reizen Australie/Nieuw-Zeeland begin dec t/m half feb

martijn1981

New Member
Hoi!

In december, januari en de maand februari wil ik gaan reizen door Australië en Nieuw-Zeeland.
Mijn plan is om vanuit aankomstplaats Sydney een binnenlandse vlucht te nemen naar Cairns. Vanuit Cairns vervolgens weer terug naar het zuiden.
Wanneer de helft van mijn tijd er op zit wil ik naar Nieuw-Zeeland vliegen om daar mijn reis te vervolgen.
Hoe het allemaal precies zal gaan verlopen weet ik nog niet.
Wel heb ik een vraag. Is het verstandig om in december naar Cairns te gaan om vanuit die plaats naar het zuiden te gaan (vanwege klimaat)?

Hoop dat jullie mij hier wat duidelijkheid over kunnen geven!

Groeten,
Martijn
 
Dat is wel te doen. Het is dan wel hartje zomer en warm, maar naar mijn inziens is het wel te doen. Daarnaast is het weer zo van slag geweest de afgelopen 2 jaar dat het nooit zeker is wat je uberhaupt qua weer mag verwachten.
Kijk vooral ook eens op:  australie.prikpagina.nl
 
Hoi

Pas er mee op!!!
Wij wonen in Cairns en zijn in die tijd wel eens afgesloten van de buitenwereld.
Richting het zuiden (townsville en omstreken) kunnen de wegen wel eens onder water komen te staan.
Maar als je eenmaal in Sydney bent kun je de info over de weersomstandigheden checken en dan de keuze maken.

Het is niet altijd zo dat je niet naar het zuiden kan rijden, maar je zult het maar net treffen.
Hier komt het voor dat de supermarkten in die tijd langzaam leeg raken omdat vrachtwagens Cairns niet kunnen bereiken.
De website om de afgsloten wegen te vinden is deze www.racq.com.au/benefits__and__discounts/road_conditions

Succes
Groetjes Kees
 
Nieuw Zeeland is heeeeeeerlijk in de zomer. Doen! Wel uitkijken met sun exposure, want je verbrandt er ongelovelijk snel (ja, sneller dan in Australië). Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om in de zomer naar Cairns te gaan, maar ik heb dan ook geen behoefte aan de hoge vochtigheidsgraad daar. Kunnen ze mij bij het oud vuil zetten.  Ik zou er alleen maar in het zwembad liggen  :dizzy:.

Veel plezier met het plannen!
 
Cyclones kun je verwachten vanaf november, echter is die kans beduidend kleiner en zijn van korte duur.
Floodings kunnen weken aanhouden zonder dat het slecht weer moet zijn.

Kees
 
Back
Top