Australie en ben op zoek naar een reisverzekering. Tot op heden heb ik nog geen reisverzekering kunnen vinden die dekking geeft voor het annuleren van een vakantie naar Azie vanwege ziekte/overlijden van ouders die in Nederland wonen. Alle reisverzekeringen die ik tot nu toe gezien heb stellen als voorwaarden dat de ouders in Australie wonen. Is er iemand die wel een dergelijke reisverzekering heeft gevonden?
 
Je kunt een platinum credit card aanschaffen, je moet dan minimaal 250 dollar via die card je vakantie betalen en ben je gedekt. Ook al zou je de rest van je vakantie cash betalen of anderzijds.
Jan
 
Het enige nadeel is dat er hier aardig op verdiend wordt, betalen met creditcard kost vaak minimaal 2% extra of zelfs meer :(
 
Jij hebt dus niet goed gelezen.
Als je 2 procent van 250 dollar neemt, dan kost de resverzekering dus 5 dollar.
De rest van je hele vakantie kosten, vliegreis, rental car etc etc kan betaald worden met cheque of cash geld.
Met deze credit card ben je ook verzekerd voor het z.g. Excess verzekering op je gehuurde auto en dat kan enorm schelen met je huur contract van de auto.
Groets
Jan
 
Wel eerst even de voorwaarden er op nalezen. Ik keek even naar de voorwaarden van de reisverzekering voor de platinum credit card van commbank. Allereerst stellen die als voorwaarde dat je $1000 besteed aan je reiskosten; maar ze sluiten ook non-accidental death uit. Dus als je de verzekering zoekt omdat een familielid een ziekte heeft, dan is dit dus niet van toepassing.
 
Het is uiteraard belangrijk om de kleine lettertjes te lezen, dit is van toepassing bij elke verzekering.
VISA via ANZ stelt als drempel 250 dollar, maar wellicht Commbank 1000, maar dat is nog niks. Het is slechts de aanbetaling van je reis.
Je betaalt dus niet voor een verzekering maar je moet dit minimaal bedrag via de "platinum" credit kaart betalen om gedekt te zijn.
Ook kun je de verzekering afdeling van ANZ (of andere bank) dan ook op bellen en je kunt ook vooraf al je medicijnen en gezondheids perikelen vermelden , daarna krijg je een schriftelijke verklaring dat je gedekt bent.
Ik doe dit al jaren, ken het ook van anderen die na ongevallen in het buitenland in het ziekenhuis belanden en alles 100 procent vergoed krijgen.
Ik suggereer dat dit een alternatief is naast de normale annulerings en ziekte kosten verzekering.

Het voorbeeld dat je aangaf betreffende de ziekte van een familielid is in vele gevallen ook niet gedekt door je gewonen annulerings verzekering, dus altijd goed de polis lezen om zeker te zijn van deze dekking als die van toepassing is.
Jan
p.s. een platinum credit kaart kost wel meer dan een gewone credit kaart, wellicht zijn er mensen die deze 200 dollar extra niet op willen hoesten, tja dan ben je terug bij je gewone verzekering, echter een platinum card is altijd handiger en dekt ook bepaalde gevallen in Australie zelf als je in het land op vakantie gaat inkl autohuur.
In mijn geval krijg ik de platinum kaart gratis omdat ik meer dan 25 jaar deze al gebruik, echter de meeste leden op dit forum komen hier nog niet aan toe.
Groets
 
Het voorbeeld dat je aangaf betreffende de ziekte van een familielid is in vele gevallen ook niet gedekt door je gewonen annulerings verzekering
En volgens mij was dat nu precies wat de OP naar op zoek was...
 
Back
Top